AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #1 Skrevet 25. august 2024 Fra start har jeg kastet opp jevnlig, står nå på 0.5 mg dose.. men hadde oppkast på 0.25 også så burde vel aldri økt.. eller begynt. Jeg kan få ekstrem kvalme og oppkast ut av det blå, og ikke bare er dette veldig ubehagelig men det er jo ikke forenlig med jobb og fungering. Hadde håper det ville gå over men virker ikke sånn. Nå tenker jeg at jeg må slutte på medisinen og vurdere evt en annen. Er det noen som har gjort det? Kan man slutte brått på Wegovy eller må man trappe ned? Anonymkode: 30580...ee8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #2 Skrevet 25. august 2024 Har du prøvd ingefær tabletter mot kvalme? Hvorfor økte du når du allerede kastet opp jevnlig på den minste dosen? Rart ikke legen sa noe. Anonymkode: 201cf...428 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #3 Skrevet 25. august 2024 Et du sikker på at det ikke har noen sammenheng med hva du har spist og evt mengde? Veldig vanlig å bli kvalm om man spiser feil eller for mye, virker nesten som antabus i forhold til maten... Anonymkode: 61240...fc7 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #4 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Et du sikker på at det ikke har noen sammenheng med hva du har spist og evt mengde? Veldig vanlig å bli kvalm om man spiser feil eller for mye, virker nesten som antabus i forhold til maten... Anonymkode: 61240...fc7 Jo det kan tenkes. Jeg blir som oftest kvalm dersom det har vært søtsaker involvert.. men tror jeg har blitt kvalm uten det også. Økte til 0.5 mg fordi jeg trodde det skulle gå greit. Legen sa ved oppstart at dette kunne jeg gjøre før vi skulle ha en kontrolltime (snart). Kan jeg evt gå ned til 0.25 igjen? Anonymkode: 30580...ee8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #5 Skrevet 25. august 2024 Jeg strevde veldig med kvalme men sto på 0,25 veldig lenge. Når jeg fikk 0,5 penn så tok jeg bare halv dose, etterhvert økte jeg saaaakte, med bare noen klikk mer, har aldri klart å øke med de intervallene som lege skrev ut. Jeg kastet ikke opp, bare kvalm, men det verste var at jeg ble veldig trøtt og sov hele tiden. Det ble bedre etter noen måneder. Anonymkode: 9212d...6e5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #6 Skrevet 25. august 2024 Jeg bråsluttet på 0,5 penn pga alle bivirkningene (kvalme, oppkast, forstoppelse, sure oppstøt, mye hårtap, magesmerter osv). Dette var ikke verdt alle bivirkningene, og det gikk helt greit å bråslutte, ble bare løs i magen noen dager. Anonymkode: 7f7cb...b1e 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #7 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg strevde veldig med kvalme men sto på 0,25 veldig lenge. Når jeg fikk 0,5 penn så tok jeg bare halv dose, etterhvert økte jeg saaaakte, med bare noen klikk mer, har aldri klart å øke med de intervallene som lege skrev ut. Jeg kastet ikke opp, bare kvalm, men det verste var at jeg ble veldig trøtt og sov hele tiden. Det ble bedre etter noen måneder. Anonymkode: 9212d...6e5 Hm ja. Det er hvertfall ikke noe ide å øke til 1 mg nå nei.. (som jeg egentlig skulle). Kanskje jeg heller burde gå ned til 0.25mg. Men kan man det? Jeg kaster desverre opp.. og det veldig også!! Men skal kjøre 0 søtt og fet mat nå så får vi se.. Anonymkode: 30580...ee8
mereo Skrevet 25. august 2024 #8 Skrevet 25. august 2024 Vær nøye med hva du spiser, drikk nok vann, bruk laktulose for magen og gaviscon mot sure oppstøt.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #9 Skrevet 25. august 2024 mereo skrev (4 minutter siden): Vær nøye med hva du spiser, drikk nok vann, bruk laktulose for magen og gaviscon mot sure oppstøt. Ja må prøve d. Noen her som har gått ned på lavere dose? Eks fra 0.5 til 0.25? Anonymkode: 30580...ee8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #10 Skrevet 25. august 2024 Har også kun hatt vektnedgang på 4-5 kg på 6 uker.. er det normalt eller veldig lite? ts Anonymkode: 30580...ee8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #11 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har også kun hatt vektnedgang på 4-5 kg på 6 uker.. er det normalt eller veldig lite? ts Anonymkode: 30580...ee8 Nei, er ikke veldig lite. Noen går ned mye andre lite. Jeg gikk aldri mer ned enn rundt 0,5kg i uka. Og så er det fordeler og ulemper med begge deler. Går man raskt ned er motivasjon større når man holder på. Går man sakte er det større mulighet for huden henger med. Jeg har totalt gått ned 30kg, men brukte 2 år på det. Nå, når jeg er ferdig og ikke har henge hud er jeg glad for det tok tid. Men om jeg var frustrert i løpet av prosessen? Oh yes!!! Anonymkode: 9212d...6e5 1
enkefru Skrevet 25. august 2024 #12 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har også kun hatt vektnedgang på 4-5 kg på 6 uker.. er det normalt eller veldig lite? ts Anonymkode: 30580...ee8 Det er bra det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå