AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #61 Del Skrevet 25. august 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Er fryktelig lei meg, forbanna og ekstremt skuffa. Skal prøve å fatte meg i korthet. Vi har 2 barn under 3år. Jeg hadde en ekstremt tung graviditet og har en begynnende barselsdepresjon, og babyen våkner fortsatt 15 ganger hver natt. Jeg ammer, og babyen ammes konstant, eller jeg sover sittende med babyen pga den er urolig. Eldste barnet er i trassalder og krever sitt. Jeg er utslitt, helt på felgen og føler at familien er i oppløsning omtrent. Seinest i går sa jeg at jeg føler barna hadde hatt det bedre med en annen mamma enn meg, for jeg strekker ikke til med så lite søvn. Det er nå snart 9 måneder siden jeg sov greit på natta. Vi har knapt hatt sex etter fødsel, fordi jeg ikke har lyst eller orker oppi alt det her. Mannen har null tålmodighet for eldste og kjefter og smeller, og det er meg begge barna vil ha til enhver tid. Hvis jeg prøver å gå på do alene, går han på snart 3år i oppløsning og oppfører seg som at jeg skal reise på seks uker ferie uten han, så det er enklere å bare ta han med. Samme i dusjen, eller på butikken, eller kun i 2.etasje for å hente en bleie. Jeg blir fotfulgt av noen 24t i døgnet. Greit nok. Så til saken: I natt da mannen kom å la seg i ett-tiden hadde jeg sovna etter en runde med amming, og han har bestemt seg for å ha sex. Jeg blir irritert for å bli vekka, desperat etter søvn. Sier tydelig «vekker du meg virkelig midt på natta når du vet jeg trenger den søvnen jeg kan få??». Han ignorerer meg og trenger seg på. Jeg blir helt stiv, fly forbanna og han fortsetter. Har sex med meg mens jeg ligger med ryggen til, helt låst. Jeg er så stiv i kroppen at han ikke får hendene mellom låra mine engang. Det er helt tydelig at jeg ikke vil, selv om jeg ikke sier stopp. Han gjør seg ferdig. Babyen våkner igjen, jeg ammer og gråter. Mannen sier «unnskyld, det skal ikke skje igjen», og sovner. Idag har vi knapt snakka til hverandre. Er dette greit av en ektemann?? Må jeg som kone godta dette siden vi ikke har hatt sex mer enn én gang siste halvåret? Anonymkode: 43258...d66 Dette er voldtekt Anonymkode: 9bd93...f59 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #62 Del Skrevet 25. august 2024 Ikke bra Anonymkode: 052bc...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #63 Del Skrevet 25. august 2024 Jeg har allerede svart i tråden (Jeg som også har opplevd voldtekt i forhold.) Jeg leste hi en gang til og må innrømme at jeg første gang jeg leste ble så dårlig at det du skriver om voldtekten at jeg overså hans oppførsel mot 3- åringen. Det tror jeg gjelder flere her. En mann som har null tålmodighet med en 3 åring og kjefter og smeller ovenfor dette lille barnet er i seg selv årsak til å forlate denne mannen. Jeg skjønner at du er helt på felgene. Jeg synes du bør søke hjelp her. Krisesenter, familie, venner, din lege. Du trenger noen å lene deg til før du går under her. ❤️ Anonymkode: d7a55...578 13 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #64 Del Skrevet 25. august 2024 Får håpe Ts har gjort noe på de 5 timene da. Mannen bør være ute av huset. Anonymkode: 0795a...6e1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #65 Del Skrevet 25. august 2024 Jeg ble fysisk dårlig av å lese dette. Den mannen er ikke klok. Du, kjære TS, må komme deg unna. Anmeld, om du klarer. Min største omtanke til deg. ❤️ Anonymkode: 3b947...626 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #66 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble fysisk dårlig av å lese dette. Den mannen er ikke klok. Du, kjære TS, må komme deg unna. Anmeld, om du klarer. Min største omtanke til deg. ❤️ Anonymkode: 3b947...626 Og få deg hjelp og hvile. Kan du oppsøke familie, venner eller krisesenter? Anonymkode: 3b947...626 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 25. august 2024 #67 Del Skrevet 25. august 2024 Hvis du skal snakke med han om det som skjedde så ta lydopptak av samtalen. Da får du bevis hvis du senere vil anmelde. Mtp hvordan mannen behandler barnet deres så hadde jeg gått fra han uansett. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #68 Del Skrevet 26. august 2024 tussi84 skrev (2 timer siden): Ikke grov feil. Det er overgrep og utilgivelig. For hennes del og for sine barn sin dei må hun komme seg vekk. Det er ikke du som bestemmer hva som er utilgivelig eller ikke for TS. Innleggene dine er dominerende, og nedlatende. Du skriver kategorisk og absolutt og tar deg friheter til å mene på vegne av TS som du overhodet ikke har noen grunn til. Når en har blitt krenket på sin autonomi så er ikke det en har behov for at fremmede på nett skal påberope seg retten til å definere hvorvidt det er utilgivelig eller ei. Eller si ting som "du skal selvsagt gå fra ham". Slutt å bestem for andre, og særlig mennesker som har fått sin autonomi krenket. Anonymkode: 5c0f4...957 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #69 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Får håpe Ts har gjort noe på de 5 timene da. Mannen bør være ute av huset. Anonymkode: 0795a...6e1 Her har vi det første eksempelet. Dette bidrar NULL positivt. Det bidrar bare til å legge stein til byrden og gi skam til TS. Som at TS på toppen av det hele har en forpliktelse til deg som leser av denne tråden til å "fått gjort noe". Og hvis mannen ikke er ute av huset, hva da? Kanskje er han det, kanskje ikke. TS har gjort så godt hun kan i den situasjonen hun er i. Og hva det innebærer er ikke opp til deg å bestemme. Selvsagt har TS gjort noe disse 5 timene, selv om det ikke ser ut som det du, en komplett fremmed, som hun har null meldeplikt til, mener hun "burde gjort". Anonymkode: 5c0f4...957 15 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #70 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg antar at mannen din er på jobb i morgen, Ts? I så fall, kontakt nærmeste Krisesenter: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Du trenger noen som kan om slike kriser som du nå står i, noen som har erfaring med å støtte kvinner i din situasjon. Husk at du er langt fra alene om å oppleve dette, og at dette på ingen måte er din feil! Det din mann gjorde mot deg var voldtekt og en straffbar handling! Jeg antar at det også er skjerpende omstendigheter hvis et av barna var på soverommet da han voldtok deg. Samme med det at han indirekte har innrømmet at han visste det han gjorde var alvorlig, siden han sa det ikke skal skje igjen. Din mann valgte helt bevisst å voldta deg! Det er den forferdelige sannheten som du må forholde deg til videre. I tillegg vet du at han ikke alltid er snill med 3-åringen, for å si det pent. Da trenger du profesjonell hjelp, for å beskytte deg selv og dine barn! Kontakt Krisesenteret i morgen, de kan både hjelpe deg praktisk og gi gode råd, samt være med i ev. samtaler med politi eller andre, om du har behov for den typen støtte også. ❤️ Anonymkode: 15b5a...ab8 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #71 Del Skrevet 26. august 2024 Huff. Har opplevd noe veldig likt. Min var i tillegg full, noe som gjorde at jeg unnskyldte han litt for det. Men ellers samme situasjon: han visste at jeg ikke ville (sagt med ord og kroppsspråk) og gjorde det likevel. Jeg ble, men jeg kommer ikke over det. Tåler ikke at han tar på meg.. stivner helt. Så jeg skal gå. Har mistet alt av gode følelser.. Tror jeg anbefaler å flytte ut, for en stund i det minste. Han må skjønne alvoret. Ta vare på deg selv, TS. Du trenger ro og hvile, tid til refleksjon. All the best ❤️ Anonymkode: a5d86...cef 3 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #72 Del Skrevet 26. august 2024 Anmeld han for voldtekt også tar du med barna og drar. Anonymkode: 8ee0f...494 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #73 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er fryktelig lei meg, forbanna og ekstremt skuffa. Skal prøve å fatte meg i korthet. Vi har 2 barn under 3år. Jeg hadde en ekstremt tung graviditet og har en begynnende barselsdepresjon, og babyen våkner fortsatt 15 ganger hver natt. Jeg ammer, og babyen ammes konstant, eller jeg sover sittende med babyen pga den er urolig. Eldste barnet er i trassalder og krever sitt. Jeg er utslitt, helt på felgen og føler at familien er i oppløsning omtrent. Seinest i går sa jeg at jeg føler barna hadde hatt det bedre med en annen mamma enn meg, for jeg strekker ikke til med så lite søvn. Det er nå snart 9 måneder siden jeg sov greit på natta. Vi har knapt hatt sex etter fødsel, fordi jeg ikke har lyst eller orker oppi alt det her. Mannen har null tålmodighet for eldste og kjefter og smeller, og det er meg begge barna vil ha til enhver tid. Hvis jeg prøver å gå på do alene, går han på snart 3år i oppløsning og oppfører seg som at jeg skal reise på seks uker ferie uten han, så det er enklere å bare ta han med. Samme i dusjen, eller på butikken, eller kun i 2.etasje for å hente en bleie. Jeg blir fotfulgt av noen 24t i døgnet. Greit nok. Så til saken: I natt da mannen kom å la seg i ett-tiden hadde jeg sovna etter en runde med amming, og han har bestemt seg for å ha sex. Jeg blir irritert for å bli vekka, desperat etter søvn. Sier tydelig «vekker du meg virkelig midt på natta når du vet jeg trenger den søvnen jeg kan få??». Han ignorerer meg og trenger seg på. Jeg blir helt stiv, fly forbanna og han fortsetter. Har sex med meg mens jeg ligger med ryggen til, helt låst. Jeg er så stiv i kroppen at han ikke får hendene mellom låra mine engang. Det er helt tydelig at jeg ikke vil, selv om jeg ikke sier stopp. Han gjør seg ferdig. Babyen våkner igjen, jeg ammer og gråter. Mannen sier «unnskyld, det skal ikke skje igjen», og sovner. Idag har vi knapt snakka til hverandre. Er dette greit av en ektemann?? Må jeg som kone godta dette siden vi ikke har hatt sex mer enn én gang siste halvåret? Anonymkode: 43258...d66 Du ble voldtatt av mannen din som nekter p hjelpe til med barna. Jeg ville pakket en bag, ringt krisesenteret og dratt. Du lever med et menneske som tydeligvis er kapabel til mangt, og jeg ønsker deg lykke til på din vei. Dette er IKKE greit, og jeg synes uendelig synd på deg som skal komme deg fra noe slikt med to under to på slep ❤️ Anonymkode: 836c3...7cd 7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #74 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tenk nå litt på barna her da..... Anonymkode: db594...fbf Tenke på barna? Jeg vet ikke om du vet hvor jævlig det er å leve i ett forhold med en som voldtar deg? Man blir ødelagt, man blir ett vrak, man går rundt i en konstant redsel. Barna fortjener vokse opp i ett hjem med en mor som kan føle seg trygg i sin egen seng. Ikke en som går å er redd for neste voldtekt. Det er nettopp med omtanke for barna at jeg mener at man bør si høyt og tydelig "voldtekt er IKKE greit, menn har IKKE lov til å voldta sine partnere, voldtekt bør anmeldes og straffes!" Anonymkode: d9fd1...959 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #75 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er fryktelig lei meg, forbanna og ekstremt skuffa. Skal prøve å fatte meg i korthet. Vi har 2 barn under 3år. Jeg hadde en ekstremt tung graviditet og har en begynnende barselsdepresjon, og babyen våkner fortsatt 15 ganger hver natt. Jeg ammer, og babyen ammes konstant, eller jeg sover sittende med babyen pga den er urolig. Eldste barnet er i trassalder og krever sitt. Jeg er utslitt, helt på felgen og føler at familien er i oppløsning omtrent. Seinest i går sa jeg at jeg føler barna hadde hatt det bedre med en annen mamma enn meg, for jeg strekker ikke til med så lite søvn. Det er nå snart 9 måneder siden jeg sov greit på natta. Vi har knapt hatt sex etter fødsel, fordi jeg ikke har lyst eller orker oppi alt det her. Mannen har null tålmodighet for eldste og kjefter og smeller, og det er meg begge barna vil ha til enhver tid. Hvis jeg prøver å gå på do alene, går han på snart 3år i oppløsning og oppfører seg som at jeg skal reise på seks uker ferie uten han, så det er enklere å bare ta han med. Samme i dusjen, eller på butikken, eller kun i 2.etasje for å hente en bleie. Jeg blir fotfulgt av noen 24t i døgnet. Greit nok. Så til saken: I natt da mannen kom å la seg i ett-tiden hadde jeg sovna etter en runde med amming, og han har bestemt seg for å ha sex. Jeg blir irritert for å bli vekka, desperat etter søvn. Sier tydelig «vekker du meg virkelig midt på natta når du vet jeg trenger den søvnen jeg kan få??». Han ignorerer meg og trenger seg på. Jeg blir helt stiv, fly forbanna og han fortsetter. Har sex med meg mens jeg ligger med ryggen til, helt låst. Jeg er så stiv i kroppen at han ikke får hendene mellom låra mine engang. Det er helt tydelig at jeg ikke vil, selv om jeg ikke sier stopp. Han gjør seg ferdig. Babyen våkner igjen, jeg ammer og gråter. Mannen sier «unnskyld, det skal ikke skje igjen», og sovner. Idag har vi knapt snakka til hverandre. Er dette greit av en ektemann?? Må jeg som kone godta dette siden vi ikke har hatt sex mer enn én gang siste halvåret? Anonymkode: 43258...d66 Uansett hva du velger å gjøre, så må det en del endringer til. Du kan ikke leve slikt Anonymkode: 63b9c...589 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 26. august 2024 #76 Del Skrevet 26. august 2024 Har du konfrontert han med voldtekten? Du kan ikke leve som dette. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. august 2024 #77 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tenk nå litt på barna her da..... Anonymkode: db594...fbf Det burde vel kanskje han gjort før han voldtok moren deres? Hatt en liten tanke om hvordan dette kan påvirke familien? Then again, om TS forlater mannen så slipper barna å vokse opp med en voldtektsmann i huset. Om ikke DET er å tenke på barna så vet ikke jeg 13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #78 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Huff. Har opplevd noe veldig likt. Min var i tillegg full, noe som gjorde at jeg unnskyldte han litt for det. Men ellers samme situasjon: han visste at jeg ikke ville (sagt med ord og kroppsspråk) og gjorde det likevel. Jeg ble, men jeg kommer ikke over det. Tåler ikke at han tar på meg.. stivner helt. Så jeg skal gå. Har mistet alt av gode følelser.. Tror jeg anbefaler å flytte ut, for en stund i det minste. Han må skjønne alvoret. Ta vare på deg selv, TS. Du trenger ro og hvile, tid til refleksjon. All the best ❤️ Anonymkode: a5d86...cef Jeg håper du har oppsøkt hjelp for å bearbeide dette? ❤️ Anonymkode: afee8...48f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #79 Del Skrevet 26. august 2024 Å bli voldtatt av en fremmed må være grusomt. Å bli voldtatt av mannen din, må være mye verre! Tenk å se voldtektsmannen din hver dag. Miste tryggheten i ditt eget hjem. Ikke kunne gå til mannen din for trøst, fordi det er han som er voldtektsmannen 😢 Anonymkode: 9a001...3de 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars1009 Skrevet 26. august 2024 #80 Del Skrevet 26. august 2024 tussi84 skrev (15 timer siden): Voldtekt er dette. Du skai forlate han og ta med barna! Herregud. Krisemaksimering ass. Hun må bare kjefte ham opp og sørge for at det ikke skjer igjen. Han tok nok ikke signalene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg