Gå til innhold

Den uengiheten du hater mest dere imellom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sier seg selv at ingen kan være 100% enig om absolutt alt i et forhold og fleste av oss klarer å være enig om å være uenige. Så jeg spør hvilken uenigheter hater du aller mest av disse?

Anonymkode: 6d02e...6d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barneoppdragelse og de gangene han husker ting helt feil, men nekter å gi seg. 

Anonymkode: ff6e0...f65

Skrevet

Vi er noe uenige om penger. Han er nøysom og bruker lite penger i hverdagen. Samtidig bruker han mye penger på store ting, han har feks kjøpt hyttetomt og jeg synes det er unødvendig fordi han må jobbe veldig mye overfor for å betale for den. Men vi nærmer oss hverandre. Jeg blir mer nøysom og han mer åpen for at det kan være lov å kose seg, og jeg har også begynt å ta ekstravakter fordi jeg ser at det er lurt med penger i bakhånd. 

Anonymkode: c14ea...94b

Skrevet

Barneoppdragelse.

Sparing.

Jeg er en gresshopper som løper og tenker overalt, han er den arbeidsom maur som sparer og sparer. 

Utrolig irriterende.

Jeg vil reise og satse på å reise. Han trives hjem. 

Anonymkode: 5e162...ef3

Skrevet

Hate er et sterkt ord, jeg hater ingen uenigheter mellom meg og samboer.

Men der vi er mest ulike er når det kommer til woke og litt det med å ta ansvar selv over eget liv. Vi er ikke på helt hver vår side av saken, men vi står litt lenger fra hverandre der enn på mange andre ting.

Anonymkode: 15252...abb

Skrevet

Sexen..... Temaet om hyppigheten! 😭 

Jeg fødte tvillingene dine VAGINALT for 3 uker siden! JEG ELSKER DEG, MEN JEG TRENGER TID TIL Å GRO! Jeg elsker ikke babyene ``mer enn deg``, MEN DE ER 3 UKER GAMLE OG JEG FULLAMMER! 

SLUTT Å MAS OM HVOR UELSKET DU HAR FØLT DEG DE 3 SISTE JÆXXLA UKENE!!!

Blæææææ, sorry...... Måtte bare få det ut!!!!

Please ikke kom med råd om hva jeg burde og ikke....  Vi er bare begge to overveldet for tiden❤️

Anonymkode: 1e860...57b

• Hjerte 10
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fødte tvillingene dine VAGINALT for 3 uker siden! JEG ELSKER DEG, MEN JEG TRENGER TID TIL Å GRO! Jeg elsker ikke babyene ``mer enn deg``, MEN DE ER 3 UKER GAMLE OG JEG FULLAMMER! 

Please ikke kom med råd om hva jeg burde og ikke....  Vi er bare begge to overveldet for tiden❤️

Det der er ikke en overveldet mann; det er en selv-sentrert drittunge.

Lykke til med han der.

Anonymkode: 301c4...5a7

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjenner jeg blir litt skokkert over enkelte menn. Vet han ikke at det ikke er anbefalt å ha sex før minimum 6 uker etter pga. fare for infeksjon? Har han ingen forståelse hvor vondt det kan gjøre? Prøvde selv å ha sex 6 uker etter fødsel, d ble for vondt, så det ble 8 uker istede. Å stakkars mann om han hadde blitt sur da😅

Anonymkode: eba33...6dd

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må bare legge til én ting til som jeg skulle nevnt i forrige svar.

Ingen, og jeg mener virkelig INGEN, mennesker med oppriktig omsorg for andre ville klart å ytre slike ord som mannen din gjør til deg etter at du har født. Det er ikke autentisk omsorg og kjærlighet. Det er en mann som baserer kjærlighet utifra hva du har å tilby.

Jeg håper du innser dette raskere heller enn senere. Disse mennesketypene er, naturligvis, også ekstremt høyt oppe på utroskapsstatistikken også. Du fortjener uansett mye, mye bedre.

Anonymkode: 301c4...5a7

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg mener at sex, kos og intimitet er en del av det å være gift. Det er ikke hun enig i. 

Anonymkode: ecc29...dfd

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det sier seg selv at ingen kan være 100% enig om absolutt alt i et forhold og fleste av oss klarer å være enig om å være uenige. Så jeg spør hvilken uenigheter hater du aller mest av disse?

Anonymkode: 6d02e...6d5

Akkurat nå har vi ingen enigheter. 

Tror vi er drit lei av hverandre 

Anonymkode: 9c83f...040

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Husarbeid!!! Han bidrar ikke. Ser ikke at ting må gjøres. Mener jeg overdriver, og at når jeg vil ha en høyere standard på husarbeid enn ham, så må jeg gjøre det «overskytende». Det hadde vært greit nok hvis jeg hadde vært en clean freak. Men det er jeg absolutt ikke, men jeg nekter at tre stk barn skal vokse opp med rot som dekker gulvet, skitne bad og at de ikke har rene klær. Han innser ikke at det er hans altfor lave standard som er problemet. Det er faktisk ikke greit å la skitne gryter stå på kjøkkenbordet til neste dag. 

Anonymkode: 925e0...b4d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere bør snarest få hjelp av familievernkontoret, eller psykolog eller terapeut eller hva om helst, for det der er faktisk ikke normalt. Altså, HANS reaksjon er ikke normal. Din reaksjon er 100% normal. 

Anonymkode: 925e0...b4d

• Nyttig 4
Skrevet

Jeg er bifil og vi har delt noen kvinner opp gjennom, til gode opplevelser for begge. Fra mannen ble rundt 45 og fikk litt mindre sexdrive begynte han imidlertid å se på altfor unge kvinner. Kvinner han som 30 åring kalte for unge. Dette medfører at vi nå har så ulike preferanser at jeg tror vi aldri kommer til å dele em kvinne igjen. Jeg synes det er direkte ekkelt at han kikker på kvinner som er nær våre barn i alder, så fra å være felles moro et dette blitt et ubehagelig tema vi knapt klarer å prate om. Jeg reagerer med fysisk og mentalt avsky når han synes en kvinne på barnas alder er sexy. Han synes kvinner jeg ser på er for gamle. (Takk for det min kjære! De er ofte noen år yngre enn meg.)

Ser ikke bort fra at dette ved en anledning fører til en så stor krangel at jeg går. Selv om han sier at jeg et hans flotte kone som ham elsker og tenner på ødelegger dette mye. Jeg vet at han elsker meg, men hver episode hvor dette fremkommer sier han også temmelig direkte at jeg er for gammel. Det svir. Meget mulig dette til syvende og sist fører til at konemor får nok, og også godt mulig han da ender som ensom gammel mann. Han er definitivt blitt eldre selv også, så unge kvinner blir mer og mer usannsynlig, og jeg har det sosiale nettverket han mangler. Jeg kommer til å klare meg utmerket. 

Det er som det er, men ja jeg hater dette så inderlig at det er godt mulig jeg en dag bare ikke takler det lenger. Jeg savner mannen som ikke tente på jenter men på kvinner (alder 30-45). 

Anonymkode: 3b0e7...866

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

At når vi først er uenige om noe, så gå han... Han vil ikke diskutere, snakke om problematikken eller ordne opp. Presser jeg han, så går han i forsvar og "alt er hans feil". Det skal da være mulig å være uenige uten å ty til silent treatment, furting og dritt?

Par i 50-årene

Anonymkode: 8fb03...a0f

• Hjerte 3
Skrevet

Vi har få uenigheter, og ingen jeg hater. Kommer ikke på noe.

Skrevet

Etter å ha lest de andre svarene føles det bare dumt å svare....  Hadde nok dumpet på minuttet om han hadde forsøkt seg på noe av det dere beskriver i denne tråden. 

Uansett, de få tingene som irriterer meg litt; 

Jeg mener vi skal rydde sammen handklær og brukte kaffekopper/glass når vi forlater et hotellrom. Han mener vi har betalt for tjenesten. Enten så sier jeg bare at jeg setter pris på at han gjør det likevel, og han fikser. Ellers så rydder jeg bare etter han uten å ta opp temaet. 

Han er fantastisk til å rydde og vaske, tar egentlig det meste her hjemme, men er en 90% person. Før irriterte det en del. Men nå tar jeg bare turen innom bad eller kjøkken og fikser de siste 10%. når han er ferdig. 

Han ser ikke vitsen med å re opp senga. Gjør han det for å glede meg ser det fortsatt bomba ut. Så har bare blitt til at jeg tar det hver morgen. 

Han klarer ikke å parkere midt i garasjen, og mer enn en morgen har jeg (med pene klær) måttet presse meg mellom hyller og bil. 

Anonymkode: 6d5f6...b23

• Liker 1
Skrevet

Prioritering i hverdagen!

H*n setter seg selv først uavhengig av alt.

Anonymkode: 88627...fd8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva faen.... så det å elske noen handler bare om sex for ham. Da vet du det.. 😥😥

Gratulererså mye med tvillinger, for en jobb du gjør!! 👏👏👏

Anonymkode: 550c0...581

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, han er en idiot. Hvis han maser om sex og mangel på oppmerksomhet etter tre uker som far vil han og du få det fryktelig tøft fremover. Ta han med på helsestasjonen og få en fagperson til å gi ham en realitetsorientering 

Anonymkode: ff6e0...f65

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...