Gå til innhold

Mannen tok seg til rette mot min vilje

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lars1009 skrev (1 minutt siden):

Herregud. Krisemaksimering ass. Hun må bare kjefte ham opp og sørge for at det ikke skjer igjen. Han tok nok ikke signalene.

Hvorfor er det TS' ansvar å "sørge for" at mannen oppfører seg som et normalt, voksent og ansvarsfullt menneske? Hun har jo allerede to småbarn, hun trenger ikke et egoistisk "mannebarn" i tillegg. Og det er faktisk voldtekt.

Anonymkode: f7995...580

• Liker 9
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg håper du har oppsøkt hjelp for å bearbeide dette? ❤️

Anonymkode: afee8...48f

Ringte fastlege, som henviste meg til overgrepsmottaket. Var der en gang, og hadde noen telefonsamtaler i ettertid. De råda meg egentlig til å gå, og oppfordra til anmeldelse.

Men jeg er så forbanna svak, og har ikke klart gå. Har ikke hatt sex eller noe, bare levd i samme hus. Det har vært særdeles lite vilje fra hans side til å snakke om ting.. føler jeg bare driver med en syk form for psykisk selvskading :(

Så jeg trengte så jævlig denne tråden. Jeg skal gå i dag. 

Anonymkode: a5d86...cef

• Hjerte 43
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne han ikke ta seg en runk? Var han ruset på amfetamin/Ritalin/Adderal???

Ikke greit når du sover, hallo for en dust.

Anonymkode: 79794...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (24 minutter siden):

Herregud. Krisemaksimering ass. Hun må bare kjefte ham opp og sørge for at det ikke skjer igjen. Han tok nok ikke signalene.

HUN må sørge for at det ikke skjer igjen? Det gjør hun med å forlate han!

Det er HANS ansvar å ikke voldta noen! Han tok signalene. Han unnskyldte seg gjentatte ganger etterpå!

Anonymkode: c8d9a...d92

• Liker 10
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit at andre har sagt det. Eg gjentek det likevel: 

Å "ta for seg" utan samtykke er valdtekt, og ekteskapsvaldtekt har vore ulovleg i Noreg sidan 1902. 

Vil han bli sikta og dømd om du melder saka til politiet? Erfaringa seier vel "neppe" sidan det vil vere ord mot ord. Men du bør verkeleg gjere han merksam på kva slags lovbrot han har begått mot deg, og eg ville verkeleg tenkt meg om tre og fire gongar om dette er ein mann eg ville dele livet med. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men jeg er så forbanna svak, og har ikke klart gå. Har ikke hatt sex eller noe, bare levd i samme hus. Det har vært særdeles lite vilje fra hans side til å snakke om ting.. føler jeg bare driver med en syk form for psykisk selvskading :(

Du er ikke svak! Du har blitt utsatt for noe grusomt som ingen skal måtte behøve å være "sterk nok" til å overleve. Det ER vanskelig å gå fra noen som du elsker og som du trodde du skulle være trygg familie med livet ut. Det er akkurat som hjernen og kroppen din ikke blir enig med seg selv. Hjernen din har et bilde av en snill og god ektemann og familiefar, og samtidig har kroppen din opplevd et grusomt overgrep. Det er umulig å få dette til å stemme. Det er utrolig mange som ikke får til å gå. Og mange går, men går tilbake gjennomsnitlig 7 ganger. "Han er jo så snill". og "han er jo mannen min og fortjener jo sex#

Mannen din er ikke en sånn som random går rundt og overfaller kvinner og vil skade de. Men han er en konemishandler som tror at han har krav på sex, og at din jobb er å gi han det han trenger og føler han har krav på. Dette er også voldtekt, men mye verre enn overfallsvoldtekt, da du ikke er trygg i ditt eget hjem.

Anonymkode: 9a001...3de

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (35 minutter siden):

Typisk svar fra en mann som ikke har peiling.... 🙄

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (43 minutter siden):

Er dette noe du vanligvis pleier å si til voldtektsofre?

• Liker 4
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kunne han ikke ta seg en runk? Var han ruset på amfetamin/Ritalin/Adderal???

Ikke greit når du sover, hallo for en dust.

Anonymkode: 79794...521

Denne syns jeg var teit. Dersom mannen tim ts tar medisiner pga adhd, så blir han ikke ruset av de. 

Anonymkode: 94d78...170

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (52 minutter siden):

Altså, mener du virkelig at du som mann ikke skjønner signalene om dama stivner og presser lårene sine så hardt sammen at du ikke får handa mellom? 
For å si det jævlig kort å enkelt: hvis du må bryte opp lårene til dama, så er det er tydelig signal på at hun IKKE vil ha sex med deg. 
Hvis det er ett utydelig signal for deg, så holder det neppe med kjeft. 

Anonymkode: d9fd1...959

• Liker 9
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Oi! Dette her hørtes ikke noe bra ut i det hele tatt! Din mann har voldtatt deg i en sårbar situasjon, mest sannsynlig i ren desperasjon. Du er helt utslitt og på felgen. Her må dere snakke sammen, og finne ut om dette er kroken på døra eller om det kan fikses. Har han gjort noe lignende mot deg tidligere, eller er det første gangen? Er det noe han kan gjøre igjen, eller skjønner han alvoret av det han har gjort. Dere er begge i krise, men det han gjorde mot deg var en veldig grov feil. 

Anonymkode: a2c09...6c9

'Feil" og "i ren desperasjon"??

Hvor desperat må man bli før man voldtar sin kone. Kan man bli like desperat uten kone, så man kan "gjøre en feil" med hvem som helst? En nabo? Ei på gata? Hva med barn? Er det et nivå av desperasjon der man plutselig blir pedofil? Ser du hva du selv skriver?

Det er ikke en feil å voldta noen, det er overlagt. Ingen har noensinne voldtatt noen ved en feil! Du bagatelliserer og sånne som deg bidrar til å ufarliggjøre og indirekte oppfordre til overgrep. 

Til ts: dette har vært i tankene mine i hele dag. Jobber med mennesker i krise og kan fortelle deg at det finnes et hjelpeapparat. Både for deg og barna. 

HAr ikke lest meg gjennom tråden, men jeg håper det har kommet inn konkrete tips du kan ta i bruk.

Anonymkode: 836c3...7cd

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (1 time siden):

Du burde oppsøke hjelp.

Gå til politiet og si at du synes det er helt greit å ha sex med folk om du er usikker på signalene de sender og spør om de synes du burde fortsette med det. Ta et kurs om samtykke! 

Du veit ikke hva lovverket sier engang, så kanskje lurt å IKKE gå inn i en tråd om voldtekt og si til offeret at de krisemaksimerer. 

Eller tenker du at loven rundt voldtekt er for streng og at man tross alt burde kunne voldta kona si??

• Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angry Man

Det kan falle innunder definisjonen av voldtekt men det kan også ikke gjøre det. Vi hører bare fra en part her. Partner kan ha en annen versjon. Han kan ha mistolket signalene hennes. Det er umulig å si. Vi vet foreksempel ingenting om denne fyren. Er det i tråd med hans natur å gjøre ting mot andre selv om de ikke vil det? Er han dominerende? Er han en drittsekk? Er han snill og sympatisk?

Høres det absolutt ekkelt og ufint ut. Ja helt klart. Men jeg på lik linje med politiet og domstolene ønsker jeg ikke å gjøre meg opp en mening når jeg ikke har alle relevante fakta på bordet. 

TS burde ta en runde med seg selv vedrørende denne hendelsen og hva det vil bety for fremtiden og forholdet. Hun burde også ha en seriøs samtalen med mannen sin. Hvis hun faktisk føler seg voldtatt er dette selfølgelig veldig alvorlig og må tas svært seriøst. 

edit: skrivefeil. 

Endret av Angry Man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei meg for at du har blitt voldtatt av den som skulle ha stått deg nærmest.
Du må oppsøke hjelp, og ikke akseptere løse unnskyldninger. Finner du deg i dette, blir det verre neste gang.
Han krenket det med vilje, og har åpenbart ingen respekt for deg, dine behov eller dine grenser.
Dette er et alvorlig faresignal.

Ingenting ved dette er greit. Det er faktisk en kriminell handling.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Også klager kvinner på at menn fortsetter å voldta. Nei, det eneste rette her er å anmelde han hvis man har noen prinisipper og ønsker at det skal bli mindre voldtekter.

Anonymkode: 3b344...ed9

Tuller du nå eller?

Tror du veien til ø bli kvitt voldtekt er at flere kvinner anmelder når fire av fem saker blir henlagt og ikke at "menn" burde slutte å voldta?

Hvis løsningen på voldtekt skal være anmeldelser, må vi nesten begynne å dømme dem. Og så det svir. Totalt uvitende fremstår du som!

Selvfølgelig kan ts anmelde om hun orker og vil det, men det er ikke opp til andre å diktere. 

Slutt med victim blaming, det er nemlig et overgrep i seg sjøl.

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angry Man skrev (1 time siden):

Det kan falle innunder definisjonen av voldtekt men det kan også ikke gjøre det. Vi hører bare fra en part her. Partner kan ha en annen versjon. Han kan ha mistolket signalene hennes. Det er umulig å si. Vi vet foreksempel ingenting om denne fyren. Er det i tråd med hans natur å gjøre ting mot andre selv om de ikke vil det? Er han dominerende? Er han en drittsekk? Er han snill og sympatisk?

Høres det absolutt ekkelt og ufint ut. Ja helt klart. Men jeg på lik linje med politiet og domstolene ønsker jeg ikke å gjøre meg opp en mening når jeg ikke har alle relevante fakta på bordet. 

TS burde ta en runde med seg selv vedrørende denne hendelsen og hva det vil bety for fremtiden og forholdet. Hun burde også ha en seriøs samtalen med mannen sin. Hvis hun faktisk føler seg voldtatt er dette selfølgelig veldig alvorlig og må tas svært seriøst. 

edit: skrivefeil. 

Hvorfor føler du for å gå inn i en tråd med et potensielt voldtektsoffer for å fortelle at du ikke vil gjøre deg opp en mening?

Da er det vel bedre å holde munn enn å (kanskje) tråkke på et menneske som alt ligger nede..? 

Har du tenkt på potensielle konsekvenser, eller forbeholder du deg retten til å være kjip på nett?

• Liker 6
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ringte fastlege, som henviste meg til overgrepsmottaket. Var der en gang, og hadde noen telefonsamtaler i ettertid. De råda meg egentlig til å gå, og oppfordra til anmeldelse.

Så jeg trengte så jævlig denne tråden. Jeg skal gå i dag. 

Anonymkode: a5d86...cef

Så godt å høre! 

Av og til må man bare kjenne på at man ikke er alene. 

Krisesenteret er flotte folk, med egen avdeling for kvinner med barn om du må ta turen dit. 

Nå vet ikke jeg hvordan mannen din er, men dersom det er fare for "represalier", kan det være lurt å dra på senteret hvor han ikke vil få tilgang. Om han skal se barna, vil det da bli på nøytral grunn et annet sted.

Hvis du har et sted å dra, så håper jeg du har dratt dit nå.

Tiden som kommer, vil trolig være fylt av tvil, skam, sinne, sorg og til og med savn. Savn over hva som har eller kunne vært. Bare husk at du vil komme ut på andre siden igjen 💪

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (4 timer siden):

Hvorfor unnskylde han seg om han ikke tok signalene? Hvir skada er man I hode når man beordrer voldtektsofre til å sørge for at det ikke skjer i gjend......

• Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...