Gå til innhold

Et fantastisk sengetøy tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg putter nyvasket sengetøy i sånne  beholdere med glidrlås fra ikea og putter i en duftpose med lavendel da holder sengetøyet seg fresht helt til neste skift og det lukter nyvasket🤩 

Anonymkode: 3dba6...d5a

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke at sengetøyet skal lukte parfyme (lavendel eller vaskemiddelparfyme), så jeg bruker parfymefritt vaskemiddel. Det lukter ingenting. Så trenger ikke pakke inn sengetøyet i noe før neste bruk.

Anonymkode: 6d2a9...fd1

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Mitt sengetøy holder seg fresht i kommoden der de ligger. Lukter helt nyvasket og, for lukt av nyvasket tøy er jo null lukt. 

Hvis det lukter vondt av sengetøyet når du ikke parfymerer det, bør du se på om vaskemaskinen din vasker rent, eller om tøyet er fuktig når du legger det i skapet.

Anonymkode: c7ff3...87c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Mitt tips er å ta av, vaske, og legge på, samme trekk. Fatter ikke at jeg ikke begynte med det før. Sparer mye skapplass på å bare ha to trekk (et i reserve), samt mye tid på å så godt som aldri brette sengetøy. 

Er som deg glad i lukt, så bruker lavendel eller bergamo på tørkeballer. 

Anonymkode: 4c0a0...bf5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ts. Jeg elsker å bruke essensiell olje av lavendel mist på sengetøy er beroligende.  Duftposene fra ikea dufter ikke parfyme ganske natutligt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt tips er å ta av, vaske, og legge på, samme trekk. Fatter ikke at jeg ikke begynte med det før. Sparer mye skapplass på å bare ha to trekk (et i reserve), samt mye tid på å så godt som aldri brette sengetøy. 

Jeg gjorde dette før jeg fikk barn som får spysyke og tisser i senga nå må jeg ha ekstra liggende.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mitt sengetøy holder seg fresht i kommoden der de ligger. Lukter helt nyvasket og, for lukt av nyvasket tøy er jo null lukt. 

Hvis det lukter vondt av sengetøyet når du ikke parfymerer det, bør du se på om vaskemaskinen din vasker rent, eller om tøyet er fuktig når du legger det i skapet.

Anonymkode: c7ff3...87c

Det lukter ikke vondt jeg liker bare ikke at lukta av vaskemiddelet forsvinner lukter så godt

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil ikke at sengetøyet skal lukte parfyme (lavendel eller vaskemiddelparfyme), så jeg bruker parfymefritt vaskemiddel. Det lukter ingenting. Så trenger ikke pakke inn sengetøyet i noe før neste bruk.

Anonymkode: 6d2a9...fd1

Ts. Jeg liker å ha lukt på alt i hjemmet i alle  rom,  før var jeg også sånn at alt måtte vær nøytralt men det endret seg. Har en regel, alt i hjemmet må lukte nøytralt før jeg bruker noe duft ellers blir det bare kvalmt. Rent og nøytralt først så duft etterpå en god regel, hater enda alt som har parfymelukt og syntetisk duft får hidepine av det😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg gjør en versjon av det samme, bare jeg er lat og treg så jeg får det ikke helt til samme dagen. 

Jeg vasket sengetøyet og tar det på samme dag eller gjerne dagen etter det er nyvasket. Det andre settet blir liggende en uke i kurven før jeg vasker og bytter igjen. På den måten har jeg alltid nyvasket sengetøy på søndagen. 

Jeg har tre sett totalt. 

Latskapen lenge leve😄

Anonymkode: 17d0e...f68

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg gjorde dette før jeg fikk barn som får spysyke og tisser i senga nå må jeg ha ekstra liggende.

Da ville jeg droppet å ha lukt på, og brukt parfymefritt. Her er vi to voksne som begge liker litt lukt i rommet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gjør en versjon av det samme, bare jeg er lat og treg så jeg får det ikke helt til samme dagen. 

Jeg vasket sengetøyet og tar det på samme dag eller gjerne dagen etter det er nyvasket. Det andre settet blir liggende en uke i kurven før jeg vasker og bytter igjen. På den måten har jeg alltid nyvasket sengetøy på søndagen. 

Jeg har tre sett totalt. 

Latskapen lenge leve😄

Anonymkode: 17d0e...f68

Er "flink" og har fast rutine å få det hver søndags morgen, siste mann som står opp tar av før man går på badet. 

Men klassikeren er at vi kaster det på senga, og først ser det når vi skal legge oss.... Er så kjip avslutning på dagen, men tenker at det like så raskt kunne skjedd om vi la på nytt fra skapet hver gang. 

Skrevet

Her legger jeg aldri på samme sengesett som jeg tok av. Da jeg mangler tørketrommel og det ikke alltid er fint vær ute.

Anonymkode: dd762...47c

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er enkelte av dere så negativ mot ts sin løsning? Hun kommer bare med et tips. Dere som ikke ønsker lavendelukt eller annen spesiell lukt må ikke gjøre det. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
Luckiness skrev (1 time siden):

Hvorfor er enkelte av dere så negativ mot ts sin løsning? Hun kommer bare med et tips. Dere som ikke ønsker lavendelukt eller annen spesiell lukt må ikke gjøre det. 

Man er ikke negativ bare man i en tråd om tips deler hvordan man selv gjør det. 

Om du foretrekker posene dine og lavendellukt så er det jo greit for deg. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg bare klart lukten av lavendel så... Det er den verste blomster-lukten jeg vet om 🤢

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...