AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Del Skrevet 24. august 2024 Kan noen forklare meg hva dette egentlig er? Kun for feks uføre? Står på nettet at det ikke skal dekke tapt inntekt. Anonymkode: 83577...bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #2 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan noen forklare meg hva dette egentlig er? Kun for feks uføre? Står på nettet at det ikke skal dekke tapt inntekt. Anonymkode: 83577...bea Engangsstønad er i stede for foreldrepenger… Dvs de som ikke har opptjent rett på foreldrepenger kan søke engangsstønad. Disse pengene er ment å dekke utgifter til babyen (utstyr) og å leve for de første mnd etter babyen er født. Man har da altså ikke foreldrepenger / permisjon. Anonymkode: b0901...649 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #3 Del Skrevet 25. august 2024 Oppsumert godt fra den over. Vil bare legge til at får du sosial stønad så bruker de en del av engangsstønad som inntekt, så du blir trukket sosial stønad. Anonymkode: 93635...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #4 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kan noen forklare meg hva dette egentlig er? Kun for feks uføre? Står på nettet at det ikke skal dekke tapt inntekt. Anonymkode: 83577...bea Hva lurer du på egentlig? Alle gravide kan søke om engangsstønad. Men for de aller aller fleste som er yrkesaktiv vil det lønne seg og velge foreldrepenger og permisjon. Det er altså ikke bare for ufør. Det er en økonomisk stønad som skal dekke utgifter til fødsel og baby. Det skal ikke dekke tapt inntekt nei, men dersom man mottar kun sosialstønad fra NAV så har de forventninger om hvor lenge engangsstønaden skal vare. At om engangsstønad står veldig godt forklart på Nav.no Anonymkode: 41d9a...815 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #5 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva lurer du på egentlig? Alle gravide kan søke om engangsstønad. Men for de aller aller fleste som er yrkesaktiv vil det lønne seg og velge foreldrepenger og permisjon. Det er altså ikke bare for ufør. Det er en økonomisk stønad som skal dekke utgifter til fødsel og baby. Det skal ikke dekke tapt inntekt nei, men dersom man mottar kun sosialstønad fra NAV så har de forventninger om hvor lenge engangsstønaden skal vare. At om engangsstønad står veldig godt forklart på Nav.no Anonymkode: 41d9a...815 Takk for utfyllende svar Hvor mye permisjon kan far ta ved engangsstønad? Mor 3 uker før fødsel + 6 uker etter og far resten? Det fant jeg ikke noe om på nettet Anonymkode: 83577...bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 25. august 2024 #6 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for utfyllende svar Hvor mye permisjon kan far ta ved engangsstønad? Mor 3 uker før fødsel + 6 uker etter og far resten? Det fant jeg ikke noe om på nettet Anonymkode: 83577...bea Vanligvis får ikke far permisjon ved engangsstønad. Han for 2 uker fri fra jobb. Om du er uføretrygd så får du vel ikke du permisjon..da du "ikke er i jobb" Dette var iallefall slike når jeg fikk barn..men det kan jo blitt anderledes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #7 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for utfyllende svar Hvor mye permisjon kan far ta ved engangsstønad? Mor 3 uker før fødsel + 6 uker etter og far resten? Det fant jeg ikke noe om på nettet Anonymkode: 83577...bea Far får ikke permisjon hvis mor tar engangsstønad. Er det du som har den andre tråden ang foreldrepenger og jobb? Anonymkode: b0901...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #8 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for utfyllende svar Hvor mye permisjon kan far ta ved engangsstønad? Mor 3 uker før fødsel + 6 uker etter og far resten? Det fant jeg ikke noe om på nettet Anonymkode: 83577...bea Mor har ikke rett på permisjon hvis hun tar engangsstønad. Far kan ta sine uker + hele fellesperioden, men det er da aktivitetskrav til mor som må oppfylles når far tar fellesperioden. Dersom mor ikke kan fylle aktivitetskravet får far kun pappa ukene. Det står også på NAV sine sider. AnonymBruker skrev (1 time siden): Far får ikke permisjon hvis mor tar engangsstønad. Er det du som har den andre tråden ang foreldrepenger og jobb? Anonymkode: b0901...649 Jo far kan ha permisjon selv om mor har engangsstønad. Det er KUN mor som ikke får permisjon ved engangsstønad. Anonymkode: 41d9a...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #9 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Far får ikke permisjon hvis mor tar engangsstønad. Er det du som har den andre tråden ang foreldrepenger og jobb? Anonymkode: b0901...649 Nei? Anonymkode: 83577...bea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå