Gå til innhold

Hvor lenge kan man vente før man gir varen til en annen som er interessert på Finn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la ut en vare på "gis bort" i formiddag, og fikk fort flere interesserte.

Den første som svarte fikk tilbud om å hente varen i dag, da jeg ønsket å bli kvitt varen fort.

Hun skrev at hun ikke hadde tid å hente i dag men kunne komme i morgen, og det svarte jeg ok på. Spurte da om hun kunne hente den kl 12 i morgen og har enda ikke fått svar, og det er 12 timer siden.

Det er 9 andre som ønsker å hente varen med en gang og jeg lurer på om det er greit å gi varen bort i kveld?

Jeg tenker at når jeg gir bort noe gratis og det er mange som er interesserte, så skal ikke jeg sitte å vente på svar i 12 timer vel?

Jeg har tidligere vært i samme situasjon da jeg sendte en melding til en interessert i 21 tiden en kveld, og han svarte ikke før 11 neste morgen, og da hadde jeg gitt bort varen i mellomtiden. Han ble rasende og skjelte meg ut på melding.

Anonymkode: 843b6...a41

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I neste annonse så setter du førstemann til mølla. Er så irriterende å vente på folk som ikke kommer som avtalt. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde skrevet at du setter den utenfor, så kan han hente den når det passer ham i morgen. Hvis den ikke er hentet i morgen kveld, hadde jeg gitt den til noen andre. 

Anonymkode: 9e00e...4fe

• Liker 1
Skrevet

Endre annonsen til « gis til første som henter etter avtale» også lar du en annen få den.

hadde aldri i verden giddi å ventet 

Anonymkode: bacf4...3ce

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Den første som svarte fikk tilbud om å hente varen i dag, da jeg ønsket å bli kvitt varen fort.

Hun skrev at hun ikke hadde tid å hente i dag men kunne komme i morgen, og det svarte jeg ok på. Spurte da om hun kunne hente den kl 12 i morgen og har enda ikke fått svar, og det er 12 timer siden.

Det er 9 andre som ønsker å hente varen med en gang og jeg lurer på om det er greit å gi varen bort i kveld?

Jeg tenker at når jeg gir bort noe gratis og det er mange som er interesserte, så skal ikke jeg sitte å vente på svar i 12 timer vel?

Jeg har tidligere vært i samme situasjon da jeg sendte en melding til en interessert i 21 tiden en kveld, og han svarte ikke før 11 neste morgen, og da hadde jeg gitt bort varen i mellomtiden. Han ble rasende og skjelte meg ut på melding.

Gi han en elendig karakter på Finn og drit i han.
Om han ikke gidder å komme til avtalt tid, så får han skylde seg selv. Snooze-you-loose og alt det der.

Ofte setter jeg bare ting på utsiden, så kan folk hente når de gidder.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg hadde skrevet at du setter den utenfor, så kan han hente den når det passer ham i morgen. Hvis den ikke er hentet i morgen kveld, hadde jeg gitt den til noen andre. 

Anonymkode: 9e00e...4fe

Setter jeg den utenfor blir den stjålet i løpet av 10 minutter, siden jeg bor midt i Bergen sentrum.

Ts

Skrevet

Ts her

Jeg har nå kontaktet en av de andre som var interessert i å hente varen i kveld, og han kommer om 5 minutter.

Så kan damen sitte der med skjegget i postkassen🤥

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her

Jeg har nå kontaktet en av de andre som var interessert i å hente varen i kveld, og han kommer om 5 minutter.

Så kan damen sitte der med skjegget i postkassen🤥

Blir hun sur for det, så sier du bare som sant er, at når hun valgte å ikke svare deg på meldingen ang. klokkeslett på over et halvt døgn, så måtte du anta at hun ikke lenger var interessert.

Så kanskje hun lærer at minste minimum er at hun må gidde å følge opp samtalene om hun skal få noe gratis (eller kjøpe noe billig).

Anonymkode: 88c74...099

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Siden du sa det var ok var det egentlig ikke noe grunn til å sjekke finn/meldinger mer for henne i dag. Jeg synes det var dårlig gjort, hadde vært bedre å omformulere med "det går fint om du kommer kl xx" f.eks. 

Nå har du sagt ja og ordnet en avtale, for så å ombestemme deg. 

Anonymkode: b99ea...f80

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Siden du sa det var ok var det egentlig ikke noe grunn til å sjekke finn/meldinger mer for henne i dag. Jeg synes det var dårlig gjort, hadde vært bedre å omformulere med "det går fint om du kommer kl xx" f.eks. 

Nå har du sagt ja og ordnet en avtale, for så å ombestemme deg. 

Det er jo helt normalt å avtale tidspunkt for henting med en gang, og ikke la det gå et halvt døgn!

Når hun spurte om hun kunne komme i morgen så skrev jeg "ok, passer det klokken 12?" og siden har jeg ikke hørt noe.

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo helt normalt å avtale tidspunkt for henting med en gang, og ikke la det gå et halvt døgn!

Når hun spurte om hun kunne komme i morgen så skrev jeg "ok, passer det klokken 12?" og siden har jeg ikke hørt noe.

Ts

Hvis man vil ha noe som gis bort gratis og som er attraktivt, så må man stå på!

Det er ikke jeg som skal løpe etter henne. Nå er våren gitt bort😊

TS

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hos meg er det første mann til mølla. 

• Liker 1
Skrevet

Noen blir sure men det er deres problem, ikke mitt. 

• Liker 1
Skrevet
Jajakvinne12 skrev (4 minutter siden):

Hos meg er det første mann til mølla. 

Jeg har erfart at jeg ofte er altfor grei når jeg gir bort eller selger ting til folk, og da får jeg litt for mye arbeid. Skal nå begynne å skrive "første mann til mølla".

Ts

• Liker 3
Skrevet

Bruker man 12 timer på å svare, tenker jeg at det tydeligvis ikke var så viktig. Hadde da faktisk gitt den bort til noen andre.

Anonymkode: 178b3...00a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kan jo være hun måtte på vakt og deretter la seg, hvem vet. Jeg selger og gir bort mye på finn, så deler bare min mening. Sier jeg ja eller ok så holder jeg det. 

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Setter jeg den utenfor blir den stjålet i løpet av 10 minutter, siden jeg bor midt i Bergen sentrum.

Ts

Men er ikke det en helt utmerket måte å bli kvitt ting på, la dem bli 'stjålet' og da trenger du ikke styre med å lage annonser eller vente på folk? Jeg gjør det selv, setter alt i en pappkasse på fortauet med stor GRATIS lapp, så havner alt i rette hender til de som vil ha. Det er bare ting som kan skades av regn/vann som ikke settes ut på den måten.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis man vil ha noe som gis bort gratis og som er attraktivt, så må man stå på!

Det er ikke jeg som skal løpe etter henne. Nå er våren gitt bort😊

TS

Du lager en ganske stor sak ut av ingenting da (egen tråd) 

Anonymkode: a2e5d...eaa

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan jo være hun måtte på vakt og deretter la seg, hvem vet. Jeg selger og gir bort mye på finn, så deler bare min mening. Sier jeg ja eller ok så holder jeg det. 

Jeg skrev ok og spurte om tidspunkt i samme setning, så har hun lest ok så har hun lest resten av spørsmålet også.

Jeg gidder ikke unnskylde sløve folk! 

Min erfaring er at folk som ikke kan hente i løpet av de kommende timene, ikke er så flinke til å holde avtalen.

Ts

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg gjorde noe tilsvarende når jeg solgte en vare. La den ut for salg en fredag, og fikk en henvendelse fra noen som ville hente i neste uke.

Jeg spurte lørdag om når vedkommende kunne komme, ga beskjed om at det passet best da eller da - men fikk ingen svar. Spurte igjen søndag, da jeg ville ha avklart tidspunkt.

Så fikk jeg en annen henvendelse fra noen som ville hente samme dag, søndag. Da sendte jeg ett nytt spm til førstemann, og når hun ikke svarte da, solgte jeg til de som kunne komme samme dag.

Etterpå sendte jeg beskjed om at den var solgt fordi jeg ikke fikk noe svar fra hen om å avtale tidspunkt.

Da fikk jeg svar… ikke så veldig hyggelig svar heller, men jeg var kvitt produktet da 😅

Jeg er enig i at man må lage klare avtaler om henting med en gang, dersom man ønsker noe - ikke bare «i morgen en gang» eller « neste uke».

Anonymkode: 51c47...dbf

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...