Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Lukter den spruten noe spesielt

Anonymkode: 99884...b39

Nei, ingen lukt eller farge. Setter ikke flekker på lakenet heller (når det har tørket). Så mengden urin må være minimal

Anonymkode: 8a50b...33f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler å ikke prøve å få det til.  Her begynte det for noen år siden.  I dag kan jeg ikke ha sex uten at sengen blir helt våt.  Mye styr med skifting av laken og ellers det som blir berørt. Har alltid tisselaken under. Når det først er startet og jeg er skikkelig tent, stopper det ikke.  Da er det nok at partner sier noe sexy til meg,  og spruten står nesten i taket.  Hadde helst sett at jeg ikke kunne dette,  for det er ikke viljestyrke lengre.  Kan f.eks ikke ha sex på hotell når vi er ute å reiser.  Er alltids på toalettet før sex, men det hjelper ikke.  

Anonymkode: d2c3a...d9f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Anbefaler å ikke prøve å få det til.  Her begynte det for noen år siden.  I dag kan jeg ikke ha sex uten at sengen blir helt våt.  Mye styr med skifting av laken og ellers det som blir berørt. Har alltid tisselaken under. Når det først er startet og jeg er skikkelig tent, stopper det ikke.  Da er det nok at partner sier noe sexy til meg,  og spruten står nesten i taket.  Hadde helst sett at jeg ikke kunne dette,  for det er ikke viljestyrke lengre.  Kan f.eks ikke ha sex på hotell når vi er ute å reiser.  Er alltids på toalettet før sex, men det hjelper ikke.  

Har du snakket med legen om dette? Det finnes medisiner mot urinlekkasje. Blokkerer de signalene som gjør at blæra tømmer seg hele tiden eller noe sånt. 

Anonymkode: c0e9f...0d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du snakket med legen om dette? Det finnes medisiner mot urinlekkasje. Blokkerer de signalene som gjør at blæra tømmer seg hele tiden eller noe sånt. 

Er nok ikke urinlekkasje nei, les hva som skrives!

Anonymkode: 77364...bb2

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Er nok ikke urinlekkasje nei, les hva som skrives!

Høres veldig ut som urinlekkasje. Vanlig at urin lekker ved orgasme, dessverre. Eller fint, for som tenner på det da. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Får ikke til å dele den linken!  Men her er info: 

Sex og inkontinens

RFSU OPPLYSER 

Alle, både unge og gamle, menn og kvinner, kan rammes av inkontinens. Årsaken kan være graviditet, overgangsalder, alderdom, diabetes, vektøkning, prostataproblemer eller nervesykdommer.

Det er svært mange som lekker urin mer enn én gang i uken. For de som lekker urin kan sex føles flaut. Når klimaks nærmer seg, øker risikoen for urinlekkasje. Noen velger derfor bort sex, noen bruker tisselaken, andre igjen bryr seg ikke så mye om det. Av de kvinner som lekker urin når de har sex, er det anslått at to tredjedeler lekker ved penetrering og en tredjedel ved orgasme. Men ikke alle opplever dette som et problem. Noen har lært seg hvordan de skal unngå lekkasjer når de har sex; det kan være å gå på do og tisse før en seksuell aktivitet og kanskje drikke mindre væske i forkant. Hos en del øker følelsen av å måtte tisse når penis støter mot skjedens fremre vegg. Man kan da forsøke andre samleiestillinger som reduserer det trykket.

Har du inkontinens/overaktiv blære, kan du prøve å trene blæren til å holde på mer urin og dermed tisse sjeldnere. En annen hjelp kan være avslappings teknikker ettersom stress øker følelsen av usikkerhet. Det finnes også reseptbelagte medisiner som kan brukes.

Hvordan man håndterer problemet med urinlekkasje, handler mye om seg selv og ens partners holdning til ulike kroppsvæsker. Selv om inkontinens kan være sjenerende, er det ikke en katastrofe. Fortell partneren din om situasjonen – nesten alle har forståelse for dette.

Ved å tømme blæren reduserer du risikoen for uhell i løpet av akten. Et håndkle ved sengen tørker vekk eventuelle uhell raskt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Får ikke til å dele den linken!  Men her er info: 

Sex og inkontinens

RFSU OPPLYSER 

Alle, både unge og gamle, menn og kvinner, kan rammes av inkontinens. Årsaken kan være graviditet, overgangsalder, alderdom, diabetes, vektøkning, prostataproblemer eller nervesykdommer.

Det er svært mange som lekker urin mer enn én gang i uken. For de som lekker urin kan sex føles flaut. Når klimaks nærmer seg, øker risikoen for urinlekkasje. Noen velger derfor bort sex, noen bruker tisselaken, andre igjen bryr seg ikke så mye om det. Av de kvinner som lekker urin når de har sex, er det anslått at to tredjedeler lekker ved penetrering og en tredjedel ved orgasme. Men ikke alle opplever dette som et problem. Noen har lært seg hvordan de skal unngå lekkasjer når de har sex; det kan være å gå på do og tisse før en seksuell aktivitet og kanskje drikke mindre væske i forkant. Hos en del øker følelsen av å måtte tisse når penis støter mot skjedens fremre vegg. Man kan da forsøke andre samleiestillinger som reduserer det trykket.

Har du inkontinens/overaktiv blære, kan du prøve å trene blæren til å holde på mer urin og dermed tisse sjeldnere. En annen hjelp kan være avslappings teknikker ettersom stress øker følelsen av usikkerhet. Det finnes også reseptbelagte medisiner som kan brukes.

Hvordan man håndterer problemet med urinlekkasje, handler mye om seg selv og ens partners holdning til ulike kroppsvæsker. Selv om inkontinens kan være sjenerende, er det ikke en katastrofe. Fortell partneren din om situasjonen – nesten alle har forståelse for dette.

Ved å tømme blæren reduserer du risikoen for uhell i løpet av akten. Et håndkle ved sengen tørker vekk eventuelle uhell raskt.

Og med det siste avsnittet, stemner hva som er gjort. Blæra er tømt, dvs vert og tissa FØR sex, og likevel skjer det! Er du stokk dum?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og med det siste avsnittet, stemner hva som er gjort. Blæra er tømt, dvs vert og tissa FØR sex, og likevel skjer det! Er du stokk dum?

Jeg er ganske smart, jeg. 

Blæra begynner å fylle seg med en gang den er tømt, den. Det er også vanlig at det er vanskelig å få tømt blæra helt. Kan være 1/2 desiliter urin igjen etter man har tisset, det er helt vanlig. 

Hva tror du denne væsken er, da?  

• Nyttig 3
Skrevet

Rimelig kjipt å måtte skifte sengetøy etter hver gang man her sex. Hadde jeg truffet ei som hadde dette problemet hadde det nok blitt med første ligget. Trist men sant.

Anonymkode: f1308...a58

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er ganske smart, jeg. 

Blæra begynner å fylle seg med en gang den er tømt, den. Det er også vanlig at det er vanskelig å få tømt blæra helt. Kan være 1/2 desiliter urin igjen etter man har tisset, det er helt vanlig. 

Hva tror du denne væsken er, da?  

Les deg opp på akkurat det du, smartingen!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 20.26):

«Sprutorgasme» er litt villedende ord egentlig. Når man spruter, så er det vanlig å sprute rett før, under eller rett etter en orgasme. Sprut er ikke en orgasme i seg selv.

Når jeg spruter så skjer det som oftest under en orgasme. Men jeg kan lett sprute uten å være i nærheten av en orgasme også.

Squirting i seg selv gir meg ingen verdens ting. Det gjør ikke en orgasme bedre, bare veldig mye våtere. Det er mannen min som av en eller annen grunn er opptatt av at jeg skal sprute. Men etter han skjønte at Squirting ikke har noe med nytelse å gjøre for min del, så ble det ikke så interessant for han lengre.

Anonymkode: 61d66...352

👏🏻

Enig i denne, veldig godt forklart!

Anonymkode: 4d658...33d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 11.10):

Tror ikke det er urinlekkasje.  Er alltid på toalettet før sex. Kan også gå på toalettet etter store mengder med sprut-orgasme, hvor det kommer rikelig mengder med urin. Er ellers aldri plaget med lekkasje.  Dessuten kommer det når han stimulerer g-punktet. Virker som han selv kan kontrollere det/ kjenner når det er like før det kommer. Det lukter ikke urin, men skal ikke utelukke det helt at det kan være urinlekkasje. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2024 den 13.35):

RFSU Norge skriver jo om urinlekkasje, så teksten stemmer nok..

RFSU Sverige skriver om squirting, så du må bruke denne:
https://www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/kropp-och-kon/fittan/sa-kan-du-njuta-av-din-fitta/kvinnors-utlosning/

Skrevet

Folk snakker om minst 4 forskjellige ting her, så la meg påpeke hva som er hva.

Orgasme er orgasme. Den har ingenting med de andre variantene å gjøre, men kan intreffe samtidig. Faktisk kan alle de tre såkalte orgasmene skje samtidig, men det er nok heller uvanlig. Orgasme (selv når den oppstår helt uten at man tar på seg selv) kommer fra klitoris. 

Kvinnelig ejakulasjon er varianten som har med Skenes kjertler å gjøre. Dette er kjertler på siden av urinrøret og har ingenting med blære eller tissing å gjøre (sånn utover at de smører urinrøret). De få milliliterne med væske som skilles ut herfra ved ejakulasjon er tykk og melkehvit. Her er et bilde fra Wikipedia for å tydeliggjøre:

Spoiler

Skenes_gland.jpg

Sprutorgasme (som ikke er en orgasme, men som kan inntreffe samtidig som en) er styrtproduksjon av urin. Urin som ikke blir liggende for å modne seg er klar til veldig lys gul på farge og har null til minimal lukt. Det er urin, bare ikke i den tilstanden vi er mest vant til å se/lukte den. Det kan sammenlignes med når man drikker veldig mye vann i løpet av en varm sommerdag og deretter "pisser blankt" som det så vakkert heter. Det kan være spor av andre ting i denne urinen. Den skal for eksempel forbi Skenes kjertler på vei ut, så den skyller med seg sekreter derfra.

Det å sørge for å ha full blære før man setter i gang, eller å lide av inkontinens, er å tisse på seg, henholdsvis med og uten vilje. Sistnevnte kommer som oftest ikke ut som en kraftig sprut, men sildrer ut i små mengder (det kan så klart komme store mengder urin, men svært lite sannsynlig at en person som er inkontinent velger å ikke tisse før sex).

Anonymkode: 1f3e9...550

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for oppklaring over!  

Er det mer vanlig at eldre kvinner (over 40) opplever sprutorgasmer? Som burde hete noe annet, da. Men jeg føler noen ganger på at jeg må tisse under sex, holder godt igjen.

Er det evt hjelp å få mot såkalt sprutorgasme? Selv om menn tydeligvis tenner på det er det ikke gøy med urin i senga, blank eller ikke.

Noen som har snakket med lege om det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for oppklaring over!  

Er det mer vanlig at eldre kvinner (over 40) opplever sprutorgasmer? Som burde hete noe annet, da. Men jeg føler noen ganger på at jeg må tisse under sex, holder godt igjen.

Er det evt hjelp å få mot såkalt sprutorgasme? Selv om menn tydeligvis tenner på det er det ikke gøy med urin i senga, blank eller ikke.

Noen som har snakket med lege om det? 

Det er bare slik at noen kvinner spruter, og andre ikke. Eneste måten ikke gjøre det, må være å avstå fra sex, når en finner ut at det oppstår. Men felles for de som kjenner tissetrengtheten, er at de bare slipper opp og lar det stå til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...