AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #1 Skrevet 25. august 2024 Den siste tiden har jeg sett overraskende mange innlegg som tagger gud og hvermann når de takker for gratulasjoner på bursdager etc. Disse innleggene tagger gjerne rundt 100 personer, og dukker derfor opp i feeden til kreti og pleti av venner som aldri har hørt om bursdagsbarnet. Hva er dette? Er det en ny "ting" folk har begynt med, eller er "bursdagsbarna" hacket? Hva får i så fall hackerne igjen for dette? Det er bare en takk for gratulasjonene og noen emojier, ingen linker å trykke på e.l. Jeg prøvde å google, men fant ingenting om fenomenet i farta. Så, for å oppsummere: Er det scam eller dårlige sosiale antenner som er på gang her? Anonymkode: 9dbb1...686
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #2 Skrevet 30. august 2024 Skjønner egentlig ikke problemet. Er ikke noe hacking nei. Anonymkode: 82f95...5e5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #3 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 11.45): Skjønner egentlig ikke problemet. Er ikke noe hacking nei. Anonymkode: 82f95...5e5 Problemet er at det er litt irriterende å få feeden og varslingene mine fylt opp av vilt fremmede mennesker som takker for bursdagsgratulasjoner. Dette er som sagt et fenomen som har startet ganske nylig, og derfor er jeg nysgjerrig på hvorfor folk plutselig gjør dette. Men da kan jeg jo bare konstatere at det er dårlige sosiale antenner (eller rettere sagt dårlig nettvett) som er problemet. Anonymkode: 9dbb1...686
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #4 Skrevet 15. september 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Problemet er at det er litt irriterende å få feeden og varslingene mine fylt opp av vilt fremmede mennesker som takker for bursdagsgratulasjoner. Dette er som sagt et fenomen som har startet ganske nylig, og derfor er jeg nysgjerrig på hvorfor folk plutselig gjør dette. Men da kan jeg jo bare konstatere at det er dårlige sosiale antenner (eller rettere sagt dårlig nettvett) som er problemet. Anonymkode: 9dbb1...686 Du tenker at å takke for en gratulasjon er et tegn på dårlige sosiale antenner? Anonymkode: dc6af...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #5 Skrevet 15. september 2024 lagt merke til det. Blitt tagget sammen 78 + andre i et innlegg. Hyggelig å bli takket på sitt eget innlegg, ikke på denne måten. Nytt fenomen, sett det selv i det siste. Anonymkode: 109f6...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #6 Skrevet 15. september 2024 Har lurt på det samme selv, virker rart hele greia. Har flere ganger reagert på at personer ikke nylig har hatt bursdag engang i disse takkeinnleggene hvor en haug folk er tagget. Så jeg har tenkt det er noe muffens med det, uten at jeg skjønner poenget bak.. Anonymkode: 322d5...83a
Bombasi Skrevet 15. september 2024 #7 Skrevet 15. september 2024 Har ikke opplevd det, heldigvis. Men må ærlig talt si at jeg nær har sluttet å gratulere folk med dagen. Kun de aller nærmeste for gratulasjoner nå. Men hva skjer med Facebook der forsidefeeden min fylles av gamle bursdagsgratulasjoner mellom venner? Er det bare jeg som har det slik? Herregud så totalt uinteressant å se flere dager gamle bursdagsgratulasjoner mellom andre... 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #8 Skrevet 15. september 2024 Har heldigvis ikke opplevd det jeg heller, men det kan kanskje være fordi jeg ikke gratulerer folk på veggen lengre, om det er noen jeg skal gratulere så gjør jeg det via messenger. Jeg har også skrudd på funksjonen der jeg må godkjenne tagging før det blir lagt ut, så jeg blir aldri tagget uten at jeg vet om det på forhånd. Anonymkode: 6d228...da2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2024 #9 Skrevet 15. september 2024 Hadde nylig bursdag selv, oppdaget at det dagen etter var en funksjon der man kunne tagge alle og takke. Men da hadde jeg allerede skrevet takk på alle innlegg jeg hadde fått med gratulasjoner. Anonymkode: 16e67...f85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå