AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #1 Skrevet 25. august 2024 Jeg har fått forespørsel om å besøke noen som sitter inne. Personen sitter inne for noe narkotikarelatert( personen bruker ikke selv). Velger å ikke skrive mer rundt dette. Problemet er at jeg har tre små barn. Hvordan stiller dette seg? Kjenner jeg er redd for for eksempel barnevernet. Noen som har erfaringer eller innspill rundt dette? Vil ikke ta noen sjangser når det kommer til barna. Men ønsker også selvfølgelig å stille opp for den dette gjelder også, men som sagt ikke på bekostning av barna. Anonymkode: ed699...4a8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #2 Skrevet 25. august 2024 Ring bv og spør om det å omgås denne personen er noe de vil reagere på? Anonymkode: 12dca...a65
Gjest Hoia Skrevet 25. august 2024 #3 Skrevet 25. august 2024 Noterer fengselet, politi at dere har kontakt? Når de for eksempel jobber med å kartlegge nettverk?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #4 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ring bv og spør om det å omgås denne personen er noe de vil reagere på? Anonymkode: 12dca...a65 Det er vel kanskje ikke en så god ide? Anonymkode: ed699...4a8 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #5 Skrevet 25. august 2024 Hoia skrev (14 minutter siden): Noterer fengselet, politi at dere har kontakt? Når de for eksempel jobber med å kartlegge nettverk? Jeg aner ikke. Er dette jeg lurer litt på. Anonymkode: ed699...4a8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #6 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel kanskje ikke en så god ide? Anonymkode: ed699...4a8 Hvorfor det? Det er ikke sånn at de har uendeligheter med ressurser stående klare til å hente inn barn av foreldre med venner på feil side av loven? Husk at mange innsatte har barn selv, eller nær familie med barn. Barn som har en onkel i fengsel blir ikke fratatt foreldene sine på grunn av onkels dårlige avgjørelser i livet. Da hadde bv fått mye å gjøre. Anonymkode: 12dca...a65 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #7 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått forespørsel om å besøke noen som sitter inne. Personen sitter inne for noe narkotikarelatert( personen bruker ikke selv). Velger å ikke skrive mer rundt dette. Problemet er at jeg har tre små barn. Hvordan stiller dette seg? Kjenner jeg er redd for for eksempel barnevernet. Noen som har erfaringer eller innspill rundt dette? Vil ikke ta noen sjangser når det kommer til barna. Men ønsker også selvfølgelig å stille opp for den dette gjelder også, men som sagt ikke på bekostning av barna. Anonymkode: ed699...4a8 Barnevernet kommer ikke etter deg fordi du besøker noen i fengsel. Seriøst, de har viktigere ting og gjøre og har heller ingen måte tilgang til å vite hvem som.besøker hvem i fengsel og overvåke dette. Vi bor i Norge. Anonymkode: f5a38...cbe 5 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #8 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått forespørsel om å besøke noen som sitter inne. Personen sitter inne for noe narkotikarelatert( personen bruker ikke selv). Velger å ikke skrive mer rundt dette. Problemet er at jeg har tre små barn. Hvordan stiller dette seg? Kjenner jeg er redd for for eksempel barnevernet. Noen som har erfaringer eller innspill rundt dette? Vil ikke ta noen sjangser når det kommer til barna. Men ønsker også selvfølgelig å stille opp for den dette gjelder også, men som sagt ikke på bekostning av barna. Anonymkode: ed699...4a8 Barna trenger ikke å være med. Men hva sier mannen din til dette? Jeg regner med at personen i fengsel er en mann? Og hva slags forhold har du til denne personen fra før? Anonymkode: 28fc0...910
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #9 Skrevet 25. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har fått forespørsel om å besøke noen som sitter inne. Personen sitter inne for noe narkotikarelatert( personen bruker ikke selv). Velger å ikke skrive mer rundt dette. Problemet er at jeg har tre små barn. Hvordan stiller dette seg? Kjenner jeg er redd for for eksempel barnevernet. Noen som har erfaringer eller innspill rundt dette? Vil ikke ta noen sjangser når det kommer til barna. Men ønsker også selvfølgelig å stille opp for den dette gjelder også, men som sagt ikke på bekostning av barna. Anonymkode: ed699...4a8 Å besøke en person som sitter i fengsel i seg selv gjør ikke deg til en dårligere forelder. Tvertimot er du et godt forbilde for barna dine, som viser at mennesker kan gjøre feil, og at innsatte også er mennesker. Barnevernet har knapt nok med ressurser som det er. Noen norske barn vokser opp med foreldre som røyker innendørs, eller som drikker seg overstadig til både jul og nyttår og fester ellers i året. Andre barn vokser opp i skitne hjem som er overfylte av søppel, hvor de er mer omsorgsperson for foreldreren enn forelderen er for dem. Og barnevernet har ikke ressurser nok til disse barna en gang. Så jeg kan love deg at så lenge du ellers er en god forelder, så kommer ikke barnevernet til "å snu hodet" i din retning en gang. Anonymkode: 0b05f...889 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #10 Skrevet 25. august 2024 Det er ikke noe problem å besøke, men jeg ville ikke ha tatt med barna med mindre det gjelder faren deres. Jeg har gjennom jobben kontakt med mange som sitter inne, og det varierer hvordan de stiller seg til besøk av barn. Spør gjerne mer om det er aktuelt for deg. Anonymkode: 32658...011
Luckiness Skrevet 26. august 2024 #11 Skrevet 26. august 2024 Selvfølgelig kan du besøke denne personen uten at dette går utover dine barn og det meldes til barnevernet. Du blir vel ikke overvåket konstant? Du bør derimot unngå kontakt med denne personen etter soning dersom personen kan dra inn negativitet ovenfor deg eller barna på noe vis.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #12 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har fått forespørsel om å besøke noen som sitter inne. Personen sitter inne for noe narkotikarelatert( personen bruker ikke selv). Velger å ikke skrive mer rundt dette. Problemet er at jeg har tre små barn. Hvordan stiller dette seg? Kjenner jeg er redd for for eksempel barnevernet. Noen som har erfaringer eller innspill rundt dette? Vil ikke ta noen sjangser når det kommer til barna. Men ønsker også selvfølgelig å stille opp for den dette gjelder også, men som sagt ikke på bekostning av barna. Anonymkode: ed699...4a8 Altså, faren min har sittet to perioder i fengsel, i totalt 9 mnd, mens han hadde mindreårige barn boende på adressen sin. Familien min har aldri hatt bv-sak. Bv kommer ikke til å bry seg om at du besøker en venn eller et familiemedlem i fengsel. Anonymkode: 8c0c7...309
Gjest takinova Skrevet 26. august 2024 #13 Skrevet 26. august 2024 Besøke? Som besøksvenn eller fordi det er en romantisk interesse? Hvis det er som besøksvenn - flott. Hvis det er en romantisk interesse her - HOLD DEG UNNA. Du har tre små barn.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #14 Skrevet 26. august 2024 takinova skrev (8 minutter siden): Besøke? Som besøksvenn eller fordi det er en romantisk interesse? Hvis det er som besøksvenn - flott. Hvis det er en romantisk interesse her - HOLD DEG UNNA. Du har tre små barn. Hæ? Man kan da besøke som ordinære venner eller familie i fengsel. Visste du ikke det? Anonymkode: 8c0c7...309
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #15 Skrevet 26. august 2024 Du kan ha en relasjon timen i fengsel, besøke dem, men allikevel ta avstand fra det vedkommende har gjort. Ikke noe galt i å besøke dem. Anonymkode: 24437...b50
Gjest takinova Skrevet 26. august 2024 #16 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hæ? Man kan da besøke som ordinære venner eller familie i fengsel. Visste du ikke det? Anonymkode: 8c0c7...309 Selvsagt, men hvis dette besøker bunner i en romantisk interesse, så bør en trebarnsmor holde seg unna.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #17 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hæ? Man kan da besøke som ordinære venner eller familie i fengsel. Visste du ikke det? Anonymkode: 8c0c7...309 Har du problemer med leseforståelsen? Trenger du forklaring på uttrykket "romantiske interesser"? Anonymkode: bef14...66a
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #18 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du problemer med leseforståelsen? Trenger du forklaring på uttrykket "romantiske interesser"? Anonymkode: bef14...66a Vedkommende skriver "besøksvenn" eller "romantisk interesse", som om det ikke finnes noe i mellom. "Besøksvenn" er jo typisk frivillig arbeid. Anonymkode: 8c0c7...309 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #19 Skrevet 26. august 2024 Ikke ta med barna bare Gjør jo ikke en nato top secret bakgrunnsjekk for å besøke en innsatt. Ei blir du nok spurt ut om eventuelle barn Anonymkode: d4a73...5e6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #20 Skrevet 26. august 2024 Dette bryr ikke BV seg noe om. Min lillebror satt i fengsel, dømt til 3mnd pga vold. Var og besøkte han med min datter som da var ni måneder. Ingen som kommenterte det, og det ble heller ikke meldt inn noe sted. Går nok bra Anonymkode: 48d4f...e36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå