AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #1 Skrevet 25. august 2024 På fredag hadde jeg en veldig vanskelig time hos psykolog. Det kom opp noen veldig vanskelige minner, og jeg fikk en sterk reaksjon. Den siste halvdelen av timen husker jeg lite av. Trodde kanskje behandler ville ta kontakt for å høre hvordan det gikk, men det er kanskje ikke vanlig? Tungt å leve med dette akkurat nå. Anonymkode: 8d020...f57
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #2 Skrevet 25. august 2024 Hvis du får såpass voldsomme reaksjoner er du kanskje ikke moden for samtaleterapi. Ville kanskje forsøkt andre tiltak først (støttesamtaler , fokus på egenomsorg /selvivaretakelse, rytme og aktivitet i hverdagen, evt medikamentell støtte..) Samtaleterapi krever mye av hver enkelt pasient. Du får selv ta opp dette på neste time tenker jeg Anonymkode: 93553...976
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #3 Skrevet 25. august 2024 Desverre så kommer ikke nok psykologen til å ringe for å se hvordan det går siden siste timen hvis det er det du tenker... de har nok å gjøre ellers (så lenge det ikke var avtalt fra før). Men om det ekstremt mye for deg så er det å ringe å se om du kan få en akutt time/samtale. Ellers må du nevne reaksjonen ol neste timen og snakk om det, for å se hva du kan gjøre ol. Lykke til. Det kan være tøft. Anonymkode: c1221...a78 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #4 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis du får såpass voldsomme reaksjoner er du kanskje ikke moden for samtaleterapi. Ville kanskje forsøkt andre tiltak først (støttesamtaler , fokus på egenomsorg /selvivaretakelse, rytme og aktivitet i hverdagen, evt medikamentell støtte..) Samtaleterapi krever mye av hver enkelt pasient. Du får selv ta opp dette på neste time tenker jeg Anonymkode: 93553...976 Dissosiasjon er en vanlig stressreaksjon, og en trenger behandlere som bidrar til å regulere og håndtere dette så det ikke tar over. Folk som reagerer slik trenger hjelp og behandling er ikke bare å integrere og prosessere vanskelige erfaringer, det er også å lære seg ressurser og få hjelp til sam-regulering. Anonymkode: 731fe...234
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #5 Skrevet 25. august 2024 Jeg kan sende SMS til min behandler TS, men tror ikke det et vanlig. Har hatt 5 ulike psykologer før og ingen av dem hadde åpning for det og tok heller ikke kontakt selv hvor vanskelig jeg hadde det. Anonymkode: 731fe...234
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #6 Skrevet 25. august 2024 Anbefaler at du sammen med psykologen lager en kriseplan for hvilke ressursen du kan bruke til å håndtere en slik situasjon om den oppstår igjen. Om du har venner/kjæreste (eller familie som ikke er dysfunksjonell) omgi deg med noen du er trygg med. Gjør enkle aktiviteter. Skriv dagbok, eller helt enkelt ro ned med distraksjon om alt er for overveldende. Om du får tanker om å skade deg/ta ditt eget liv kontakt legevakt/livskrisehjelp. Ta kontakt med egen lege på mandag. Be om en støttesamtale eller lignende. Du er sterkere enn du tror OG av og til er det godt å be om støtte så en slipper å alltid være sterk. Bare skriv her til meg om jeg kan bidra på noen måte. Anonymkode: 731fe...234
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå