Gå til innhold

Fikk melding fra lærer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om det blir flere kopper og bekjentskap, så vil neppe "ungdommen" sette pris på det. 

Anonymkode: 42f3a...ab9

Hadde brydd meg mindre om mamma datet læreren min etter jeg hadde sluttet på skolen. 

Anonymkode: e0c70...cdf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du liker han og har godt inntrykk av han, si ja til den kaffen. Hva kan det skade å stifte litt mer personlig bekjentskap med han, hvis du liker han?

Læreren viser stor tålmodighet som har ventet til sønnen/datteren din var ute av skolen hans før han tok kontakt med deg for en dateforespørsel. Synes han virker ålreit. Med mindre han har sendt denne meldingen til 11 andre single og skilte mødre til utgåtte ungdomsskoleelever da... 😛 

Anonymkode: 34568...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du også liker han. Skader det ingenting å ta en kaffe. Så får du se da om det oppstår noen sommerfugler i magen eller ikke. 

Gjør det ikke. Så bare sier du at det var hyggelig men ikke føler deg klar for sånt ennå

Anonymkode: 2c5e0...408

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du takket ja. Du kjenner ungdommen din best, og vet bedre enn alle oss hva ungdommen vil tenke om det

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere er i alle fall over 16 år nå begge to, så da kan dere fint gjøre det uten å spørre ungen om lov.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommen trenger jo ikke få vite noe om dette på månedsvis enda - om det blir noe. Har mammaen vært alene i 10 år kan det jo være 16-åringen syns det kan være koselig. 

Anonymkode: 6d25e...0c5

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Takket ja, så får vi se. :)

Anonymkode: 1180e...01d

Masse lykke til! ❤️

Anonymkode: bf5bb...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Om det blir flere kopper og bekjentskap, så vil neppe "ungdommen" sette pris på det. 

Ikke all ungdom har noe i mot sine tidligere lærere. Og når pappa introduserte meg til en ny dame når jeg var 17, altså 12 år etter mamma døde, så var jeg stort sett bare glad for at han ikke hadde gitt opp håpet om å finne noen å dele livet med. Damen hans var ikke en tidligere lærer av meg, men søsteren var. Det var en smule kleint første gangen vi feiret jul sammen, men er blitt helt naturlig siden.

Anonymkode: bf5bb...b51

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Og veldig ryddig gjort av læreren. Ingen grunn til at dette skal være noe problem for ungdommen heller, så lenge ikke han og læreren avskyr hverandre. Og det er vel ganske usannsynlig når læreren faktisk har vært interessert i moren hans. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan vel ta en kaffe eller noe, og se hva læreren tenker eller vil.

Men, jeg synes ærlig talt det kan være litt kleint for ungdommen, når den profesjonelle læreren sin er interessert i moren hans. Kan bli litt i meste laget.

Anonymkode: 4bc8e...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva sier mannen din til det, da?
Er han også kaffetørst?

Anonymkode: a1b25...1df

Jeg vil anta at læreren har kjennskap til familie forhold. Veldig unødvendig kommentar.

Anonymkode: 34313...8c7

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det kommer litt an på om dette var en timelærer eller klasseforstander. En timelærer er kanskje av litt mindre betydning da vi som foreldre ikke ser noe særlig til dem å dermed ikke får noe skole-relasjon til dem på en måte 

Anonymkode: ba7e2...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenker det kommer litt an på om dette var en timelærer eller klasseforstander. En timelærer er kanskje av litt mindre betydning da vi som foreldre ikke ser noe særlig til dem å dermed ikke får noe skole-relasjon til dem på en måte 

Anonymkode: ba7e2...6f1

Det var kontaktlærer.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Møtt han nå? Hvordan gikk det i så fall?

Anonymkode: b6b71...76a

Skal møte ham til helgen :)

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke ville vært at han ville varsle om noe urovekkende rundt min sønn…. Men jeg skjønner det framgår at det er romantisk interesse.

Anonymkode: 749d6...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 8/25/2024 at 8:20 PM, AnonymBruker said:

Det er jo ikke sikkert det. En sønn som har manglet pappa i 10 år; bedre med en mann han kanskje både respekterer, liker og har god tone med enn en fremmed ut av det blå. 

Anonymkode: 0399d...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Oppdatering på hvordan det gikk?

Anonymkode: 2f01c...038

Det gikk kjempefint, og vi skal møttes igjen. :)

• Liker 5
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det gikk kjempefint, og vi skal møttes igjen. :)

Så koselig! Hilsen lærer. ❤️

Anonymkode: 202b4...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...