AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #1 Skrevet 25. august 2024 Hei! Jeg vurderer brystforstørring med silikon pga. små bryster, men synes det er utrolig vanskelig å velge klinikk og kirurg. Ønsker implantater fra Motiva (ergonomix), da jeg ønsker et naturlig resultat. Usikker på om jeg burde plassere over eller under muskel. Noen som har gjennomført brystforstørring som ønsker å dele erfaringer (kirurg, type implantat, over/under muskel, størrelse, evt komplikasjoner)? Anonymkode: 0d263...585
Stjertmeis Skrevet 25. august 2024 #2 Skrevet 25. august 2024 Advarsel langt svar Jeg hadde brystforstørrelse med silikon (Motiva) i 2021, og etter research og samtale hos to forkjellige, landet jeg på Plastikkirurg1 i Bergen, ved dr. Tom Inge Ørner. Jeg er utrolig fornøyd, og både jeg selv og samboer synes jeg har svært flotte bryster som er perfekt spretne og som ser utrolig naturtro ut. Venninner og søster mener også at det er umulig å se at de ikke er naturlige, og at jeg har bryster "to die for". Jeg er enig 🤭 Følte meg utrolig godt ivaretatt og at han er dyktig, og opptatt av balanse mellom å møte kundens behov og ønsker, men er tydelig på hva som er realistisk ut fra kvinnens fysikk og hva som kreves for at ønsket skal kunne møtes i størst mulig grad. Han er veldig opptatt av naturlig resultat, og sa at han som ofte henviser kunder som ønsker et skikkelig fake resultat videre til andre. Før konsultasjonen hos Dr. Ørner hadde jeg hatt en konsultasjon hos Dr. Rosenberg ved Fana Medisinske, men derfra gikk jeg med en veldig dårlig følelse. Ikke bare hadde Dr. Rosenberg en veldig ovenfra og ned-holdning, men han så knapt på meg, undersøkte ikke brystene i det hele tatt, men ville bare putte i implantater i en bh til han mente de hadde riktig størrelse. Det han selv foreslo som minste passende størrelse var etter min egen mening altfor store implantater. I tillegg mente han at jeg umulig kunne få et fint resultat uten brystløft, og at implantatene måtte settes under muskel. Han foreslo dråpeformet implantater (som for øvrig var det jeg ønsket selv). Men han hadde jo knapt sett på brystene mine og overhodet ikke rørt dem engang, så jeg synes det var litt rart at han kunne konkludere så bombastisk. Jeg kom inn med bryster jeg var fornøyd med men som manglet litt fylde, og gikk ut derfra og følte at jeg hadde verdens styggeste og slappeste hengepupper. Det var rett og slett en ordentlig kjip følelse og kunne gitt meg store komplekser. Etter dette var jeg som nevnt hos dr. Ørner, som hadde en mye grundigere tilnærming og opptatt av å forklare på en slik måte at jeg forstod hva som lå bak vurderingene. Han undersøkte brystene og anatomien på mine bryster, og veiledet meg til hvor jeg kunne finne gode eksempler på ulike resultater og hva som var oppnåelig for meg. Jeg trengte overhodet ikke brystløft ifølge han. Brystene mine hadde knapt heng, og han forklarte hvordan de vurderer og graderer heng. Videre forklarte han at jeg vil oppnå best resultater med implantater over muskel, fordi jeg har naturlig mye bryster. Han forklarte også hvordan implantater under muskel vil se ut på meg og hvorfor dette ikke ville gi meg resultatet jeg ønsket. I tillegg forklarte han hvorfor runde implantater (i motsetning til dråpe som jeg hadde tenkt sikkert ville gi flottest resultat) ville gi mine bryster et mest naturlig resultat, og hvorfor dråpe ikke i mitt tilfelle var best. Da jeg forklarte hva jeg hadde fått anbefalt ved en annen klinikk (jeg sa ikke hvilken klinikk eller hvilken plastikkirurg) ble han veldig oppgitt, og sa han kunne også sagt dette for å selge meg en dyrere pakke, men da ville han fått en misfornøyd pasient. Basert på det jeg forklarte om konsultasjonen hos Rosenberg, forstod han hvor jeg hadde vært først. I tillegg inviterte ham inn hans kollega, dr Christian Bush for en rask review om hva han ville gjort, og han sa (uten å ha hørt dr Ørner sin vurdering) det samme som Ørner selv. Jeg følte meg veldig ivaretatt, og ikke minst trygg på at jeg var i trygge hender. På selve operasjonsdsgen, både ve oppmøte og oppvåkning og etterfølgende kontroller ble jeg svært godt ivaretatt. Jeg har Motiva Ergonomix round implantater, over muskel. Jeg simpelthen elsker brystene mine, og er SÅ stolt av de 😍 om jeg skulle gjort noe igjen, kommer jeg til å gå tilbake til dr. Ørner. Eneste bekymringen jeg har, er at den dagen langt inn i fremtiden at jeg vil/behøver skifte ut implantatene, så er sikkert Dr. Ørner gått av med pensjon. Kan varmt anbefale en konsultasjon der 🙏🏻 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2024 #3 Skrevet 12. september 2024 Stjertmeis skrev (På 25.8.2024 den 17.07): Advarsel langt svar Jeg hadde brystforstørrelse med silikon (Motiva) i 2021, og etter research og samtale hos to forkjellige, landet jeg på Plastikkirurg1 i Bergen, ved dr. Tom Inge Ørner. Jeg er utrolig fornøyd, og både jeg selv og samboer synes jeg har svært flotte bryster som er perfekt spretne og som ser utrolig naturtro ut. Venninner og søster mener også at det er umulig å se at de ikke er naturlige, og at jeg har bryster "to die for". Jeg er enig 🤭 Følte meg utrolig godt ivaretatt og at han er dyktig, og opptatt av balanse mellom å møte kundens behov og ønsker, men er tydelig på hva som er realistisk ut fra kvinnens fysikk og hva som kreves for at ønsket skal kunne møtes i størst mulig grad. Han er veldig opptatt av naturlig resultat, og sa at han som ofte henviser kunder som ønsker et skikkelig fake resultat videre til andre. Før konsultasjonen hos Dr. Ørner hadde jeg hatt en konsultasjon hos Dr. Rosenberg ved Fana Medisinske, men derfra gikk jeg med en veldig dårlig følelse. Ikke bare hadde Dr. Rosenberg en veldig ovenfra og ned-holdning, men han så knapt på meg, undersøkte ikke brystene i det hele tatt, men ville bare putte i implantater i en bh til han mente de hadde riktig størrelse. Det han selv foreslo som minste passende størrelse var etter min egen mening altfor store implantater. I tillegg mente han at jeg umulig kunne få et fint resultat uten brystløft, og at implantatene måtte settes under muskel. Han foreslo dråpeformet implantater (som for øvrig var det jeg ønsket selv). Men han hadde jo knapt sett på brystene mine og overhodet ikke rørt dem engang, så jeg synes det var litt rart at han kunne konkludere så bombastisk. Jeg kom inn med bryster jeg var fornøyd med men som manglet litt fylde, og gikk ut derfra og følte at jeg hadde verdens styggeste og slappeste hengepupper. Det var rett og slett en ordentlig kjip følelse og kunne gitt meg store komplekser. Etter dette var jeg som nevnt hos dr. Ørner, som hadde en mye grundigere tilnærming og opptatt av å forklare på en slik måte at jeg forstod hva som lå bak vurderingene. Han undersøkte brystene og anatomien på mine bryster, og veiledet meg til hvor jeg kunne finne gode eksempler på ulike resultater og hva som var oppnåelig for meg. Jeg trengte overhodet ikke brystløft ifølge han. Brystene mine hadde knapt heng, og han forklarte hvordan de vurderer og graderer heng. Videre forklarte han at jeg vil oppnå best resultater med implantater over muskel, fordi jeg har naturlig mye bryster. Han forklarte også hvordan implantater under muskel vil se ut på meg og hvorfor dette ikke ville gi meg resultatet jeg ønsket. I tillegg forklarte han hvorfor runde implantater (i motsetning til dråpe som jeg hadde tenkt sikkert ville gi flottest resultat) ville gi mine bryster et mest naturlig resultat, og hvorfor dråpe ikke i mitt tilfelle var best. Da jeg forklarte hva jeg hadde fått anbefalt ved en annen klinikk (jeg sa ikke hvilken klinikk eller hvilken plastikkirurg) ble han veldig oppgitt, og sa han kunne også sagt dette for å selge meg en dyrere pakke, men da ville han fått en misfornøyd pasient. Basert på det jeg forklarte om konsultasjonen hos Rosenberg, forstod han hvor jeg hadde vært først. I tillegg inviterte ham inn hans kollega, dr Christian Bush for en rask review om hva han ville gjort, og han sa (uten å ha hørt dr Ørner sin vurdering) det samme som Ørner selv. Jeg følte meg veldig ivaretatt, og ikke minst trygg på at jeg var i trygge hender. På selve operasjonsdsgen, både ve oppmøte og oppvåkning og etterfølgende kontroller ble jeg svært godt ivaretatt. Jeg har Motiva Ergonomix round implantater, over muskel. Jeg simpelthen elsker brystene mine, og er SÅ stolt av de 😍 om jeg skulle gjort noe igjen, kommer jeg til å gå tilbake til dr. Ørner. Eneste bekymringen jeg har, er at den dagen langt inn i fremtiden at jeg vil/behøver skifte ut implantatene, så er sikkert Dr. Ørner gått av med pensjon. Kan varmt anbefale en konsultasjon der 🙏🏻 Wow! Takk for et godt og utfyllende svar ❤️ Hvordan fant du de klinikkene og plastikkirurgene, og hvordan valgte du hvem du ville dra på konsultasjon med? Anonymkode: 0d263...585
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå