Gå til innhold

Hvir sosial er du med småbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en ettåring og jeg er gravid med termin i vår. Bor i en by der ingen av oss kjenner noen fra før. Jeg kunne derfor tenkt meg å bli med i en forening. De har treff noen ganger i mnd på ettermiddag, samt noen overnattingsturer innimellom og veldig mye som skjer om sommeren. Dette er i nabobyen ca en halvtime å kjøre herfra. Men jeg har ikke meldt meg på enda fordi jeg ikke vet om det går med to små. Vi er også begge i full jobb, ungen sover dårlig og jeg føler det bare blir stress om jeg skal dra på treff på kvelden, komme hjem kl 22, styre med barnet som våkner på natt også opp kl 6 for å levere i bhg og dra på jobb. Det blir jo enda mer styr når nr 2 kommer. 

Men så blir jeg litt trist fordi jeg savner å være sosial. Vi kjenner jo ingen her, og treffer ingen i ukedagene. I helgene kan vi besøke familie eller de kommer hit, heldigvis. Vennene våre bor i andre byer, og vi treffer dem sjeldent. 

Hvordan er det med dere? Hvor sosiale er dere med små barn? Hva er realistisk å tenke? Kanskje bli med i en forening når barna blir eldre, og ikke stresse nå? Eller ville du prøvd å fått til å bli kjent med nye folk i småbarnsfasen? 

Eller hva har dere andre nyinnflyttere med småbarn gjort for å bli kjent med folk?

Anonymkode: 1e503...00d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg møttes venninner som før, riktig nok er det ikke alt jeg orker å bli med på. Men omtrent hver uke hadde jeg kaffe, gikk tur eller noe med en eller flere venninner, jeg er den eneste som har barn, men har ikke opplevd det som en hindring. Ellers syntes jeg lekeplasser ofte er en fin arena for å bli kjent med folk.

Skrevet

Veldig sosial , mem jeg inviterte de hjem til meg

Anonymkode: da9ac...0f1

Skrevet

Jeg var sånn passe sosial. Jeg fikk barn tidlig i en alder der andre enten reiste bort for å studere, eller var en del av en stor festgjeng. Jeg ble med i en barselgjeng. Vi møtes ett par ganger i uka for å trille. Når permisjonene var ferdig, hadde vi en fast kveld i uka vi gikk tur. Ellers møtes vi på lekeplassen på formiddagen i helga. 

Jeg syns det var enklere å være med venner i samme livssituasjon som meg. Vi var sosiale samtidig som barna fikk lekt. 

Anonymkode: d58ac...e9a

Skrevet

Stortsett sosial med de av vennene mine som selv har barn, da møtes vi dag/ettermiddag så leker barna mens vi skravler/leker med de/stopper krangler😂 

Vennene mine uten barn drar jeg ut og spiser med, 2-3 ganger i året  med hver gjeng. De er lite interessert i å henge med barna mine, og det er helt greit. Jeg orker ikke å være sosial på kvelden, de få timene mellom barnas leggetid og vår leggetid er hellig alene/partid😊 Vi har 3 barn under 4 år, så mulig jeg får mer overskudd til sosialisering etter leggetid når de blir eldre.

Anonymkode: d75d7...a74

Skrevet

Vi er i slutten av 30-årene. Bor i en by hvor vi har mange venner og bekjente. Vi og de fleste vennene våre har barn i barnehagealder. Treffer venner en gang i måneden, kanskje. Vanskelig å få ting til å passe, pluss at barna ofte blir syke rett før. Men det varierer veldig hvor ofte vi får til å møtes. 

Anonymkode: be60f...58b

Skrevet

Fra 0-18 mnd var vi egentlig kun sosial med familie og andre småbarnsforeldre. Det holdt i massevis å gjøre ting han lille kunne være med på. I tillegg var vi på spa 1 dag betalt av sponset barnevakt farmor 😅

Nå er barnet snart 2 og først nå har jeg meldt meg opp på et par weekendkurs og mannen skal på guttetur en langhelg. Nå har vi gode rutiner og ting fungerer :) 

Hadde aldri orket noen forening i din situasjon, ville heller ventet et par år. Den tiden går så fort likevel ! 

Anonymkode: b9521...84f

Skrevet

Vi er ikke veldig sosiale…har en på 1,5 år og en til på vei. Nå som jeg er gravid begrenser det seg litt selv.

Vi er begge fra Oslo og har familie her, så det blir mye samvær med familien. 

Ellers er jeg fortsatt i jobb og har gode kolleger.

Dette dekker sammenlagt egentlig mitt sosiale behov.

Anonymkode: 742af...c0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...