Gå til innhold

Tar ikke flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 6 mnd VIL IKKE ta flaske. Hun blir bare kjempesint og nekter å ta. Har prøvd på ulike måter; "vanlig" puppestilling, sitte i vippestol, faren prøver gi, gi når hun er sulten, gi når hun er mett, gir når hun kanskje er sulten...

Vi har begynt med grøt, så hun får et måltid midt på dagen og et til kvelds. Melk før og etterpå.

Jeg synes også at det kanskje kunne være på tide å kutte ut nattmåltidet snart- men det blir vel et sirkus uten like... :babyjente:

Noen som har et tips å komme med? Hun blir jo veldig avhengig av meg, og det er jo greit, det - men det kunne vært OK med LITT tid for seg selv snart, også... Vips, så har det gått en måned til, liksom. Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde mange forsjellige tutter til flaskene før småen ble fornøyd....

Hva med å prøve tutekopp som er fra 6 månder.... trur det finnes...

Skrevet

De kan godt begynne å drikke fra kopp når de er seks mdr

Skrevet

Vi var nødt til å holde tuten på flasken i munnen til tuppa vår og klemme litt på den så det sprutet noen dråper melk inn i munnen hennes. Etter å ha gjort dette noen ganger skjønte hun at det kom melk fra flasken også.

Vi begynte med flaske veldig tidlig. Hun var vel 2-3 uker tror jeg..

Gjest Primula
Skrevet

HUff, sånn var jenta mi også. Hun ville absolutt ikke ta flaska og ble dermed veldig avhengig av meg og puppen. Løsningen ble at jeg og mannen reiste bort i to dager. ( skulle i bryllup uten henne) Og moren min måtte ta opplæringen . Da jeg og pappan ikke var der, tok hun flasken uten problem.

jeg tror det kan være greit at noen andre enn deg prøver med henne, og da er det viktig at du ikke er i nærheten og at hun faktisk er veldig sulten. Hører litt slemt ut dette, men det hjalp for oss. Og jeg tror ikke hun hadde det så fælt uten meg der i to dager. :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vendelin tok heller ikke flaske, så jeg har ingen tips å komme med i så måte. Men nå er jo datteren din så gammel at det nesten ikke er noe vits i å prøve å lære henne å ta flaska heller, om et par mnd kan hun jo spise brødskive og klare seg helt fint uten puppen selv om hun ikke tar flaske. Prøv heller å lære henne å drikke av tutekopp du.

Skrevet

Ingen av mine var noe glad i flasken. Da sønnen var 4 mnd. reiste jeg til London i 4 dager og da tok mannen min det på seg å gi han flaske. det tok nesten 24 timer før han skjønte at puppen ikke var der, og at flaske var eneste alternativ! Men det gikk greit, og jeg fikk meg en fin tid alene uten å tenke på at han ikke fikk mat! Nå har jeg verdens staeste sønn, som slekter på sin far, så det var nok en veldig makt kamp der da jeg var borte, men mannen min vant, og det var jo bra:)

Med datteren min måtte hun ta flaske ganske tidlig da jeg begynte å sprekke på brystvorten og det gjorde for vondt å amme. Hun ville ikke ha avent, men da jeg prøvde med dr.... (hva heter den igjen...)gikk det helt bra.

Skrevet

Mange sverger til Mam ultivent når barnet ikke vil ha flaske. Det er ofte barn tar akkurat denne smokken siden den er myk og minner litt om puppen.

De kan kjøpes i alle dagligvareforretninger.

Når jenten din er så stor er det jo ikke sikkert du får henne til å ta flaske, men du kan jo forsøke Avent sin kopp?

Skrevet

Avent-koppen er et godt tips. :Nikke: Da jeg hadde en liten flaskenekter i hus for noen uker siden var den en fin nødløsning (men vi løste faktisk problemet med å gå ned til en 2er smokk, men det er kanskje ikke løsningen hvis jenta di aldri har tatt flaske.)

En av venninnene mine hadde to stk som verken ville ha smokk eller flaske. Der begynte de tidlig med tutekopp, og det gikk faktisk veldig bra! (Med minstemann var mor ute en hel kveld da jenta var såvidt tre måneder og pappaen ga da mat med kopp - fungerte helt supert.)

Lykke til!

:)

Skrevet

Spørs om jeg kanskje skal prøve med tutekopp da... Kan bare ikke skjønne hvordan jeg skal få henne til å ta DEN... ;) Vi snakker virkelig SINNE her...!

Og så tenker jegpå at mye av kosen forsvinner, og at hun evt da slår seg helt vrang hvis andre skal legge henne når hun ikke får den kosen...Jeg har egentlig ikke tenkt å slutte å amme ennå, så hun vil jo fortsatt ha tilgang på puppen ellers.

Men ved å gå direkte over på tutekopp slipper jeg jo avvenning fra flaske senere... :)

Når sluttet dere som ga flaske å gi det til deres babyer, forresten?

Skrevet

De kan læres å drikke av vanlig kopp når de er seks måneder - det blir litt søl til å begynne med, men de fikser det ganske kjapt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...