Gå til innhold

Tilfeldiger og det å bli født i Norge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenk så heldige vi er som bor her i Norge, er så og si sikret økonomisk. Ingen sulter eller må bo på gata. Alle er sikret tak over huset og vi har et rettsystem. Hva er det som styrer til at ikke jeg kunne bli født i et krigsherjet land eller med foreldre som utøver vold og overgrep? Er det karma? Hva har gjort at jeg som et eksempel eller dere har fortjent å bli født i et så fredelig land som Norge i en fin familie og gode venner?

Anonymkode: 177b9...3a5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tenk så heldige vi er som bor her i Norge, er så og si sikret økonomisk. Ingen sulter eller må bo på gata. Alle er sikret tak over huset og vi har et rettsystem. Hva er det som styrer til at ikke jeg kunne bli født i et krigsherjet land eller med foreldre som utøver vold og overgrep? Er det karma? Hva har gjort at jeg som et eksempel eller dere har fortjent å bli født i et så fredelig land som Norge i en fin familie og gode venner?

Sjansen for at du skulle bli født, er så astronomisk liten at det handler mer en flaks en noe annet. Odsen for at du skulle vinne i lotto flere ganger i løpet av livet ditt er i høyeste grad til stede, enn at du skulle bli født. Så det handler ikke om karma, men om astronomisk flaks. Det gjelder oss alle 😉

Endret av Markion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markion skrev (10 minutter siden):

Sjansen for at du skulle bli født, er så astronomisk liten at det handler mer en flaks en noe annet. Odsen for at du skulle vinne i lotto flere ganger i løpet av livet ditt er i høyeste grad til stede, enn at du skulle bli født. Så det handler ikke om karma, men om astronomisk flaks. Det gjelder oss alle 😉

Tja, kanskje ikke helt enig.

Alle i hele verden blir født, så den er 100 % sikker. 

Ikke alle vinner i Lotto ;)

Anonymkode: ee0a6...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja, kanskje ikke helt enig.

Alle i hele verden blir født, så den er 100 % sikker. 

Ikke alle vinner i Lotto ;)

Anonymkode: ee0a6...fb7

Milliarder på milliarder av sædceller og eggceller går til grunne hvert år uten å bli et menneske så at akkurat den sædcellen og eggcellen som ble deg skulle slumpe til å treffe hverandre og alt gikk bra slik at du ble født er astronomisk flaks.

Anonymkode: c99e9...0ae

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi er heldige som er født her, ja, men det finnes sultne og folk som bor på gaten og ikke alle er sikret tak over huset. Vi er heldigr som har fred, men det er mange som er ofre for vold og utsettes for overgrep. Har alle en fin familie og gode venner?

Så de som utsettes for vonde ting har dårlig karma? Deres egen feil, tenker du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre forfedre har jobbet i generasjoner for at vi har det så fint land så at akkurat vi er født her er jo at de før oss har jobbet hardt for å skape landet vi bor i. 

Anonymkode: 2d9ba...c7a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

at du ble født er astronomisk flaks.

eller uflaks. Alt etter som. 

jeg ba ikke om å bli tvunget inn i denne verden. 

Anonymkode: 1636e...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Markion said:

Din begrunnelse går ikke helt opp. Hvorfor er det kun flaks? Hvor var vi før vi ble født? Hvorfor finnes det personer som sies å huske deres tidligere liv?

Det skader ikke å tro på noe mer, at vi wr sjeler og at alt har en mening. Ingenting er tilfeldig. En velger selv, men jeg ser ikke på det som flaks for jeg har opplevd så mye nå, at det kan ikke bare være flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

eller uflaks. Alt etter som. 

jeg ba ikke om å bli tvunget inn i denne verden. 

Anonymkode: 1636e...7aa

Sjelen din kan vilje nor annet, enn egoet ditt. Sjelen din ville, men egoet ditt som du holder då fast i ser mørkt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Din begrunnelse går ikke helt opp. Hvorfor er det kun flaks? Hvor var vi før vi ble født? Hvorfor finnes det personer som sies å huske deres tidligere liv?

Det skader ikke å tro på noe mer, at vi wr sjeler og at alt har en mening. Ingenting er tilfeldig. En velger selv, men jeg ser ikke på det som flaks for jeg har opplevd så mye nå, at det kan ikke bare være flaks.

Det er ikke tilfeldig at du er født, for du er jo født. Men for at nettopp du skulle bli født er i høyeste grad en kjede av tilfeldigheter og flaks, det gjelder alle som har blitt født opp i gjennom tidene 😄

Det skader ikke å tro på noe "mer". Men jeg foretrekker å forholde meg til virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/26/2024 at 6:45 AM, Markion said:

Det er ikke tilfeldig at du er født, for du er jo født. Men for at nettopp du skulle bli født er i høyeste grad en kjede av tilfeldigheter og flaks, det gjelder alle som har blitt født opp i gjennom tidene 😄

Det skader ikke å tro på noe "mer". Men jeg foretrekker å forholde meg til virkeligheten.

Deg om det. Du våkner opp en dag du å til noe mer og ser at det jeg skriver om , ikke er så fjernt og kun basert på flaks og tilfeldigheter som du liker å påstå :)

Det sies å at vi noen ganger kan velge inkarnere i samme familiegren eller med familiemedlemmer eller andre personer vi har et forhold til på en måte. Om det ikke skulle være noe mer sjelelig kontakt og karma, er det rart hvordan det at noen familier er så sammensveiste, mens andre er splittende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...