AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #1 Skrevet 25. august 2024 Hei! Jeg er 21 år og er samboer, flyttet til hans hjemsted for et halvt år siden. Før dette har jeg vel kjent meg deprimert og har hatt angst siden jeg sluttet på vgs. Ikke følt meg fornøyd eller glad i hverdagen etter det. Ble først ordentlig diagnostisert med det hos psykolog en mnd etter jeg flyttet til kjæresten. Jeg har aldri hatt mange venner, og kan synes det er utfordrende å bli kjent med nye folk. Jeg har prøvd meg på folkehøgskole og et annet studie, men mistrivdes og det gikk kraftig utover psyken så måtte slutte. Har hatt et par jobber etter jeg flyttet hit, som har vært på en skole og nå i matbutikk. Trivdes veldig på skolen, men det var bare en midlertidig stilling som ikke blir fornyet nå etter sommeren. Jobber i matbutikk nå, og har gjort det i 3,5 år og er kraftig lei. I den matbutikken jeg jobber i nå er også arbeidsmiljøet ekstremt dårlig, sjefen overvåker oss og de andre ansatte. I tillegg får jeg spydige kommentarer hver dag fra kollegaer som mener jeg har gjort ditt og datt feil (dette gjelder bare bitte små ting, som ikke er kritisk i det hele tatt for butikken). jeg kjenner at jeg bare blir mer og mer deprimert for dagene som går. Jeg kjenner meg helt tom, og ligger å grubler til langt på natt og sliter med å sove. Når jeg er ferdig på jobb klarer jeg ikke å gjøre noen ting. Sitter ofte bare å stirrer ut i lufta i flere timer, og om jeg ser på tv eller tlf får jeg som oftest ikke med meg noen ting. Møter jeg kjentfolk på butikken så tenker jeg bare over om jeg sier noe dumt og hva de tenker om meg. Går rundt med en stooor klump i magen hver dag. jeg har egt bare kontrakt på butikken til starten av oktober, men fått tilbud om å jobbe lenger. Jeg kjenner at jeg bare vil vekk fra denne jobben selv om jeg ikke har noe annet å gå til. Ser etter ledige stillinger hver dag, men finner ikke noe relevant. jeg skal til legen til uka for å få sykestipend for studiene jeg måtte avbryte. Kan jeg ta dette med depresjonen og angsten opp med legen? Trenger all den hjelp jeg kan få for å mestre hverdagen og bli glad igjen. Anonymkode: cae09...cdb
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #2 Skrevet 25. august 2024 Det høres absolutt ut som om du bør finne på noe annet enn å jobbe i matbutikken ja. Hva er det som gjør at du trivdes godt med å jobbe på skole? Er det andre skoler i nærheten som du kan være ringevikar på? Ja, du bør nevne angst og depresjon for legen, så dere sammen kan jobbe for å finne riktig behandling for sykdommene dine. Anonymkode: 01ea8...fd5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #3 Skrevet 25. august 2024 Søk andre jobber og snakk med legen din! Anonymkode: 7afe4...829 1
Julia20 Skrevet 25. august 2024 #4 Skrevet 25. august 2024 Hei! Du kan foreslå «friskmelding til arbeidsformidling» til fastlegen din. Du sier du ikke kan fortsette å jobbe der fordi det går utover psyken din. Din arbeidssituasjon gjennomsyrer livet ditt totalt og ødelegger både for søvn, fritid og hverdagslige gjøremål. Får du dette innvilget, så fører dette til at du slutter i jobben på dagen og får sykepenger i tre måneder. Deretter havner du på dagpenger. Nav kan hjelpe deg med å kartlegge dine arbeidsevner og finne en mer egnet jobb for deg. Jeg var gjennom det samme selv. Jobbet i matbutikk, men orket ikke mer. I dag jobber jeg i en fast 100-stilling på et lager fra 7-15 hver dag og stortrives. Bare å sende meg melding hvis du lurer på noe 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #5 Skrevet 25. august 2024 Julia20 skrev (52 minutter siden): Hei! Du kan foreslå «friskmelding til arbeidsformidling» til fastlegen din. Du sier du ikke kan fortsette å jobbe der fordi det går utover psyken din. Din arbeidssituasjon gjennomsyrer livet ditt totalt og ødelegger både for søvn, fritid og hverdagslige gjøremål. Får du dette innvilget, så fører dette til at du slutter i jobben på dagen og får sykepenger i tre måneder. Deretter havner du på dagpenger. Nav kan hjelpe deg med å kartlegge dine arbeidsevner og finne en mer egnet jobb for deg. Jeg var gjennom det samme selv. Jobbet i matbutikk, men orket ikke mer. I dag jobber jeg i en fast 100-stilling på et lager fra 7-15 hver dag og stortrives. Bare å sende meg melding hvis du lurer på noe Tusen takk for svar! Sender deg en melding jeg😊 ts Anonymkode: cae09...cdb
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #6 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres absolutt ut som om du bør finne på noe annet enn å jobbe i matbutikken ja. Hva er det som gjør at du trivdes godt med å jobbe på skole? Er det andre skoler i nærheten som du kan være ringevikar på? Ja, du bør nevne angst og depresjon for legen, så dere sammen kan jobbe for å finne riktig behandling for sykdommene dine. Anonymkode: 01ea8...fd5 Jeg trivdes på skolen fordi jeg fikk jobbe med barn og følge de i hverdagen, samt ha ansvar for undervisning i blant. Så var det i tillegg dagtid (jobba max til 16:30), og da hadde jeg mye mer overskudd når jeg kom hjem. Så var det også veldig godt miljø mellom kollegaer og barna. Jeg har søkt på 2 skoler så langt, men de hadde ikke behov enn så lenge. Skal absolutt ta det opp ja, sånn at jeg kan få det bedre forhåpentligvis! Ts Anonymkode: cae09...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå