AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #1 Del Skrevet 25. august 2024 Holdt på å bestille i dag, da jeg sjekket forskjellige varer og de er de samme som hos Temu ofte. Handlet på Joom? Anonymkode: 06296...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #2 Del Skrevet 25. august 2024 Wish, Shein, AliExpress, Temu, Joom og flere av disse kinesiske markedene er akkurat det samme. De har de samme varene men har forskjellige priser, alt kommer fra samme sted. Etterhvert som folk mister interessen i disse butikkene så lanserer de bare "nye" med nytt navn, plutselig så skal alle handle på den nye spennende butikken men de selger akkurat den samme søpla. Anonymkode: 80a1b...16c 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 25. august 2024 #3 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Wish, Shein, AliExpress, Temu, Joom og flere av disse kinesiske markedene er akkurat det samme. De har de samme varene men har forskjellige priser, alt kommer fra samme sted. Etterhvert som folk mister interessen i disse butikkene så lanserer de bare "nye" med nytt navn, plutselig så skal alle handle på den nye spennende butikken men de selger akkurat den samme søpla. Anonymkode: 80a1b...16c Har du handlet alt de selger i disse butikkene siden du sier det er søppel? Jeg handler ting til scrapbook-hoppyen min og er fornøyd med kvaltiteten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #4 Del Skrevet 25. august 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Wish, Shein, AliExpress, Temu, Joom og flere av disse kinesiske markedene er akkurat det samme. De har de samme varene men har forskjellige priser, alt kommer fra samme sted. Etterhvert som folk mister interessen i disse butikkene så lanserer de bare "nye" med nytt navn, plutselig så skal alle handle på den nye spennende butikken men de selger akkurat den samme søpla. Anonymkode: 80a1b...16c AliExpress har mye bedre vareutvalg enn de andre. Man vel alt på AliExpress + mye mer. Eneste jeg hater med AliExpress er systemet dems. Det skjer hele tiden noe feil. Selgere som for tiden ikke følger VOEC registreringen, slik at du kan regne med å betale dobbelt toll på omtrent halvparten av pakkene du bestiller derfra. Og lykke til med å få tilbake toll pengene fra Aliexpress. Jeg har klart det, men jeg har kjempet i flere mnd og flere sider med forklaring frem og tilbake. Anonymkode: e5df0...541 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #5 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Holdt på å bestille i dag, da jeg sjekket forskjellige varer og de er de samme som hos Temu ofte. Handlet på Joom? Anonymkode: 06296...076 Folk handlet på Enay, som gale og en gang i tiden. Opplegget er det samme. Anonymkode: f6a08...ba9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Del Skrevet 26. august 2024 Honey Dew skrev (14 timer siden): Har du handlet alt de selger i disse butikkene siden du sier det er søppel? Jeg handler ting til scrapbook-hoppyen min og er fornøyd med kvaltiteten. Det finnes i dag to typer mennesker. De som fint kan kjøpe ting fra Temu etc, med noen forbehold (ikke elektronikk etc), og den andre siden som aaaaaldri kjøper noe derfra fordi det er søppel og man kan se litt ned på de som kjøper noe derfra, fordi «alt» er av barnearbeid/slavearbeid. Det faktum at flere klesbutikker i norge er tatt for å underbetale både barn og voksne for å kunne selge billigere tøy ser ikke ut til å være et særlig tema. Anonymkode: 2bb61...64b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Del Skrevet 26. august 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes i dag to typer mennesker. De som fint kan kjøpe ting fra Temu etc, med noen forbehold (ikke elektronikk etc), og den andre siden som aaaaaldri kjøper noe derfra fordi det er søppel og man kan se litt ned på de som kjøper noe derfra, fordi «alt» er av barnearbeid/slavearbeid. Det faktum at flere klesbutikker i norge er tatt for å underbetale både barn og voksne for å kunne selge billigere tøy ser ikke ut til å være et særlig tema. Anonymkode: 2bb61...64b Ikke nok med det, men dem samme som peker fingeren snik kjøper fra Temu og andre sider. De sier selvfølgelig ikke det, for da rakner hele historien de har fortalt alle andre om seg selv. Anonymkode: e5df0...541 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 26. august 2024 #8 Del Skrevet 26. august 2024 Finnes også en side som heter sol...selger der samme som temu og wish bare dyrer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #9 Del Skrevet 26. august 2024 Fellesnevneren her er Kina, da er det stort sett det samme ja. Kina er kjent for å blant annet tukle med CE-merking, de setter C E som er nesten helt lik logo men betyr China Export og oppfyller ikke kravene for CE-merking. MEN det er verdt å merke seg at det finnes varer i butikker som Boxo, MakeupMekka, Lyko, Coolstuff og en haug andre norske nettbutikker som også har de samme varene som de kinesiske butikkene, så man gjør ikke nødvendigvis rett ved å handle fra norske butikker heller selv om i de aller fleste tilfellene er det dekket av strengere krav til giftnivå etc Anonymkode: 04ef9...cfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå