AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #1 Skrevet 25. august 2024 Hatt sterke mensenlignende smerter i magen nå, siden torsdag. Mensen tok slutt tirsdag, men på torsdag kom smertene igjen. Tok smertestillende, men ingenting hjalp. I følge appen jeg bruker for å registrere mens begynte eggløsning på torsdag. Helt merkelig, jeg vet. Torsdag kveld, etter en dag med intense smerter så kom det masse blødninger i form av klumper (sliter med det innimellom) sov dårlig, som vanlig. Samme fredag, masse smerter men lite blødning. I går var jeg helt lammet av smerter, klarte ikke gjøre noenting. samme i dag, trodde det var lettere, men nei. Det er stråling ut på venstre side, veldig intenst. Nå lurer jeg på om jeg skal ringe legevakt, hva ville du gjort? Kan jo vente til i morgen og ringe min lege, men han er langt unna og ikke sikkert jeg får time med en gang.. Er ganske desperat nå, lei av smertene Anonymkode: 2691b...d71
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #3 Skrevet 25. august 2024 Jeg ville først tatt smertestillende, ventet litt og så ringt. De vil alltid spørre om du har tatt Paracet og Ibux og ve deg ta det. Så gjør det, se om det hjelper, og så ringer du hvis det fortsatt er uutholdelig. Anonymkode: a6b44...938
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #4 Skrevet 25. august 2024 Kan du være gravid? Høres ut som svangerskap utenfor livmoren. Det krever øyeblikkelig hjelp. Ps: selv om du fikk en blødning da du forventet mensen, kan det fremdeles være svangerskap utenfor livmoren. Anonymkode: 12a8c...c90
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #5 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ville først tatt smertestillende, ventet litt og så ringt. De vil alltid spørre om du har tatt Paracet og Ibux og ve deg ta det. Så gjør det, se om det hjelper, og så ringer du hvis det fortsatt er uutholdelig. Anonymkode: a6b44...938 torsdag på jobb tok jeg 6 ibux før lunsj - hjalp ikke. Har tatt det innimellom siden bare fordi jeg håper på litt hjelp fra det, men nei.Minimal effekt. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du være gravid? Høres ut som svangerskap utenfor livmoren. Det krever øyeblikkelig hjelp. Ps: selv om du fikk en blødning da du forventet mensen, kan det fremdeles være svangerskap utenfor livmoren. Anonymkode: 12a8c...c90 Nope, ikke hatt sex på evigheter og hatt jevnlig mensen, så tviler takk for innspill alle sammen Anonymkode: 2691b...d71
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #6 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): torsdag på jobb tok jeg 6 ibux før lunsj - hjalp ikke. Har tatt det innimellom siden bare fordi jeg håper på litt hjelp fra det, men nei.Minimal effekt. Nope, ikke hatt sex på evigheter og hatt jevnlig mensen, så tviler takk for innspill alle sammen Anonymkode: 2691b...d71 RING legevakta og snakk med de, det er de som avgjør om du skal treffe en lege eller ikke, en telefon skader uansett ikke, ring. Anonymkode: 36fcc...0d6 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #7 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): torsdag på jobb tok jeg 6 ibux før lunsj - hjalp ikke. Har tatt det innimellom siden bare fordi jeg håper på litt hjelp fra det, men nei.Minimal effekt. Jeg tviler ikke på det altså. Og det har sikkert minimal effekt i dag også. Men bare gjør det likevel. Jeg snakker av erfaring med legevakt selv. Hatt slike magesmerter selv. Det var cyste på eggstokk. Anonymkode: a6b44...938
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #8 Skrevet 25. august 2024 Ring legevakten å hør med en gang. De tar en avgjørelse. Anonymkode: d57c4...d0c 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #9 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er på legevakta må, de ba meg komme. Venter på en lege. Takk igjen for råd 😊 Anonymkode: 2691b...d71 6
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #10 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er på legevakta må, de ba meg komme. Venter på en lege. Takk igjen for råd 😊 Anonymkode: 2691b...d71 Så bra! Lykke til! Anonymkode: a6b44...938
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #11 Skrevet 25. august 2024 I morgen får du deg en time hos en gynekolog. Håper du får smertelindring hos legevakten. God bedring. Anonymkode: 407d8...e17
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #12 Skrevet 25. august 2024 Var det cyste? Det kan være helt jævlig Anonymkode: fc76e...dd0
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #14 Skrevet 26. august 2024 Viser seg at jeg har en muskelknute på livmora. Og så er den ene eggstokken borte, eller vanskelig å finne sa de.(det syns jeg faktisk var litt morsomt 😅eller, snodig da. Har den bare stukket av, liksom 😜) Hadde en lang og slitsom gyn undersøkelse. Har tatt ct og skal på mr I dag eller morgen, så får de se. Mulig det blir en operasjon av den knuta, men det får vi se på. Anonymkode: 2691b...d71 2 6 2
Christina82 Skrevet 28. august 2024 #15 Skrevet 28. august 2024 Ryddet for signering som helsepersonell. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #16 Skrevet 28. august 2024 Hvordan går det med deg TS? Anonymkode: aef50...bdd
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #17 Skrevet 28. august 2024 Ring! Jeg hadde ekstreme magesmerter som dette. Viste seg å være en enorm cyste som hadde surret seg rundt den ene eggstokken og kuttet oksygenforbindelsen. Den var ødelagt. De måtte fjerne den ene eggstokken. Etter operasjonen kom kirurgen inn og pratet med meg om smertene. God samtale. Lærte å alltid stole på min egen intuisjon og (bokstavelig talt) magefølelse. Jeg burde ha kontaktet lege før det ble så ille. Anonymkode: 41f3c...e84
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #18 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 9.09): Viser seg at jeg har en muskelknute på livmora. Og så er den ene eggstokken borte, eller vanskelig å finne sa de.(det syns jeg faktisk var litt morsomt 😅eller, snodig da. Har den bare stukket av, liksom 😜) Hadde en lang og slitsom gyn undersøkelse. Har tatt ct og skal på mr I dag eller morgen, så får de se. Mulig det blir en operasjon av den knuta, men det får vi se på. Anonymkode: 2691b...d71 Antakelig var eggstokken "borte" fordi muskelknuten ligger i veien for den på ultralydbildene Lykke til med muskelknuten! Har hatt en stor muskelknute selv, og prøvde både embolisering og Esmya uten særlig stort hell, før jeg til slutt opererte den bort. Gynekologen klarte å fjerne den laparoskopisk, så det gikk veldig bra. Anonymkode: 053f9...7b1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #19 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ring! Jeg hadde ekstreme magesmerter som dette. Viste seg å være en enorm cyste som hadde surret seg rundt den ene eggstokken og kuttet oksygenforbindelsen. Den var ødelagt. De måtte fjerne den ene eggstokken. Etter operasjonen kom kirurgen inn og pratet med meg om smertene. God samtale. Lærte å alltid stole på min egen intuisjon og (bokstavelig talt) magefølelse. Jeg burde ha kontaktet lege før det ble så ille. Anonymkode: 41f3c...e84 Følger du med i timen? Tråden ble opprette på lørdag. Anonymkode: 215a6...dee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå