Gå til innhold

Venninne i litt dårlig forhold snakker kun om han og det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestevenninnen min har en kjæreste, første året gikk alt greit, men nå har det bikket over til at all fokus er på ham og dem. Jeg hører ikke fra henne på dager, uker, da har de vært på turer, hit og dit, kosa seg, og det er dlott. Men med en gang det er noe, krangler, misforståelser, er hun på meg og ringer og tekster. Først ville jeg være der og hjelpe henne, men jeg har visst bidratt til at forholdet vårt har blitt helt ensidig. Jeg er litt overrasket at det er greit for henne, at hun ikke lurer på hvordan det går med meg, eller er interessert i mitt liv. 

Dessverre led jeg et stort tap i sommer, det var en stor sorg og jeg kontaktet henne så klart. Hun var der først, ringte en gang, så var det stille og ingen svar i 10 dager. Da hadde de dratt på roadtrip og hatt det såå gøy.

Jeg var enda i sorg og det sa jeg. Da skrev hun "stakkars deg❤️❤️❤️❤️" jeg skrev takk, og hørte ikke noe på en uke før hun ringte for da hadde de krangla igjen, og hun trengte råd og støtte. Jeg hørte på henne og støttet henne, men jeg tenker at hvis noen skulle blitt hørt, var det vel meg? 

Jeg føler ikke at jeg betyr noe særlig for henne, at hun bryr seg, jeg har ikke lyst på dette vennskapet mer, men samtidig savner jeg venninnen min og er usikker på hva jeg skal gjøre. Noen som har råd? 

Anonymkode: 07b01...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det mer uavhengig av henne. Det svir å være den som gir mest. Jeg gjorde det samme i flere år til en som bare snakket om forholdet sitt. Der var det mye drama. Hun satt hele bursdagen min og bare snakket om det og jeg ga støtte hele kvelden f.eks. Og det skjedde ofte når jeg skulle kose meg at jeg endte opp som en skulder. 
Når jeg trengte hun en stund etterpå var hun vekk. Så sånn kan det gå. Urettferdig men noen er bare så egoistiske. 
Ha flere rundt deg og ikke bare hun. Vennskap må gå to veier. Aldri bli avhengi av kun en person for støtte og kjærlighet.

Anonymkode: afe28...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at folk mister seg selv i forhold, spesielt i dårlige forhold. Man risikerer å (i hvert fall i en periode) bli en person som man ikke liker selv engang og som ikke har kapasitet til å titte utenfor egen boble. Nå vet jeg jo ikke om dette gjelder din venninne, men det kan tenkes at det er sånn det henger sammen. At hun innerst inne bryr seg, men ikke er seg selv for tiden

Desverre går det utover deg og det er trist. Det er egentlig lite du kan gjøre i en sånn situasjon, annet enn å sette grenser for hva du selv ønsker å finne deg i og hvor mye energi du orker å bruke på noen som ikke er der for deg tilbake. Du trenger ikke å avskrive vennskapet (med mindre du har behov for det), men kanskje sette det på pause?

Anonymkode: 904f0...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...