AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #1 Del Skrevet 25. august 2024 Hei. Vi har en på 2 år som vi ønsker et søsken til. Før vi fikk førstemann hadde jeg studert, så jeg fikk foreldrestipend. Jeg hadde også opparbeidet meg rett til foreldrepenger ved å jobbe som tilkallingsvikar, så vi klarte oss fint økonomisk. Nå er jeg ferdig med studier, men har kun en helgestilling og tilkallingsstilling. Veldig variabel inntekt. Jeg søker jobber, men har ikke fått noe enda. Vi ønsker ikke så stor aldersforskjell, men slik som det ser ut nå må vi bare vente til jeg får en fast stilling. Eller finnes det en måte vi kan komme greit ut av det økonomisk på? Hvordan har dere i lignende situasjon løst dette? Anonymkode: 5b64e...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #2 Del Skrevet 25. august 2024 Trenger ikke fast stilling, men det er selvsagt det beste å ha f.eks et årsvikariat med mulighet for forlengelse slik at du jobber de siste månedene før du går ut i permisjon. Anonymkode: 2da09...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #3 Del Skrevet 25. august 2024 Dersom du er arbeidsfør med utdannelse, tenker jeg dere bare kan kjøre på. Forhåpentligvis finner du noe før barnet blir unnfanget (man vet aldri hvor lang tid det tar) eller mens du er gravid. Om du ikke gjør det, er det ingen krise. Du får nok jobb etter hvert:) (innen hvilken bransje er du utdannet?) Anonymkode: c76e2...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #4 Del Skrevet 25. august 2024 Jeg hadde ikke tatt sjansen. Ble sykemeldt fra tidlig og ut svangerskap begge gangene…og det med at man sikkert finner noe før man blir gravid / man vet aldri hvor lang tid det tar.. nei, det vet man ikke men du kan bli gravid på første forsøk… Du risikerer jo veldig lav utbetaling av sykepenger og foreldrepenger om du blir dårlig å ikke kan være i jobb. Spørsmålet er vel om dere klarer alle utgifter og forsørge 2 barn på 1 inntekt? Anonymkode: 9bdcd...ea1 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #5 Del Skrevet 25. august 2024 Hadde absolutt ikke tatt sjansen når utgangspunktet er vanskelig. Da venter man til det er bedre tider. Plutselig skjer det noe, også blir du ufør på minstesats. Da er du temmelig stuck med mann og to unger. Anonymkode: 7faff...792 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #6 Del Skrevet 25. august 2024 Jeg ble sykemeldt fra uke 9 og søkt over på svangerskapspenger i samme slengen, og det var jeg ikke forberedt på, så jeg ville ventet til inntekten var litt mer stabil. Anonymkode: c02be...67a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Del Skrevet 26. august 2024 Enig med de som sier at de ikke ville tatt sjansen. For meg personlig er økonomisk trygghet noe av det viktigste jeg ville ha på plass før jeg fikk barn. Anonymkode: e6831...157 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #8 Del Skrevet 27. august 2024 Økning av renta og prisnivå har gjort at vi gikk fra veldig romslig økonomi, til at vi må prioritere mye, på bare få år. Vi kunne gjerne tenkt oss flere enn de to barna vi har, men det betyr muligens større bolig og større bil - som begge er dyrere enn hva vi har nå. Kjedelig at det skal stoppe oss... Anonymkode: 25a31...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. august 2024 #9 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 18.14): Hei. Vi har en på 2 år som vi ønsker et søsken til. Før vi fikk førstemann hadde jeg studert, så jeg fikk foreldrestipend. Jeg hadde også opparbeidet meg rett til foreldrepenger ved å jobbe som tilkallingsvikar, så vi klarte oss fint økonomisk. Nå er jeg ferdig med studier, men har kun en helgestilling og tilkallingsstilling. Veldig variabel inntekt. Jeg søker jobber, men har ikke fått noe enda. Vi ønsker ikke så stor aldersforskjell, men slik som det ser ut nå må vi bare vente til jeg får en fast stilling. Eller finnes det en måte vi kan komme greit ut av det økonomisk på? Hvordan har dere i lignende situasjon løst dette? Anonymkode: 5b64e...355 Syns du kan vente. Litt stor aldersforskjell er ikke alltid en ulempe. Noen ganger er det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 27. august 2024 #10 Del Skrevet 27. august 2024 Går nok bra uansett, men er veldig kjipt å bruke babytida på å stresse med å skulle finne seg jobb. Søk bredt rundt og ikke stress med aldersforskjell. Av våre fem barn er det de to med standard 2,5 års forskjell som har minst med hverandre å gjøre 🤷♀️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå