AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Skrevet 24. august 2024 Hei. Jeg skal skal snart føde mitt første barn. Jeg er selv adoptert, derfor har mine foreldre aldri opplevd en fødsel. Skal ha min mamma og barnefar med på fødsel, men lurer på om jeg skal spørre min far å. Føler det er litt urettferdig å kun ta med mamma ovenfor han. Barnefar syns det er helt greit og deilig med flere å spille på. Men er det rart å ta med faren sin? Skal jo ligge naken der. Selv er jeg komfortable med det, men redd for å bli dømt. Anonymkode: 525a0...616 1 3
Juss-jenta Skrevet 24. august 2024 #2 Skrevet 24. august 2024 Gjør det du har lyst til! Det er din fødsel, og andres meninger spiller ingen rolle! ❤️ Husker at i minst en episode av «Fødeavdelingen» var kommende bestefar med. Jordmødrene så helt uaffisert ut! Jeg syntes det er veldig fint av deg å ville la han få oppleve dette! Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem som så meg naken under fødselen. Kong Harald kunne vært med om han ville liksom 😂 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Skrevet 24. august 2024 Gjør som du ønsker. Din fødsel. Anonymkode: 58a55...fec 2
Daisy-love Skrevet 24. august 2024 #4 Skrevet 24. august 2024 Om det føles greit for deg (og barnefar, men det er deg det er viktigst at det skal være greit for), så synes jeg dette var en veldig koselig og inkluderende tanke. Gjør det som føles riktig for deg 💚 Du «skylder» ham ingenting, og ikke sikkert han vil heller (🤪), men han tar det nok som en ære å bli spurt 💚 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #5 Skrevet 24. august 2024 I usa, hvor halve min familie er fra, er det helt vanlig å ha med seg flere familiemedlemmer og da også mannlige. Er jo bare å be dem om å ikke stå å se nede ved beina dine så det ikke blir for intimt. Anonymkode: b6777...fc1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #6 Skrevet 24. august 2024 Det må du bestemme selv. Men jeg synes virkelig ikke du skal tenke at det blir urettferdig for noen å ikke bli invitert med. De som er med under fødselen, er der for å støtte deg. Det er ikke du som skal "please" dem. For meg var det mest naturlig å bare ha med barnefaren, men alle skjønner at det er en grunn til at fødekvinner oftere har med moren sin, enn faren sin. Adoptivmor eller ei, så er det jo kvinnehelse. Anonymkode: f488c...771 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #7 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei. Jeg skal skal snart føde mitt første barn. Jeg er selv adoptert, derfor har mine foreldre aldri opplevd en fødsel. Skal ha min mamma og barnefar med på fødsel, men lurer på om jeg skal spørre min far å. Føler det er litt urettferdig å kun ta med mamma ovenfor han. Barnefar syns det er helt greit og deilig med flere å spille på. Men er det rart å ta med faren sin? Skal jo ligge naken der. Selv er jeg komfortable med det, men redd for å bli dømt. Anonymkode: 525a0...616 Jeg forstår ikke hvorfor det er verre at du er naken foran din far enn din mor 😊 Så lenge sykehuset tillater det, man du ta med hvem du vil 😊 Anonymkode: 27698...5ce 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #8 Skrevet 24. august 2024 Det er jo opp til deg. Men dette er jo din første fødsel, og du vet jo ikke hva du går til og hva han kommer til å se. Jeg hadde en så forferdelig vond og lang fødsel at jeg mistet det helt. Smertene gjorde at jeg mistet all kontroll over kroppen og jeg reiv av meg klær og kavet. Enset ikke de rundt meg eller hvem som var der. Bæsjet på meg to ganger også, og jeg husker at jordmor både vasket meg og prøvde å dekke meg til der jeg vred meg og skreik i smerte. Jeg synes det er flaut at mannen min så meg slik, og hadde dødd om pappa hadde vært der. Mamma hadde vært bedre, men glad hun ikke heller var der 😅 Anestesilegen var opptatt og smertehelvete holdt på helt til jeg var 8 cm, da ble epiduralen satt. Hun måtte inn og ut med den lange nåla 4 ganger før hun klarte å sette den - riene var så tette og jævlige at jeg klarte ikke holde kroppen i ro selv om jeg prøvde med all min makt. De måtte også sette kateter på meg på slutten. Fødsel kan være ganske dramatisk, grisete og intens, selv om den på papiret «har gått bra». Anonymkode: 17764...494 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #9 Skrevet 24. august 2024 Nå var ingen av mine foreldre med på fødselen, men begge var tilstede på barsel da jeg fikk en styrtblødning og ble skikkelig dårlig. Måtte hasteopereres. Jeg synes pappa var mye greiere å ha der enn mamma 😅 Det var mye nakenhet, mye blod, masse folk og mye styr. Mamma var helt hysterisk og gjorde hele situasjonen verre. Pappa var rolig, holdt hånda mi og sa at alt kom til å bli bra ❤️ (barnefar var opptatt med baby). Jeg har ikke tenkt et sekund etterpå på at han har sett meg naken og sårbar. Jeg trodde jeg ville reagere på det, men da vi var i situasjonen var det like naturlig som å ha en mor der. Og vesentlig mer behagelig for meg 😅 Gjør det som er rett for deg! Om du tror din far vil gi deg støtte og trygghet bør han være der Anonymkode: ad97c...f30 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #10 Skrevet 25. august 2024 Du gjør akkurat som du vil. Bare sjekk med sykehuset at du faktisk får ta med så mange. Du skal heller ikke føle på at det er urettferdig om bare moren din er med, for i en fødsel kan du være så ego du bare ønsker. Anonymkode: f19fa...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #11 Skrevet 25. august 2024 20 hours ago, AnonymBruker said: Det må du bestemme selv. Men jeg synes virkelig ikke du skal tenke at det blir urettferdig for noen å ikke bli invitert med. De som er med under fødselen, er der for å støtte deg. Det er ikke du som skal "please" dem. For meg var det mest naturlig å bare ha med barnefaren, men alle skjønner at det er en grunn til at fødekvinner oftere har med moren sin, enn faren sin. Adoptivmor eller ei, så er det jo kvinnehelse. Anonymkode: f488c...771 Dette. Ikke føl at du gjør noe urettferdig ved ikke å invitere faren din. Det kan også bli for mange folk på en fødestue. Jeg ville hatt med meg maks to, men det er meg. Anonymkode: b7bf7...ef8 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #12 Skrevet 26. august 2024 Synes det var utrolig fint av deg å tenke på faren din. Er også enig i at man skal sette seg selv først når man føder, så det kommer helt an på hva som er rett for deg. Ofte blir en fødsel, spesielt førstegangs, ganske lang. Så da kan du jo ha med flere, og se om det føles rett å ha dem med helt til slutten. Er lov å ombestemme seg underveis. Du trenger jo heller ikke å være naken før på slutten, men slikt er vanskelig å planlegge. Jeg var naken fra jeg kom inn på fødestua... Man tenker ikke over det i den situasjonen. Jeg syntes overraskende mye av fødselen var pusting gjennom rier og latensfase, selv om pressfasen kanskje er det jeg husker best. Så hvis faren din får holde deg i hånden under en ri og finne en våt klut, så tenker jeg at det også er å være med på fødsel. Og veldig kult hvis du får lov og vil ha med alle hele veien. Anonymkode: 48571...ae6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #13 Skrevet 26. august 2024 Du trenger absolutt ikke å ligge naken. Under pressinga kan han jo stå på siden og ikke forran. Ha med de du har lyst🙂 Anonymkode: a6ece...496
Maleficenta Skrevet 26. august 2024 #14 Skrevet 26. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 22.39): Hei. Jeg skal skal snart føde mitt første barn. Jeg er selv adoptert, derfor har mine foreldre aldri opplevd en fødsel. Skal ha min mamma og barnefar med på fødsel, men lurer på om jeg skal spørre min far å. Føler det er litt urettferdig å kun ta med mamma ovenfor han. Barnefar syns det er helt greit og deilig med flere å spille på. Men er det rart å ta med faren sin? Skal jo ligge naken der. Selv er jeg komfortable med det, men redd for å bli dømt. Anonymkode: 525a0...616 Om du er komfortabel med det og din far er det så kjør på... Jeg hadde syntes det var litt rart jeg men. Jeg hadde ikke ønsket å se mitt eget barn i fødsel om jeg hadde en datter. Se lille ungen min med de smertene. Hadde takla det dårlig Endret 26. august 2024 av Maleficenta
Melus Skrevet 26. august 2024 #15 Skrevet 26. august 2024 Man behøver absolutt ikke å ligge naken under en fødsel. Når barnet skal ut holder det at du er naken nedentil.
Maleficenta Skrevet 26. august 2024 #16 Skrevet 26. august 2024 Melus skrev (2 minutter siden): Man behøver absolutt ikke å ligge naken under en fødsel. Når barnet skal ut holder det at du er naken nedentil. De knepper opp skjorta og bretter opp på slutten for å legge barnet til brystet så snart det kommer ut.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #17 Skrevet 26. august 2024 Men hvorfor? Hva skal han bidra med? Tenker du virkelig at du trenger TRE personer for å støtte deg? Anonymkode: 91ad2...6a2 1 1
Maleficenta Skrevet 26. august 2024 #18 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Synes det var utrolig fint av deg å tenke på faren din. Er også enig i at man skal sette seg selv først når man føder, så det kommer helt an på hva som er rett for deg. Ofte blir en fødsel, spesielt førstegangs, ganske lang. Så da kan du jo ha med flere, og se om det føles rett å ha dem med helt til slutten. Er lov å ombestemme seg underveis. Du trenger jo heller ikke å være naken før på slutten, men slikt er vanskelig å planlegge. Jeg var naken fra jeg kom inn på fødestua... Man tenker ikke over det i den situasjonen. Jeg syntes overraskende mye av fødselen var pusting gjennom rier og latensfase, selv om pressfasen kanskje er det jeg husker best. Så hvis faren din får holde deg i hånden under en ri og finne en våt klut, så tenker jeg at det også er å være med på fødsel. Og veldig kult hvis du får lov og vil ha med alle hele veien. Anonymkode: 48571...ae6 Men den fine opplevelsen ved fødsel er jo at man får se barnebarnet. Ikke å se på datterens smerter...
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #19 Skrevet 26. august 2024 Du trenger da ikke være naken? Du har jo skjorte på deg hele tiden fram til barnet legges til. Anonymkode: 979e6...b40
Melus Skrevet 26. august 2024 #20 Skrevet 26. august 2024 Maleficenta skrev (7 minutter siden): De knepper opp skjorta og bretter opp på slutten for å legge barnet til brystet så snart det kommer ut. Hvis man ønsker det, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå