Gå til innhold

Forståelig om jeg takker nei til å jobbe bare en time?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt spurt om jeg vil være med på et prosjekt. Det jeg ikke visste da jeg takket ja var at det bare var 2x1t i uka… er et stykke for meg å kjøre dit, så i realiteten vil jeg bruke 3t på 1t betalt arbeid.

er det innafor å takke nei på bakgrunn av det? Kan jeg evt spørre om det er mulig å fakturere for flere timer?

Anonymkode: 3efef...3ac

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde fint takket nei. 

Anonymkode: 76026...7cf

• Liker 4
Skrevet

Absolutt innafor å gi beskjed om at dette ikke var det du hadde sett for deg, og det er ikke aktuelt for deg likevel. 

Anonymkode: c119e...09a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig inafor! Si du ikke kan kjøre så langt for så lite arbeid, men at du kan være intresert om det blir aktuelt med flere timer.

• Liker 6
Skrevet

Det er jo vanlog å fakturere for reisetid også, så tenker ikke at det er urimelig at du spør om dette.

om det ikke er greit er det bare å takke nei, og forklare at du ikke kan gi bort tiden din som du kan bruke til andre betalte oppdrag. 

Anonymkode: 9a00b...fae

• Liker 1
Skrevet

For lite informasjon.

Er dette et prosjekt i en fulltidsjobb, der man påregne kjøretid til kunder etc? Da må man stille opp. 

Freelance, da kan du jo føre reisetid. 

Viktig å få en fot innafor, og du har ikke noe fast, da bør man definitivt være ja-menneske. 

Frittstående jobb, når du har mange andre muligheter, da takker du bare nei. 

Anonymkode: 4f057...070

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo vanlog å fakturere for reisetid også, så tenker ikke at det er urimelig at du spør om dette.

om det ikke er greit er det bare å takke nei, og forklare at du ikke kan gi bort tiden din som du kan bruke til andre betalte oppdrag. 

Anonymkode: 9a00b...fae

Ja, får kompensert for reisekostnader, men tenker i dette tilfellet det er innafor å spørre om å fakturere for tid også.

takk for svar!

Skrevet

Har ikie de fleste tariffavtaler minimum 3 timer for oppmøte

Anonymkode: 1e21d...f8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikie de fleste tariffavtaler minimum 3 timer for oppmøte

Anonymkode: 1e21d...f8d

Er frilans, så ingen tariffavtale

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 20.09):

Du må se på helheten, vil dette prosjektet gagne deg på noen måte uten om 1 times lønn. Nå har ikke du delt bransje og oppdrag. Det er relevant. La oss si dette prosjektet vil se pent ut i en showreel/mappe. Se bra ut på CV. Lar deg knytte nettverk. Gir stor sannsynlighet for at du anbefales til større prosjekter i fremtiden. Kan deler av prosjektet løses på hjemmekontor osv.

Jeg var henter inn for et 3 dagers prosjekt som i ettertid ser veldig bra ut på CV. Fikk også praktisk erfaring med ny teknikk som etterspørs i min bransje og som er veldigrelevant og skrive om i jobbsøknad eller snakke om på intervju. Ikke rare greiene lønnsmessig med kun 3 dager, men ga veldig bra utbytte på andre måter.

Anonymkode: 54460...e78

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 20.09):

Fortsatt for lite informasjon. 

Jeg har aldri kun tenkt på tid brukt der og da. Men om det å ofre denne tiden gir meg noe utover penger den dagen/timen. Innlegget over oppsummerer det godt. 

Har selv reist i jobb noen ganger, selv om jeg ikke har lyst der og da, og ikke får noe ekstra betalt. Men er det jeg har vokst mest på, det har gitt nye muligheter, og viktige relasjoner. 

Anonymkode: 4f057...070

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 15.22):

Har blitt spurt om jeg vil være med på et prosjekt. Det jeg ikke visste da jeg takket ja var at det bare var 2x1t i uka… er et stykke for meg å kjøre dit, så i realiteten vil jeg bruke 3t på 1t betalt arbeid.

er det innafor å takke nei på bakgrunn av det? Kan jeg evt spørre om det er mulig å fakturere for flere timer?

Du er freelancer og takker ja til prosjekter før du vet hva de innebærer? Oi...

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fortsatt for lite informasjon. 

Jeg har aldri kun tenkt på tid brukt der og da. Men om det å ofre denne tiden gir meg noe utover penger den dagen/timen. Innlegget over oppsummerer det godt.

Ja, skjønner det! Vil bare ikke bli gjenkjent. Først sa jeg ja fordi jeg synes det er et spennende prosjekt jeg har mange ideer rundt, det var blitt innvilget mange midler så jeg så for meg mulighet til å tjene en del samt at jeg også ville være med å utvikle det. Så fant jeg ut at alt opplegget var satt, og jeg kun skal være med som veileder. Fikk dog innvilget å føre reisetid, så kommer til å dra da jeg ikke har annen jobb og det er greie penger for enkel/lite jobb.

Skrevet

Jeg fakturerer alltid reisetid, så hadde sagt ja om prosjektet var gjennomførbart med tanke på resten av porteføljen.

Anonymkode: 31261...050

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...