Gå til innhold

Har du jobbet som reiserådgiver?

Palmesus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger sårt noen råd. Jeg har fått tilbud om en jobb som reiserådgiver, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.  Dette er en stilling som egentlig er langt borte fra det jeg egentlig ønsker å jobbe med, men jeg søkte stillingen fordi jeg liker firmaet veldig godt (stillingen var lyst ut for flere måneder siden). Samt at jeg er glad i å reise, så jeg tenkte at da kan det jo være gøy å jobbe med noe reiserelatert. 

Hadde vært kjempenyttig om noen kunne delt sin erfaring med det å jobbe som reiserådgiver. Trives du med det? Hvordan ser en arbeidsdag ut? Får du utviklet deg karrieremessig?

Lønnen jeg fikk forespeilet er langt under lønnen jeg hadde i sist jobb, samt langt under hva jeg ser for meg i lønn. Fikk også vite at det ikke er store utviklingsmuligheter i firmaet, noe som også gjør meg usikker på om dette er rett for meg.

Jeg har gått arbeidsledig siden før sommeren, men jeg har mange søknader ute innen det feltet jeg har både erfaring og stort interesseområde innen, så en del av meg er redd for å takke ja til denne reiserådgiverjobben i tilfelle det skulle bli napp på noen av de søknadene jeg har ute..

Blir kjempeglad for råd da jeg er litt lost på hva som blir riktig for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har kortere oppsigelsestid i prøvetid, så får du noe anna tar det kortere tid å komme seg over. Det lønner seg alltid å være i jobb med hensyn på å få ny stilling

Anonymkode: 2d6cb...427

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som reiserådgiver i et stort firma, er også team leder. Vi har kun forretningskunder. Karriere muligheter kommer jo an på hvilket byrå du søker deg til, noen velger og ønsker å være reisekonsulenter uten andre ambisjoner, andre ønsker mer ansvar etterhvert og går for å utvikle seg til å bli supervisor/team leder eller lignende.

Det er jo mange typer stillinger i store reisebyråer, alt fra IT, back office support, salg/oppfølging av kunder etc. 

Men i de fleste reisebyråer i dag er det ikke akkurat så mange reise muligheter i jobben, som type studieturer. Det var  det mye av for noen år siden, da var det studieturer flere ganger i året både innlands og utenlands. Du bør jo ha noe erfaring da om du skal jobbe som reiserpdgiver, det kreves en del kompetanse på diverse områder

Anonymkode: 0914c...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg jobber som reiserådgiver i et stort firma, er også team leder. Vi har kun forretningskunder. Karriere muligheter kommer jo an på hvilket byrå du søker deg til, noen velger og ønsker å være reisekonsulenter uten andre ambisjoner, andre ønsker mer ansvar etterhvert og går for å utvikle seg til å bli supervisor/team leder eller lignende.

Det er jo mange typer stillinger i store reisebyråer, alt fra IT, back office support, salg/oppfølging av kunder etc. 

Men i de fleste reisebyråer i dag er det ikke akkurat så mange reise muligheter i jobben, som type studieturer. Det var  det mye av for noen år siden, da var det studieturer flere ganger i året både innlands og utenlands. Du bør jo ha noe erfaring da om du skal jobbe som reiserpdgiver, det kreves en del kompetanse på diverse områder

Anonymkode: 0914c...974

Takk for svar :)

Hvordan ser din hverdag ut som reiserådgiver? Hvilke typer saker hjelper du med? Trives du i rollen? Sett bort fra team leder ansvaret.

Dette er et stort firma, så jeg tenkte at det gjerne kom til å være karrieremuligheter innad i bedriften, men de var veldig på å presisere på intervjuet at det ikke var noen store muligheter innad i firmaet. Derfor var de veldig opptatt av å si hva rollen gikk ut på, og å si at det er viktig for dem å finne noen som ønsker å være i denne rollen over lengre tid. Derfor jeg ble usikker..

Er det slik at det for det meste er andre roller enn de på reisesupport som får dra på studieturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...