AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #1 Skrevet 25. august 2024 Jeg blir så ekkel i magen av yoghurt. Men ikke av et glass melk. Tror det kommer an på mengden. Jeg kan drikke ett glass melk til frokost også går det helt fint. Men spiser jeg brødskive, yoghurt og drikker melk. Så blir jeg gæren i magen. Samme om jeg venter med youghurten til lunsj. Men da drikker jeg ikke melk da. Kan det være at yoghurt er for hardt for min mage? Jeg får litt mageknip, og må på do. Drikker jeg kaffe i tilleg, så blir det ekstra ille, men det sier seg jo selv. Men bare overrasket av at jeg blir dårlig av yoghurt, men ikke andre melkeprodukter. Er det vanlig? jeg ble også sånn av biola før, men det gikk over. Men nå sier magen fra igjen. Anonymkode: 04bb3...88d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #2 Skrevet 25. august 2024 Hvilken yoghurt spiser du da? Noen er tyngre for magen enn andre. Yoghurt er ofte laget av helmelk, så kan være derfor. Anonymkode: 6e9e7...992
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #4 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilken yoghurt spiser du da? Noen er tyngre for magen enn andre. Yoghurt er ofte laget av helmelk, så kan være derfor. Anonymkode: 6e9e7...992 Men jeg drikker et glass helmelk hver dag. Men går jeg over det, så merker jeg det. Da kan det nok ha noe med mengden av helmelk kanskje. Nå har jeg spist tine mango og pasjonsfrukt. Ts Anonymkode: 04bb3...88d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #5 Skrevet 25. august 2024 Sententia skrev (1 minutt siden): Reagerer du på fløte/rømme? Nei, reagerer ikke på det. Ts Anonymkode: 04bb3...88d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #6 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, reagerer ikke på det. Ts Anonymkode: 04bb3...88d Men så spiser jeg ikke så mye rømme heller da Anonymkode: 04bb3...88d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #7 Skrevet 25. august 2024 Det er nok bakteriekulturen i youghurten du ikke tåler. Anonymkode: 474f6...19b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #8 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men jeg drikker et glass helmelk hver dag. Men går jeg over det, så merker jeg det. Da kan det nok ha noe med mengden av helmelk kanskje. Nå har jeg spist tine mango og pasjonsfrukt. Ts Anonymkode: 04bb3...88d Har du prøvd å ikke drikke helmelk, men ekstra lett? Yoghurt har (som regel) en god og regulerende effekt på tarmene, så om du ikke blir dårlig i magen, men bare må på do gjør den jobben sin. Om du blir dårlig i magen, så prøv å ikke drikke melk en dag og se om det rett og slett blir for mye melk for maven. 😊 Anonymkode: 9a1c4...607 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #9 Skrevet 25. august 2024 Jeg reagerer også på yoghurt. Rekker så vidt å svelge en skje med yoghurt før den eser ut og begynner å rumle. Spiser jeg for mye, noe jeg ofte gjør, så blir magen øm og vond. Reagerer på melk og sjokomelk med laktose, men ikke laktosefri. Har googlet litt og noen påstår at mange som er laktose intolerant tåler yoghurt bra, men det gjør tydeligvis ikke jeg. Anonymkode: 6dc67...59d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #10 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men jeg drikker et glass helmelk hver dag. Men går jeg over det, så merker jeg det. Da kan det nok ha noe med mengden av helmelk kanskje. Nå har jeg spist tine mango og pasjonsfrukt. Ts Anonymkode: 04bb3...88d Ok. Da kan det være mengden med melk du reagerer på, eller så kan det være kulturen i yoghurten. Yoghurt inneholder også sukker og tilsetninger som også kan tippe det over. Du kan jo prøve å droppe å drikke melk i et par uker, og bare spise yoghurt. Men velg da yoghurt naturell som er uten alle tilsetningene. Anonymkode: 6e9e7...992 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #11 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har du prøvd å ikke drikke helmelk, men ekstra lett? Yoghurt har (som regel) en god og regulerende effekt på tarmene, så om du ikke blir dårlig i magen, men bare må på do gjør den jobben sin. Om du blir dårlig i magen, så prøv å ikke drikke melk en dag og se om det rett og slett blir for mye melk for maven. 😊 Anonymkode: 9a1c4...607 Jeg må legge på meg, så drikker derfor helmelk. Men som sagt så blir jeg ikke dårlig av ett glass med det. Men skal prøve å kutte ut youghurt for en periode å se om det hjelper ts Anonymkode: 04bb3...88d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #12 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ok. Da kan det være mengden med melk du reagerer på, eller så kan det være kulturen i yoghurten. Yoghurt inneholder også sukker og tilsetninger som også kan tippe det over. Du kan jo prøve å droppe å drikke melk i et par uker, og bare spise yoghurt. Men velg da yoghurt naturell som er uten alle tilsetningene. Anonymkode: 6e9e7...992 Takk for tips! Anonymkode: 04bb3...88d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #13 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg må legge på meg, så drikker derfor helmelk. Men som sagt så blir jeg ikke dårlig av ett glass med det. Men skal prøve å kutte ut youghurt for en periode å se om det hjelper ts Anonymkode: 04bb3...88d Det finnes andre og sunne måter å legge på seg enn å drikke melk. Anonymkode: 6e9e7...992
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #14 Skrevet 25. august 2024 Jeg følger rådet jeg har fått av profesjonelle. Så det å drikke melk er ikke eneste måten nei ts Anonymkode: 04bb3...88d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #15 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg følger rådet jeg har fått av profesjonelle. Så det å drikke melk er ikke eneste måten nei ts Anonymkode: 04bb3...88d Poenget mitt var at hvis du blir dårlig av noe som er anbefalt, så er det kanskje heller andre ting som er bedre å spise. Da jeg trengte å legge på meg så var det hjemmelagde smoothier med hjemmelaget mandelmelk og diverse. Fungerte mye bedre for magen. Men du finner sikkert ut av det Anonymkode: 6e9e7...992
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #16 Skrevet 25. august 2024 Når du spiser yoghurt, har du da drukket melk tidligere på dagen? Anonymkode: d54b4...dd0
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #17 Skrevet 25. august 2024 Hva slags yoghurt? Er det «sukkerfri» yoghurt med søtningsstoff i? For slike aspertam, stevia ol. det kan folk reagere på. Et annet spørsmål er om det kan være noe annet i yoghurt som du reagerer på. Vi har jo hele greia rundt Karragen i Iskrem som mange folk med IBS reagerer på, selv om forskning sier at det ikke gir mening. Det kan selvsagt være bakteriekulturen, men det brukes som regel litt ulike typer alt etter hva som lages. Uavhengig av noe, så merker du jo at yoghurt er noe du reagerer på, og da er det jo best å slutte å spise det. Anonymkode: 531c7...45d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #18 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Poenget mitt var at hvis du blir dårlig av noe som er anbefalt, så er det kanskje heller andre ting som er bedre å spise. Da jeg trengte å legge på meg så var det hjemmelagde smoothier med hjemmelaget mandelmelk og diverse. Fungerte mye bedre for magen. Men du finner sikkert ut av det Anonymkode: 6e9e7...992 Ja, men dette er noe jeg har funnet ut av veldig nylig. Så tenkte å bare høre her først. Kanskje noen hadde samme erfaring😃 Det hørtes godt ut! Det må jeg prøve! ts Anonymkode: 04bb3...88d 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #19 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når du spiser yoghurt, har du da drukket melk tidligere på dagen? Anonymkode: d54b4...dd0 Ja, det har jeg. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags yoghurt? Er det «sukkerfri» yoghurt med søtningsstoff i? For slike aspertam, stevia ol. det kan folk reagere på. Et annet spørsmål er om det kan være noe annet i yoghurt som du reagerer på. Vi har jo hele greia rundt Karragen i Iskrem som mange folk med IBS reagerer på, selv om forskning sier at det ikke gir mening. Det kan selvsagt være bakteriekulturen, men det brukes som regel litt ulike typer alt etter hva som lages. Uavhengig av noe, så merker du jo at yoghurt er noe du reagerer på, og da er det jo best å slutte å spise det. Anonymkode: 531c7...45d Det er Tine med mango og pasjonsfrukt. Den store boksen. Jeg tenkte jeg skulle prøve å unngå det en periode nå fremover Anonymkode: 04bb3...88d
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #20 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, det har jeg. Det er Tine med mango og pasjonsfrukt. Den store boksen. Jeg tenkte jeg skulle prøve å unngå det en periode nå fremover Anonymkode: 04bb3...88d Da kan det være mengden melk… Helt normalt ved laktoseintoleranse at man tåler en viss mengde før man blir dårlig.. Anonymkode: d54b4...dd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå