Pawn Hearts Skrevet 29. august 2024 #41 Skrevet 29. august 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: At flybilletter for mai er lagt ut er ikke helt unaturlig, men flybilletter for sommerferie er ikke lagt ut ennå og det er større sjanse for at hotellrom etc. blir utsolgt i sommerferien enn i mai. Men med det sagt har vi aldri opplevd å stå der uten å få flybilletter til de datoene vi har booket hotell. Anonymkode: aa990...4b3 Vi har allerede sikret oss billetter til Rodos i september neste år. Kanskje Ving er tidligere ute enn de andre? Eller tenker du på rutefly? Vi bor slik til at det er helt uaktuelt for oss.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #42 Skrevet 29. august 2024 Jeg kan fint finne på å bestille hotell først, men med mulighet for fri avbestilling til tett før avreise. Bare så jeg er sikker på at jeg har noe. Og så bestilles reisen, gjerne neste gang det er salg. Og når reisen er bestilt, så følger jeg med og ser om det kommer noen hotell jeg liker bedre, eller får bedre tilbud på, enn det første jeg hadde bestilt. Jeg foretrekker alltid å bestille direkte via hotellet når jeg har mulighet. Som oftest får jeg billigere og bedre rom av det, enn hvis jeg bestiller via booking eller hotels. Og de har ofte de samme avbestillingsvilkårene. Hotellene (særlig hotellkjeder) behandler kunder som er lojale mot dem, bedre enn kunder som er lojale mot booking eller hotels. Men noen hoteller selger jo bare via disse sidene, og det fungerer jo bra det også. Jeg kan fint finne på å booke en 3-4 alternative hotell på samme sted, og så heller velge ut hvilket vi faktisk ønsker, når vi er sikre på at alt annet for turen er på plass. Anonymkode: 76fac...d3b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #43 Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (På 28.8.2024 den 9.58): Hotels.com har 1,3 stjerner av 9600+ anmeldelser på den norske trustpilot siden. Samme gjelder for øvrig for de andre bookingsidene. Jeg har aldri selv hatt problemer med verken Expedia, eller Hotels de få gangene jeg har brukt de. Men foretrekker å bestille rett på hotellets sine sider, pleier som regel over en 100 lapp eller to billigere, samt så kan man få noen fordeler ved å være medlem. Anonymkode: 24e92...4ca Gratis hver tiende natt utgjør fort mer enn en hundrelapp billigere hotell hvis man bestiller direkte. Man kan bli medlem av hotellenes egne fordelsprogram, men hvis man reiser til utlandet får man jo ikke noe ut av de programmene som regel, for det blir bare en natt eller to i hvert program. Overnatter man mye i Norge blir det nok noe annet. Anonymkode: da945...f73 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #44 Skrevet 30. august 2024 Har gått over til å bruke Agoda. De er de billigste omtrent hver gang jeg sjekker. Før var jeg svoren booking.com-bestiller, nå er det blitt så dyrt der. Anonymkode: 06dd4...8cf
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #45 Skrevet 30. august 2024 Pawn Hearts skrev (På 29.8.2024 den 15.17): Vi har allerede sikret oss billetter til Rodos i september neste år. Kanskje Ving er tidligere ute enn de andre? Eller tenker du på rutefly? Vi bor slik til at det er helt uaktuelt for oss. Ja jeg snakker jo om vanlig rutefly og det er vel strengt tatt det trådstarter spør om også og som er det flere her i tråden har svart på 😊 Anonymkode: aa990...4b3 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #46 Skrevet 30. august 2024 Pawn Hearts skrev (På 29.8.2024 den 15.17): Vi har allerede sikret oss billetter til Rodos i september neste år. Kanskje Ving er tidligere ute enn de andre? Eller tenker du på rutefly? Vi bor slik til at det er helt uaktuelt for oss. På hvilken måte er det uaktuelt å bruke rutefly? Spør bare fordi jeg er nysgjerrig. Anonymkode: 3bce1...f91
Pawn Hearts Skrevet 31. august 2024 #47 Skrevet 31. august 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: På hvilken måte er det uaktuelt å bruke rutefly? Spør bare fordi jeg er nysgjerrig. Anonymkode: 3bce1...f91 Det er en av ulempene ved å bo i distriktsnorge. Det er selvsagt mulig å bruke rutefly, men da må vi belage oss på en mye lengre og mer strabasiøs reise. I stedet for å fly direkte til Rodos på fire og en halv time, måtte vi brukt drøyt tolv timer med et 7-8 timer langt opphold på Gardermoen (hjemturen tar enda mer tid, tretten og en halv time). Vi ville nok spart to-tre tusen hvis vi valgte LowFare+ (Norwegian), men det er ikke-refunderbare billetter. Med Flex ville det blitt en god del dyrere enn det vi betaler nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå