AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #1 Skrevet 25. august 2024 Hei, jeg er fylt 17 år i år. For 2 måneder siden satte jeg inn spiral på sylehuset, var dær i forbindelse med dysmenore og endometriose. Jeg ble henvist dit ca 6mnd før jeg fikk timen, og jeg måtte betale 1585kr for hele greia. Er det rett? Fordi det står at jeg ikke skal betale mer en egen andelen fordi jeg er yngre enn 22 eller noe, og jeg har søkt om flere tilbakebetalinger for pasientreiser for fjordårets sykehus besøk pg aldri fått pengene selv om søknadene ble innvilget. Tips til hva jeg skal gjøre? Bor over 85km unna sykehuset. Anonymkode: a8502...7a5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #2 Skrevet 25. august 2024 Du ble henvist dit for dysmenore og endometriose, så du ble kanskje undersøkt/utredet for det mens du var der og satte inn spiral, så det var derfor det kostet den summen kanskje fordi du ble henvist til spesialist på sykehus? Jeg vet at for de under 20 år så skal både spiralen og innsetting egentlig være gratis. Selv så satt jeg inn spiral gratis, men da satt jeg den inn på helsestasjon og var ikke henvist til spesialist slik som du var. Det er merkelig at du ikke har fått tilbake penger fra pasientreiser hvis du har fått innviliget søknaden. Som regel så tar det bare noen få dager for meg før jeg får de inn på konto, du har sjekket at kontonummeret stemmer? Anonymkode: 07f59...505
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #3 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hei, jeg er fylt 17 år i år. For 2 måneder siden satte jeg inn spiral på sylehuset, var dær i forbindelse med dysmenore og endometriose. Jeg ble henvist dit ca 6mnd før jeg fikk timen, og jeg måtte betale 1585kr for hele greia. Er det rett? Fordi det står at jeg ikke skal betale mer en egen andelen fordi jeg er yngre enn 22 eller noe, og jeg har søkt om flere tilbakebetalinger for pasientreiser for fjordårets sykehus besøk pg aldri fått pengene selv om søknadene ble innvilget. Tips til hva jeg skal gjøre? Bor over 85km unna sykehuset. Anonymkode: a8502...7a5 Du må ta frem fakturaen du har fått, og vedtaket på at du får dekket pasientreiser (noe du skal ha dekket) og ringe pasientombudet for hjelp. Du skal betale ca 400 kr. For konsultasjon på sykehus. I tillegg har de lov til å ta kr. 75 for materialkostnader ol. Du skal betale en egenandel hver vei for syketransport/reise til sykehuset, og en egenandel for reise hjem igjen. Bil, buss, fly, tog, uansett hvor mange transportmidler du må reise med for å komme frem, så er det en egenandel. Anonymkode: dbd22...da4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå