AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Skrevet 24. august 2024 Hei, jeg har slitt med akne i noen år nå. Blir ganske ille de to siste åra. Legen har gitt med antibiotika to ganger. Og ble enda verre når jeg ble ferdig med kurene. Ble nå henvist til hudlege, måtte slutte på cerazette for å få en time hos hudlegen pga kunne være at d var pga cerazette. Etter jeg sluttet på denne siste antibiotia kuren så fikk jeg en annen type akne? Hele pannen fikk små røde nupper/kuler. De kom bare på to dager. Pluss noen små røde byller på kinnene. Har ogsp sett at jeg har fått nuppete prikker på armene. Merka at jeg har fått små rød bitte små prikker nederst på ryggen og noen bak øret. Lurer på om jeg har en hudsykdom? Legen min sa for en stund siden at siden jeg har en deppresiv lidelse så får jeg ikke ta iso? Men hva om d r d enste som vil kurere det? Jeg har det veldig bra men merker at huden min drar meg ned. Skal jo til hudlegen om noen dager, men har fått så mye utslett/små byller og nupper. Bare på 2 dager. Har bare så sykt helseangst. Så jeg driver jo å søker og googler. Er så redd at d r noe galt med meg. Hva om d aldri blir bedre? Noen som vet at legen kan nekte meg iso?:( Hudlegen min har ikke sagt noe pga vi har ikke møttes ennå, men selve fastlegen sa d. noen i samme situasjon? Anonymkode: 82fc0...f22
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Skrevet 24. august 2024 Har du vært hos hudpleier og renset ut acnen din? Er ikke det lurt samtidig med at du tar antibiotika? Anonymkode: 0e675...41d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, jeg har slitt med akne i noen år nå. Blir ganske ille de to siste åra. Legen har gitt med antibiotika to ganger. Og ble enda verre når jeg ble ferdig med kurene. Ble nå henvist til hudlege, måtte slutte på cerazette for å få en time hos hudlegen pga kunne være at d var pga cerazette. Etter jeg sluttet på denne siste antibiotia kuren så fikk jeg en annen type akne? Hele pannen fikk små røde nupper/kuler. De kom bare på to dager. Pluss noen små røde byller på kinnene. Har ogsp sett at jeg har fått nuppete prikker på armene. Merka at jeg har fått små rød bitte små prikker nederst på ryggen og noen bak øret. Lurer på om jeg har en hudsykdom? Legen min sa for en stund siden at siden jeg har en deppresiv lidelse så får jeg ikke ta iso? Men hva om d r d enste som vil kurere det? Jeg har det veldig bra men merker at huden min drar meg ned. Skal jo til hudlegen om noen dager, men har fått så mye utslett/små byller og nupper. Bare på 2 dager. Har bare så sykt helseangst. Så jeg driver jo å søker og googler. Er så redd at d r noe galt med meg. Hva om d aldri blir bedre? Noen som vet at legen kan nekte meg iso?:( Hudlegen min har ikke sagt noe pga vi har ikke møttes ennå, men selve fastlegen sa d. noen i samme situasjon? Anonymkode: 82fc0...f22 Ser du under psykiske lidelser her https://www.felleskatalogen.no/medisin/isotretinoin-orifarm-orifarm-generics-560319. Så ser du klar tog tydelig hvorfor legen din mener du ikke skal ha ISO. Legen din kjenner deg, hva er viktigst totalt sett, at huden blir bra eller at du ikke klikker fullstendig psykisk? (Ja, jeg bet det er grusomt å se ut som om du er brukt som nålepute med infiserte nåler i hele fjeset, jeg sa neitakk til ISO fordi bivirkningene er alvorlige og noe jeg ikke ville risikere leveren min på). Anonymkode: af791...292 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #4 Skrevet 24. august 2024 Jeg er 45 år og går på lavdose Iso. Fikk veldig tørr hud og tørre øyne i starten, dette har stabilisert seg. Hudlegen ville først ikke gi det, men ombestemte seg da han så inflammasjon i huden min. Tar en tablett per dag. Må ta blodprøve hver måned. Det går fint med leveren min med så lav dose. Huden min er helt fin nå. Anonymkode: 3f207...baf
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #5 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er 45 år og går på lavdose Iso. Fikk veldig tørr hud og tørre øyne i starten, dette har stabilisert seg. Hudlegen ville først ikke gi det, men ombestemte seg da han så inflammasjon i huden min. Tar en tablett per dag. Må ta blodprøve hver måned. Det går fint med leveren min med så lav dose. Huden min er helt fin nå. Anonymkode: 3f207...baf Da har du vel Rosacea du har? Anonymkode: af791...292
user53672363762 Skrevet 24. august 2024 #6 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ser du under psykiske lidelser her https://www.felleskatalogen.no/medisin/isotretinoin-orifarm-orifarm-generics-560319. Så ser du klar tog tydelig hvorfor legen din mener du ikke skal ha ISO. Legen din kjenner deg, hva er viktigst totalt sett, at huden blir bra eller at du ikke klikker fullstendig psykisk? (Ja, jeg bet det er grusomt å se ut som om du er brukt som nålepute med infiserte nåler i hele fjeset, jeg sa neitakk til ISO fordi bivirkningene er alvorlige og noe jeg ikke ville risikere leveren min på). Anonymkode: af791...292 Jeg vil heller ha fin hud jo? Å se ut som en brukt nålepute? Virkelig? med den rette terapien og medesiner så er jeg frisk. Men pga jeg har en diagnose fortsatt. Jeg skal få til at jeg får iso pga jeg har såpass alvorlig akne.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #7 Skrevet 24. august 2024 user53672363762 skrev (47 minutter siden): Jeg vil heller ha fin hud jo? Å se ut som en brukt nålepute? Virkelig? med den rette terapien og medesiner så er jeg frisk. Men pga jeg har en diagnose fortsatt. Jeg skal få til at jeg får iso pga jeg har såpass alvorlig akne. Nå tar du ikke sorgene på forskudd. Vent til du får snakke med hudlegen og han gjør sin vurdering. Før du får dekket ISO på blå resept/refusjon så skal du ha prøvd antibiotika. Så nå er du i hvertfall ferdig med det punktet på listen. Jeg har sett helt jævlig ut i huden i veldig mange år. Ikke kunne jeg ligge og ikke orket jeg vise meg ute fordi byllene var svære og vonde. Løsningen fant vi uten ISO. Anonymkode: af791...292
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #8 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Da har du vel Rosacea du har? Anonymkode: af791...292 Nei. Inflammasjon pga akne Anonymkode: 3f207...baf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå