Gå til innhold

Jeg blir mørkere og mørkere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var liten, var jeg så blond at håret mitt nesten skar over vi grønt, ihvertfall hvis jeg var lenge i sola. Så gikk det over til en lyseblond farge, som holdt seg gjennom hele skolegangen. I 20-årene gikk jeg over til å bli mellomblond.

Så kom 30-årene, og jeg måtte innse at jeg hadde blitt mørk blond. Og nå rundet jeg akkurat 40, og da forventet jeg egentlig å bli litt grå. Men nei - jeg blir brun nå. Jeg får mer farge. Altså, jeg har fått en ganske fin, lysebrun farge, med en relativt varm undertone faktisk.

Jeg har aldri hatt så mye farge før. Denne brunfargen er mye finere enn både den mellomblonde og den mørkeblonde fargen jeg hadde i 20- og 30-årene, for den fargen var egentlig ganske blass og kjedelig. Den var ganske kald og kommunegrå. Mens denne nye brunfargen min er varm og fin, og absolutt ikke gråaktig i det hele tatt.

Nå lurer jeg på om jeg kommer til å bli mørkere og mørkere. Kanskje jeg får mørkebrunt hår i slutten av 40-årene da? Er dette vanlig? Jeg trodde alle ble blassere jeg, at man fikk en eller annen variant av grå eller hvit. Syns det er rart at jeg får mer og mer pigmenter jo eldre jeg blir.

Har forsåvidt blå øyne med littegranne gult i, kan se grønne ut iblant. Huden min er sånn at den blir lett brun, varm og gylden, og har egentlig aldri passet i fargetonen inntil de kalde blond-fargene jeg har hatt før.

I en slektslinje bakover (en besteforelder) ble alle mørkere og mørkere, og hadde tilslutt svart hår som gamle. Jeg trodde egentlig ikke det var sant, men nå lurer jeg på om det samme kommer til å skje med meg. Hørt om lignende?

Anonymkode: 9d5d7...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes jo ut som du er heldig da😊 slippe å bli grå er vel helt greit.

Skrevet

Håret mitt var så lyst at det nesten var hvitt da jeg var barn. Endret seg til mørk blond i puberteten, ble enda mørkere i 30-årsalderen og har gradvis bare blitt mørkere. Nå er det veldig mørkt bak i nakken og rundt hele ansiktet som en ramme, mens resten er lysegrått. Aner ikke hvorfor det er blitt sånn. Er blitt 51 år nå. Øyenfargen min har også endret seg med årene. Startet opp med knallblå øyne som etter hvert er blitt lysegrå.

Skrevet
miSs. skrev (8 minutter siden):

Hørtes jo ut som du er heldig da😊 slippe å bli grå er vel helt greit.

Ja jeg vil nesten si at det er litt fantastisk. Hadde allerede planlagt at når jeg ble grå, så skulle jeg forsøke å få det til å funke. Grått kan være ganske fint, det. Og jeg har vært veldig spent på hvilken gråfarge jeg kom til å få. Men jeg vil gjeeeerne bli mørkere isteden! Hadde jo vært så innmari artig å fått svart hår tilslutt og. Håper det blir sånn.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Lovise78 skrev (10 minutter siden):

Håret mitt var så lyst at det nesten var hvitt da jeg var barn. Endret seg til mørk blond i puberteten, ble enda mørkere i 30-årsalderen og har gradvis bare blitt mørkere. Nå er det veldig mørkt bak i nakken og rundt hele ansiktet som en ramme, mens resten er lysegrått. Aner ikke hvorfor det er blitt sånn. Er blitt 51 år nå. Øyenfargen min har også endret seg med årene. Startet opp med knallblå øyne som etter hvert er blitt lysegrå.

Jøss, det hørtes rart ut. Kan det hende at det går igjennom noen faser kanskje, for så å gå over til grått? Har det grå kommet ganske plutselig da eller?

Skrevet

Samme med meg. Min far har blondt min mor har svart typisk svensk svart.  Jeg hadde kritthvitt og det ble om til mørkeblondt og blir bsre mørkere og mørkere.

Anonymkode: 0ade5...d79

Skrevet

Mannen min var helt hvit-blond da vi var barn. Har bilder fra barnebursdager der han er kjempeblond, og så har jeg bilder fra da vi var tenåringer, og der er han mørkeblond. Nå har han svart hår, med masse fine grå hår innimellom. Alle søsknene hans er enda blonde/kommunegrå. Hans farfar hadde samme hårfarge-endring som han, sies det. 

Anonymkode: 71388...a71

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jøss, det hørtes rart ut. Kan det hende at det går igjennom noen faser kanskje, for så å gå over til grått? Har det grå kommet ganske plutselig da eller?

Det grå begynte å komme allerede da jeg var 18, nå absolutt ikke brått. 

Skrevet

Jeg hadde rødt hår da jeg var barn/ungdom. Så ble det mer ask, og nå er det mer nøytralt blond, med litt grått. Er 42 år. 

Anonymkode: 1d8f4...c2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...