Gå til innhold

Noen som har fått god hjelp av å gå i terapi med partneren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg er gode venner og samarbeider godt i hverdagen. Problemet er sexlivet vårt. Kun jeg som tar initiativ og det er kun hans behov som blir dekt. Vurderer terapi nå. Jeg er typen som vil ordne opp, mens han helst vil vente til det går over av seg selv. Utrolig synd at et ekteskap skal ende slik, når alt det andre funker kjempe fint..

Anonymkode: f5f77...1a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi hadde veldig god hjelp av parterapi. Alene hadde vi gått i ring uten å komme videre. 

Det du beskriver går selvfølgelig ikke over av seg selv. Er nok ikke engang et problem for ham, utover at du er litt misfornøyd. Om du bare kan slutte med å være misfornøyd er dette sikkert helt utmerket for hans del. Altså er du problemet. 😉

(Jeg forstår deg imidlertid veldig godt og synes ikke at du skal finne deg i dette.)

• Hjerte 1
Skrevet

Vet han at det er så alvorlig at du går, dersom dette ikke ordner seg? 

Anonymkode: 5cb76...f60

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vet han at det er så alvorlig at du går, dersom dette ikke ordner seg? 

Anonymkode: 5cb76...f60

Ja, det vet han.

Anonymkode: f5f77...1a7

Skrevet
Trolltunge skrev (2 timer siden):

Ja vi hadde veldig god hjelp av parterapi. Alene hadde vi gått i ring uten å komme videre. 

Det du beskriver går selvfølgelig ikke over av seg selv. Er nok ikke engang et problem for ham, utover at du er litt misfornøyd. Om du bare kan slutte med å være misfornøyd er dette sikkert helt utmerket for hans del. Altså er du problemet. 😉

(Jeg forstår deg imidlertid veldig godt og synes ikke at du skal finne deg i dette.)

Har du en flink terapeut du vil anbefale? ❤️

Anonymkode: 12593...c4e

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du en flink terapeut du vil anbefale? ❤️

Anonymkode: 12593...c4e

Vi gikk bare til familievernkontoret i Bergen. Skrev ganske tydelig hva vi strevde med, så fikk vi terapeut som var flink med våre problemstillinger. 

Vi hadde helt andre problemer enn dere. 

PS! Det sagt hadde nok JEG mye det samme problemet som du har, slik grunnleggende angående mannens forståelse av utfordringene. Han mente nok ganske oppriktig at vi hadde det veldig fint, og at eneste problemet var at jeg var misfornøyd. Om jeg bare kunne slutte med å være misfornøyd ville vi få det fantastisk sammen. Altså var jeg problemet. 🤪 Hvorfor jeg var så misfornøyd (egentlig svært trist, frustrert og oppgitt) klarte han ikke å ta innover seg. Han hadde det jo bra han, og mente at vi begge ville ha det bra om jeg bare sluttet med å være misfornøyd. 🙄😅😝

Endret av Trolltunge
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...