Gå til innhold

Panikkangst konstant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har panikkangst konstant og jeg blir gal av å aldri ha fri fra angsten. Er det noen andre her som også har det sånn? Det er som om jeg skal dø hvert eneste sekund fordi det gjør så utholdbart vondt inne i magen og halsen og i hele kroppen. Dette gjør meg konstant superstressa og på tuppa og jeg klarer ikke å la være av å ikke blir gal av å være meg. Jeg har hatt det sånn siden jeg var barn og jeg skjønner ingenting av meg selv mere fordi jeg har mista meg selv siden jeg ikke vet hvem jeg er eller hva jeg vil i livet. Jeg fikser ikke livet på noen som helst måter. Har prøvd alt av behandling men ingenting funker og jeg må leve med dette livet ut men jeg går snart på veggen og blir sprø. Hva skal jeg gjøre og hvilke valg skal jeg ta i livet fordi jeg aner ikke hva jeg vil med livet og jeg aner ikke hva jeg vil med innlegget her heller. Jeg aner ingenting av noe som helst. Er dette sånn livet skal være? En utholdbar smerte som er der konstant og jeg kommer meg ingen vei videre i livet fordi psyken har tatt helt overhånd.

Anonymkode: edad8...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes veldig tungt ut å ha det sånn! Jeg har slitt mye med angst gjennom livet helt fra barndommen av, så jeg kan gjenkjenne følelsene som du beskriver fra de periodene jeg hadde det som verst. For meg hjalp det å starte med antidepressiva og gå i kognitiv terapi over en lengre periode. Men siden du sier du har prøvd all mulig behandling, så har du vel antagelig forsøkt det også? 

Anonymkode: 1abf0...acf

Skrevet

Med alt av behandling, har du prøvd antidepressiva også? 

Føler med deg. 

Anonymkode: 4cb30...8e7

Skrevet

Er vel en grunn for at vi ligger på selvmords toppen i verden.  Hadde jeg enda hatt et svar så hadde både jeg og mange andre hatt det så mye bedre.

Anonymkode: 96bf7...7b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er vel en grunn for at vi ligger på selvmords toppen i verden.  Hadde jeg enda hatt et svar så hadde både jeg og mange andre hatt det så mye bedre.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei vi ligger ikke på topp og det er mange land foran oss så vi kan heller ikke si at vi ligger i toppen. Vi er heller ikke på topp i Europa.

Anonymkode: 0966e...c32

Skrevet

Nei, det er ikke slik livet skal være. 

Du sier du har prøvd alt, det synes jeg det er litt vanskelig å tro på. Ikke fordi jeg tror du er en løgner, men fordi vi er alle mennesker, og det kan virkelig være vanskelig å finne riktig hjelp, ikke minst ha råd til den o.l. Hvis du hadde prøvd all hjelp i verden, med riktige støtter rundt deg, så hadde du fått det bedre, for det er ikke noe galt med deg, du er menneskelig som alle oss andre. 

Det høres utrolig vondt ut å ha hatt det så lenge, og når en blir fortvilet, som alle ville vært i din situasjon, så er en desperat og det er lett å overdrive. Kanskje hvis du skriver mer konkret hva du har forsøkt, så kan en komme med tips til andre ting du kan forsøke? 

I tillegg beskriver du at det har vært siden barndommen, var det noe spesielt som skjedde da? Flere vokser opp med traumer og omsorgssvikt uten at de har et språk for å sette ord på det. Det setter seg i kroppen og mange får heller symptomer som panikkangst eller generell angstlidelse, heller enn forståelse for at dette egentlig bare er symptomer på en generell utrygghet som følge av at de ikke hadde trygge voksne rundt seg som barn. Hvis dette stemmer for deg så er spørsmålet om du noen gang har hatt behandling med en person som har kompetanse på dette feltet, usynlige traumer, relasjonstraumer, emosjonell omsorgssvikt o.l. 

Om du deler litt mer, vil jeg gjerne lese det og forsøke å komme med flere tips om jeg vet om noe som kanskje kan passe deg. 

Du er ikke håpløs selv om det føles slik nå. Jeg setter pris på at du forsøker å hjelpe deg selv. 

Anonymkode: b01dd...e58

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor sier du sånn…? Har du ikke noe svar så lar du være da!

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi er ikke på toppen hverken i Europa eller i verden, og antallet selvmord har heldigvis også gått litt tilbake. 

Ikke at det har noe med hovedinnlegget å gjøre, men skal du først si noe sånt, bør du i det minste sjekke fakta. 

Ønsker deg alt godt, TS. 

Anonymkode: 4cb30...8e7

Skrevet

Har du sjekja om du har et for hlyt nivå av kvikksølv eller andre tungmetaller. De mest vsnlige første symptomene er alvorlig depresjon  trøtthet og  panikkangst. Jeg hørte på rn podkast av to verifiserte leger som  hadde forsket mye på detre med høyt nivå av tungmetaller i kropoen som viste seg å ikke vær så unormalt og burde vær en normal sjekk for dem som har utmattelsessyndrom depresjon og angst. I dems forskning viste det seg at mangen av deltakerne hadde for høye nivå av tungmetaller og dette ble da fort bedre med å bli medisinert for dette. Ganske interresant og har ikke blitt tatt på alvor enda i legeindustrien derfor forsker disse legene på sine pasienter på dette  for å fremmskynde at dette blir en normal praksis helsevesenet.  Jeg kan godt sende linken er en dame og mann som prater og er en oppfløftrnde positiv samtale. Og dem nevnte ikke vaksiner i denne podkasten en gang så det er bra.

Anonymkode: ddac3...b38

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du sjekja om du har et for hlyt nivå av kvikksølv eller andre tungmetaller. De mest vsnlige første symptomene er alvorlig depresjon  trøtthet og  panikkangst. Jeg hørte på rn podkast av to verifiserte leger som  hadde forsket mye på detre med høyt nivå av tungmetaller i kropoen som viste seg å ikke vær så unormalt og burde vær en normal sjekk for dem som har utmattelsessyndrom depresjon og angst. I dems forskning viste det seg at mangen av deltakerne hadde for høye nivå av tungmetaller og dette ble da fort bedre med å bli medisinert for dette. Ganske interresant og har ikke blitt tatt på alvor enda i legeindustrien derfor forsker disse legene på sine pasienter på dette  for å fremmskynde at dette blir en normal praksis helsevesenet.  Jeg kan godt sende linken er en dame og mann som prater og er en oppfløftrnde positiv samtale. Og dem nevnte ikke vaksiner i denne podkasten en gang så det er bra.

Beklager mye skrivefeil ny mobil og uvant tastatur hehe

Skrevet

Jeg har prøvd medisiner og samtaleterapi med både psykolog og psykiater og vært innlagt flere ganger. Jeg har også autisme så tror det bare ødelegger alt.

Anonymkode: edad8...bed

Skrevet

Hvor gammel er du TS? Jeg spør fordi en del tilstander gjerne blir litt bedre med årene. ❤️ Det kan være stor forskjell f.eks. på hvordan man har det med sykdom i 20-årene, 30-årene og 40-årene. Selv om ting har vært tøffe i fortida så betyr ikke det nødvendigvis at det kommer til å være slik for bestandig. Ville bare si det. :klem3:

Anonymkode: 0e8c0...400

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...