Djun80 Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Har arvet et sposebord i teak (sånn typisk som bestemor gjerne har hatt) med stoler til. Det er jo kanskje ikke helt det jeg hadde ønsket- ikke så veldig moderne, men pr. skrivende stund er det gull verdt og har ikke råd til noe nytt.... Trukket om stolene med svart møbel stoff og det gjorde seg. Er det noen som har erfaring med å pusse ned/opp et slikt møbel. Kan det event. males?
Gjest -eline- Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 Er litt å si om det er heltre teak eller om det er finer. Er det heltre så er det bare å pusse i vei, er det finer så må du være mer forsiktig, men det går an å pusse vekk det ytterste og deretter sette det inn med olje etc. Du kan male teak: pussing-grunning-maling, virker som om malingen sitter godt dersom man maler de og det er ikke barebare å fjerne den igjen dersom man ønsker det ved en senere anledning... Jeg ville aldri ødelagt teakmøbler på den måten, men det er jo bare min personlige mening (og smak).
hilli Skrevet 20. februar 2006 #4 Skrevet 20. februar 2006 Hvis det er massiv teak og ikke finer ville jeg, som eline, aldri funnet på å male møblene. Teak er kjempefint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå