Gå til innhold

Tuller universet eller ånder med meg eller hva er det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplever merkelige sammentreff, det har skjedd mer og mer det siste året. 

Eksempel på det er feks at når jeg tenker på moren min eller venninnen min så ringer de veldig ofte, og de sier at de kom til å tenke så sterkt på meg.

Jeg har en venninne som strikker, jeg vet hun strikker gode sokker og en dag tenkte jeg lenge på hvor glad jeg hadde blitt for et par fra henne. Ut av det helt blå kom hun til meg dagen etter med et par hun hadde strikket.

Flere ganger skjer det at jeg håper de spiller den eller den sangen på radio, så gjør de akkurat det noen minutter etter at jeg har ønsket meg det. Jeg hører på spesielle kanaler ala 70, 80 talls, rock osv så det er gamle sanger og ikke nye som spilles ofte. 

Når jeg kjører bil og jeg ikke vil høre neste sang på listen som spilles, så slår jeg over på radio, 5 ganger har det skjedd at de spiller sangen jeg prøver å unngå på radoen! 

Jeg drømmer rare ting, i overdrevet eller veldig merkelig format, så skjer de i ekte liv 1-2 mnd etterpå.

Jeg får av og til vite hva folk skal si rett før de sier det. Jeg hører liksom ordene i hodet. 

Jeg får en sterk følelse av at jeg må gå, og jeg gjør det uten å vite hvorfor, så møter jeg feks på en god gammal bekjent eller at en butikk har megasalg som jeg ellers ikke hadde sett. Et eksempel var at jeg var på en bruktbutikk og fikk en sterk trang til å snu meg rundt, og der sto en ting jrg hadde lett lenge etter! 

Jeg kan lese/høre om noe for første gang i mitt liv, og en dag eller to etter så møter jeg på det igjen/eller at noen snakker om det, en spesifikk ting jrg aldri før har vært borti blir plutselig sentral.

Jeg kan få en innpakket gave i hånda og ser det uten innpakning, altså at jeg vet hva det er før jeg åpner, skjedd 3 ganger. Kan ikke styre det, men kanskje det mest spesielle. 

Jeg har prøvd å tippe lotto og diverse pengespill, zero vinning der.

Noen andre som har det slik? Eller vet hva noe av dette er? Kan ikke styre noe av dette, det skjer helt tilfeldig. 

Anonymkode: e72e9...adf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes dette høres interessant ut. Har ingen god forklaring. Men har hørt om lignende tilfeller.

Men jeg lurer på, er det noe som plager deg negativt eller som forbauser deg positivt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du har evner. Klarsynte evner i utvikling?

Anonymkode: 58081...ec4

Muligens men det er veldig ustabilt og kommer og går bare. 

Kaneel skrev (8 timer siden):

Du manifistere 

Men det er tydeligvis regler for det, lottokuponger teller ikke, hehe

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kanskje du er synsk

Anonymkode: 18f0b...03d

Kanskje, høres jo skummelt ut også.. 

Bombasi skrev (8 timer siden):

Synes dette høres interessant ut. Har ingen god forklaring. Men har hørt om lignende tilfeller.

Men jeg lurer på, er det noe som plager deg negativt eller som forbauser deg positivt? 

Har du, så det finnes flere med dette?  Skulle vært gøy å vite hva det er og hvorfor det skjer. 

Ikke negativt kanskje, jeg blir bare tatt på senga når det skjer. Det har ført litt til at jeg blir litt redd marerittene mine skal skje. Hadde en drøm i helgen angående at ett familiemedlem baksnakket meg og sa ting om meg til et annet. Jeg har konfrontert vedkommede om det samme før. I dag så jeg at de to personene har møttes og vært sammen noen dager forrige uke. Så er dette en av de drømmene som er som en advarsel eller bare en drøm? Det roter litt med logikken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke dette høres unormalt ut, du har bare blitt veldig klar over det og legger merke til det. Slike ting som dette skjer meg hele tiden. Likevel mener jeg at det ikke er noe annet enn tilfeldigheter og at man legger merke til det FORDI det faktisk skjer. Det skjer sikkert like ofte at du tenker på kjente uten å møte dem, men da legger du heller ikke merke til det eller tenker over det, ikke sant? En annen ting er at siden disse menneskene er i tankene dine, ser du kanskje ubevisst etter dem også. Om du ikke hadde tenkt på dem på forhånd, kan det være du hadde ikke hadde oppdaget dem.

Du sier at du hører på spesielle radiokanaler, så da er det jo heller ikke ulogisk at de spiller eldre sanger der. Det er jo akkurat de de gjør på slike kanaler.  Det er svært ofte at jeg tenker på min mor eller svigermor, og så får jeg melding av dem. Det er jo ofte litt koselig og moro at vi tenkte på hverandre samtidig, men som regel er det jo en god forklaring. At det er lenge siden vi har snakket sammen eller at noe vi skal på sammen nærmer seg, for eksempel. Jeg sender jo ofte melding til dem uten at de sender samtidig også, men da legger jeg jo ikke merke til det. Det er helt dagligdags, så det er jo de gangene vi sender samtidig som lagrer seg i hukommelsen.

Ting som dette vil forekomme med jevne mellomrom og enda mer når man er veldig OBS på at det skjer. Men prøv å legg merke til de gangene det IKKE skjer også. Kanskje noter det ned? Om det er slik at moren din ringer HVER gang du tenker på henne over en lengre periode, eller at du tenker på ti mennesker på rad og møter dem alle sammen rett etter, DA skal jeg vurdere å endre mening. ;) 

Anonymkode: 0f8a9...5cf

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke dette høres unormalt ut, du har bare blitt veldig klar over det og legger merke til det. Slike ting som dette skjer meg hele tiden. Likevel mener jeg at det ikke er noe annet enn tilfeldigheter og at man legger merke til det FORDI det faktisk skjer. Det skjer sikkert like ofte at du tenker på kjente uten å møte dem, men da legger du heller ikke merke til det eller tenker over det, ikke sant? En annen ting er at siden disse menneskene er i tankene dine, ser du kanskje ubevisst etter dem også. Om du ikke hadde tenkt på dem på forhånd, kan det være du hadde ikke hadde oppdaget dem.

Du sier at du hører på spesielle radiokanaler, så da er det jo heller ikke ulogisk at de spiller eldre sanger der. Det er jo akkurat de de gjør på slike kanaler.  Det er svært ofte at jeg tenker på min mor eller svigermor, og så får jeg melding av dem. Det er jo ofte litt koselig og moro at vi tenkte på hverandre samtidig, men som regel er det jo en god forklaring. At det er lenge siden vi har snakket sammen eller at noe vi skal på sammen nærmer seg, for eksempel. Jeg sender jo ofte melding til dem uten at de sender samtidig også, men da legger jeg jo ikke merke til det. Det er helt dagligdags, så det er jo de gangene vi sender samtidig som lagrer seg i hukommelsen.

Ting som dette vil forekomme med jevne mellomrom og enda mer når man er veldig OBS på at det skjer. Men prøv å legg merke til de gangene det IKKE skjer også. Kanskje noter det ned? Om det er slik at moren din ringer HVER gang du tenker på henne over en lengre periode, eller at du tenker på ti mennesker på rad og møter dem alle sammen rett etter, DA skal jeg vurdere å endre mening. ;) 

Det er poenget mitt, at det skjer oftere enn at det ikke skjer, om du skjønner. Det er ikke det at jeg går inn for å legge merke til det, det bare dukker opp på en måte. Jeg skjønner at radiokanaler spiller gamle sanger, men så ofte noen jeg ønsker meg? Det har ikke skjedd før og det skjer oftere enn at det ikke skjer. Det er jo derfor jeg tar det opp hehe. 

Det skjer ikke hele tiden, og jeg har ikke kontroll over det, men det skjer flere ganger i uka, slike merkellge ting jeg ikke kan forklare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er poenget mitt, at det skjer oftere enn at det ikke skjer, om du skjønner. Det er ikke det at jeg går inn for å legge merke til det, det bare dukker opp på en måte. Jeg skjønner at radiokanaler spiller gamle sanger, men så ofte noen jeg ønsker meg? Det har ikke skjedd før og det skjer oftere enn at det ikke skjer. Det er jo derfor jeg tar det opp hehe. 

Det skjer ikke hele tiden, og jeg har ikke kontroll over det, men det skjer flere ganger i uka, slike merkellge ting jeg ikke kan forklare. 

Det er ingen som tuller med deg. Det er åndeverden som gir deg noen vennlige dytt i riktig retning. Les den andre tråden på dette underforumet om åndelig oppvåkning 😊

Anonymkode: 8bdb7...873

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, du går ikke inn for å legge merke til det. Men du er jo ekstra klar over det nå, ettersom du skriver denne tråden, og da vil du ubevisst lete etter slike ting også.

Jeg pleier ofte for gøy å gjette på hvem jeg kommer til å treffe på kjøpesenteret eller en konsert jeg skal på. Overraskende ofte stemmer det, og jeg møter på den aktuelle personen. Det kan forklares med at a) jeg ubevisst velger ut mennesker det er naturlig å møte akkurat der og b) jeg ser etter denne personen når jeg er der og «skanner» omgivelsene mine mer enn om jeg ikke tenkte sånn. Kanskje jeg ser personen inne i en butikk som jeg vanligvis bare ville gått forbi uten å se inn i. Dette er bare et eksempel. Listen din over hendelser er veldig lang og det er derfor lett å hele tiden finne «nye ting» som passer inn i tanken om at man kan forutse hendelser også. Derfor virker det voldsomt mye, men hver for seg er det egentlig ikke spesielt rare ting.

Et spørsmål er for eksempel: Om jeg hadde pakket inn en liten perle i en stor eske. Ville du da klart å se at det var det som var inni? Eller klarer du det fordi formen eller vekta røper hva det kan være? Eller at du innerst inne vet at dette er noe du ønsker deg eller noe personen kan være troendes til å gi? Om du får en innpakket bok. Kan du forutsi hva boken heter eller handler om? Om du kan se tingen for deg, bør du jo også kunne se tittelen eller hvordan omslaget ser ut?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, du går ikke inn for å legge merke til det. Men du er jo ekstra klar over det nå, ettersom du skriver denne tråden, og da vil du ubevisst lete etter slike ting også.

Jeg pleier ofte for gøy å gjette på hvem jeg kommer til å treffe på kjøpesenteret eller en konsert jeg skal på. Overraskende ofte stemmer det, og jeg møter på den aktuelle personen. Det kan forklares med at a) jeg ubevisst velger ut mennesker det er naturlig å møte akkurat der og b) jeg ser etter denne personen når jeg er der og «skanner» omgivelsene mine mer enn om jeg ikke tenkte sånn. Kanskje jeg ser personen inne i en butikk som jeg vanligvis bare ville gått forbi uten å se inn i. Dette er bare et eksempel. Listen din over hendelser er veldig lang og det er derfor lett å hele tiden finne «nye ting» som passer inn i tanken om at man kan forutse hendelser også. Derfor virker det voldsomt mye, men hver for seg er det egentlig ikke spesielt rare ting.

Et spørsmål er for eksempel: Om jeg hadde pakket inn en liten perle i en stor eske. Ville du da klart å se at det var det som var inni? Eller klarer du det fordi formen eller vekta røper hva det kan være? Eller at du innerst inne vet at dette er noe du ønsker deg eller noe personen kan være troendes til å gi? Om du får en innpakket bok. Kan du forutsi hva boken heter eller handler om? Om du kan se tingen for deg, bør du jo også kunne se tittelen eller hvordan omslaget ser ut?

Dette er jo selvfølgeligheter. Jeg regner ikke med å møte tante Berit som bor 50 mil unna på min lokale Kiwi heller liksom, men naboen eller en av foreldrene i barnehagen skal du jammen ikke se bort ifra at jeg slumper borti.

Skal jeg på Metallica konsert ser jeg ikke for meg å møte på bestemor på 84 som liker Abba heller liksom, men det er mye mulig jeg treffer på noen av de metalheadsene samboeren eller broren min henger med. 

Dette er ren sannsynlighetsberegning. Er ikke det ts snakker om.

Anonymkode: 8bdb7...873

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle disse hendelsene er jo ikke samtidig og de er over tid. Når jeg får trang til å snu og gå til høyre for så å møte på noen jeg ikke har snakket med på lenge, helt uten å ha tenkt på de, så synes jeg det er litt rart ja. Jeg har ikke forklaring på alt dette og det fungerer sånn nå og da. 

Jeg vet ikke om jeg hadde sett det, som sagt, jeg så de tingene som om de ikke skulle vært pakket inn, det har ikke noe med form eller vekt å gjøre, jeg kunne se det et kort øyeblikk som uten papir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K.B. skrev (1 time siden):

Du mangler evne til kritisk tenkning..

Hva mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer meg hele tiden. Det er intuitive evner vi alle har i oss, men det er som muskler som må trenes for å bli sterkere. Ofte er en del av den treningen ikke ting som må gjøres, men det motsatte: ting vi må avlæres.

Forsøk å ikke jakte det, men la det skje naturlig og søk mot det som får deg til å føle deg mest levende for å leve mest mulig autentisk til enhver tid. Det er dét som er en av de viktigste nøklene!

Anonymkode: 52cbf...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva mener du? 

Akkurat det jeg sier. Du ser mønster der det ikke er noe mønster og lager forklaringer som er enormt komplekse og strider mot fysikkens lover, i stedet for å bare innse at disse tingene skjer hele tiden og at det trenger ikke være en super naturlig forklaring. Du kan begynne med å google: Pareidoli, så skjønner du at vi er "programmert" til å se mønster,selv der det ikke er noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 15.04):

Alle disse hendelsene er jo ikke samtidig og de er over tid. Når jeg får trang til å snu og gå til høyre for så å møte på noen jeg ikke har snakket med på lenge, helt uten å ha tenkt på de, så synes jeg det er litt rart ja. Jeg har ikke forklaring på alt dette og det fungerer sånn nå og da. 

Jeg vet ikke om jeg hadde sett det, som sagt, jeg så de tingene som om de ikke skulle vært pakket inn, det har ikke noe med form eller vekt å gjøre, jeg kunne se det et kort øyeblikk som uten papir. 

Jeg lurer på, den trangen du får til å snu deg osv., hvor kjenner du den? I f.eks magen, brystet, eller er det på en måte bare tanker? Spør fordi jeg har opplevd det samme.

Anonymkode: 319b8...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dine evner foreløpig er ustabilt nå og kommer og går, så er de i en utviklingsfase. Du vil med tiden lære deg til å ha mer stabile evner når du utvikler deg mer

Anonymkode: 58081...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en merkelig ny opplevelse i dag. Skulle ringe et sted og avtale noe, men personen jeg snakket med sa at jeg egentlig skulle snakke med kollegaen. Umiddelbart hørte jeg ordet sykmeldt i hodet mitt, og vedkommende fortsatte med å si at den personen jeg egentlig skal snakke med er sykmeldt. 

Det kom som lyn fra klar himmel i hodet mitt, aldri har jeg ringt de før eller kjenner noen der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skifter mellom ulike dimensjoner hele tiden. Det går så raskt at du ikke merker det på annen måte enn slik du beskriver det med «rare» hendelser.

Vi lever i parallelle dimensjoner, uten at vi er klar over det. 

Anonymkode: 282cf...d4b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...