AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Skrevet 24. august 2024 Sønn på 2 år holdt far i hånden på vei hjem. Han vrir seg unna/setter seg raskt ned mens far holder han i hånden, og albuen kommer ut av ledd. Drar på legevakten og de får denne plass. Ser i journal at det står "Dratt i venstre arm av far i dag" Skikkelig merkelig formulert, og ikke det som skjedde. Er det noe å tenke på? Uff Anonymkode: a59db...7fb 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Skrevet 24. august 2024 Litt spesielt, jeg ville bedt de endre det for det kan misforstås til det verre. Anonymkode: 1d18d...d00 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sønn på 2 år holdt far i hånden på vei hjem. Han vrir seg unna/setter seg raskt ned mens far holder han i hånden, og albuen kommer ut av ledd. Drar på legevakten og de får denne plass. Ser i journal at det står "Dratt i venstre arm av far i dag" Skikkelig merkelig formulert, og ikke det som skjedde. Er det noe å tenke på? Uff Anonymkode: a59db...7fb Ville tatt kontakt med de og hørt.. Merkelig ting å skrive, høres ut som far var stygg med barnet. Tror ikke alle tenker over hvilke konsekvens det kan ha senere om andre leser det. eller bv skal ha utskrift av journal. Anonymkode: ec207...1d6 4 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #4 Skrevet 24. august 2024 Hvor leser du legevaktjournal? helsenorge? har ikke sett noen journaler fra legevakten her. Anonymkode: ec207...1d6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #5 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor leser du legevaktjournal? helsenorge? har ikke sett noen journaler fra legevakten her. Anonymkode: ec207...1d6 Ja helsenorge. Anonymkode: a59db...7fb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #6 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja helsenorge. Anonymkode: a59db...7fb Merkelig formulert ja. Hvis de hadde hatt en mistanke måtte de ha varslet BV med det samme. Anonymkode: 8e79f...9f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #7 Skrevet 24. august 2024 Min erfaring er at leger ikke tenker på det sånn. De skriver konkret hva de tror har skjedd. Ferdig, neste. Veldig klinisk. Hadde legen trodd det var omsorgssvikt så hadde han vel meldt det videre. Anonymkode: c7aaa...a68 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #8 Skrevet 24. august 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Min erfaring er at leger ikke tenker på det sånn. De skriver konkret hva de tror har skjedd. Ferdig, neste. Veldig klinisk. Hadde legen trodd det var omsorgssvikt så hadde han vel meldt det videre. Anonymkode: c7aaa...a68 Jo, men det er neste person som leser som kan få feil inntrykk. I en av mine foreldres journal står det mye fjas og tull, det står blant annet at hen lider av hysteria og galskap. Faen meg ikke kødd en gang! Forelder fikk påvist kreft, men fikk ikke ordentlig hjelp før hen begynte å mase, og masingen er da «hysteria og galskap». Noen sykehus har ikke villet behandle «hysterisk pasient» så hen ble en periode en kasteball i systemet. Problemet for mange er at hvis man ikke maser, så får man ikke hjelp. Anonymkode: 36233...2a8 1 1 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #9 Skrevet 24. august 2024 Dere kan sende inn innsigelser på journalen. Det er ikke sikkert det endrer journalen, og det er ikke sikkert innsigelsen blir synlig for dere på helsenorge. Men den skal ligge der, og så vidt jeg vet være synlig for helsepersonell. Jeg forstår godt frustrasjonen deres. Det de har skrevet, åpner muligheten for at det kan være barnemishandling. Det er viktig at fakta fra dere foreldre ligger ved. Anonymkode: e8183...836 2 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #10 Skrevet 24. august 2024 Høres ut som legevakta sin versjon er riktig. Skal litt til før en albue går ut av ledd, barn vrir seg hit og dit hele tiden mens de blir holdt i hånda. Anonymkode: f6d09...9a4 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #11 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Høres ut som legevakta sin versjon er riktig. Skal litt til før en albue går ut av ledd, barn vrir seg hit og dit hele tiden mens de blir holdt i hånda. Anonymkode: f6d09...9a4 Men han ble IKKE dratt etter venstre arm, far holdt igjen og armen ble "strukket/dratt" da han slengte seg ned, om du skjønner. Far er veldig lei seg for det som står der, redd for at noen skal tro han er slem med sitt eget barn. 😓 Anonymkode: a59db...7fb 1 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #12 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres ut som legevakta sin versjon er riktig. Skal litt til før en albue går ut av ledd, barn vrir seg hit og dit hele tiden mens de blir holdt i hånda. Anonymkode: f6d09...9a4 Det er ikke sikkert riktig. Jeg har hørt om barns skulder som har gått ut av ledd ved uhell ved avkledning i barnehage. Det er ikke alltid mye som skal til. Anonymkode: e8183...836 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #13 Skrevet 24. august 2024 Du aner ikke hvor dømmende ting de kan finne på å skrive i journalene til folk, basert på svært korte interaksjoner med foreldrene. Jeg ville bedt om å få dette korrigert. Anonymkode: cc9f6...281 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #14 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Høres ut som legevakta sin versjon er riktig. Skal litt til før en albue går ut av ledd, barn vrir seg hit og dit hele tiden mens de blir holdt i hånda. Anonymkode: f6d09...9a4 Moren min greide å brekke(!!) armen til søstra mi da hun var tre år. Hun skulle bare "dra" henne opp fra gulvet mens de lekte, men det var nok litt for brått og i uheldig vinkel, og da sa det knekk, gitt. Sånne ting kan skje helt uten at det gir holdepunkter for vold i heimen, men som forelder føler man seg ikke særlig høy i hatten uansett etter noe sånt. Anonymkode: d8e6d...fdf 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #15 Skrevet 24. august 2024 Jeg finner ikke denne type journal på helsenorge.Hvor finner dere den? Anonymkode: 96339...6af
Brunello Skrevet 24. august 2024 #16 Skrevet 24. august 2024 Jeg tror det er mer suspekt å krangle på hva som står enn å bare la det ligge. I utgangspunktet synes jeg det er suspekt i seg selv å sjekke hva som er skrevet. 1 1
Fru Uperfekt Skrevet 24. august 2024 #17 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sønn på 2 år holdt far i hånden på vei hjem. Han vrir seg unna/setter seg raskt ned mens far holder han i hånden, og albuen kommer ut av ledd. Drar på legevakten og de får denne plass. Ser i journal at det står "Dratt i venstre arm av far i dag" Skikkelig merkelig formulert, og ikke det som skjedde. Er det noe å tenke på? Uff Anonymkode: a59db...7fb I tilfelle rottefelle ville jeg fått det korrigert 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #18 Skrevet 25. august 2024 I tilfeller hvor det kan være mulighet for at barnet er påført skade av foreldrene, så pleier de å spørre barna noen spørsmål mens de er alene. De spør gjerne om barnet kan fortelle hva som skjedde. Et barn kan da si at far dro i armen. Ikke sikkert de mener det, men de ansatte må dokumentere. Men da burde det også stått hva dere foreldre fortalte. Anonymkode: 15eec...a72 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #19 Skrevet 25. august 2024 Brunello skrev (7 timer siden): Jeg tror det er mer suspekt å krangle på hva som står enn å bare la det ligge. I utgangspunktet synes jeg det er suspekt i seg selv å sjekke hva som er skrevet. Jeg lurte på om det var håndleddet eller albuen, gikk så fort, da det var usikkert fra før av.. så ville inn å sjekke. Ikke noe mer enn det. Anonymkode: a59db...7fb
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #20 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg finner ikke denne type journal på helsenorge.Hvor finner dere den? Anonymkode: 96339...6af Ligger under journal. Anonymkode: a59db...7fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå