Gå til innhold

Må man ha spisestue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hva annet kan man bruke den andre stuen til?

Anonymkode: d9023...214

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tv stue

Anonymkode: 84019...219

Skrevet

Dagligstue og finstue? 

Anonymkode: 8ad35...a62

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller hva annet kan man bruke den andre stuen til?

Du må ingenting. Du er sjefen i eget hus og i egne stuer. Gjør nøyaktig hva du selv vil i ditt eget hjem.

Anonymkode: 1e43b...b6a

• Liker 11
Skrevet

Bibliotek, atlier, kontor, treningsrom? Jeg kjenner jeg trenger mange stuer, for jeg vil jo ha spisestue også.

Anonymkode: 418d4...54c

• Liker 1
Skrevet

Har dere ofte middagsbesøk? Er spisestuen i umiddelbar nærhet til kjøkkenet? Har dere god plass til spisebord på kjøkken? 

Om dere har nok plass til spisebord på kjøkken så hadde jeg droppet spisestue. Hadde da valgt å ha en tv stue og en stue med en god sittegruppe rundt et salongbord, med bokhyller, planter og generelt god atmosfære 🤩

Anonymkode: ace64...8bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tv stue

Anonymkode: 84019...219

Jo, men nå har vi tv i stuen, og projektor i kjellerstuen.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dagligstue og finstue? 

Ja, jeg tror dette kan være en god løsning

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du må ingenting. Du er sjefen i eget hus og i egne stuer. Gjør nøyaktig hva du selv vil i ditt eget hjem.

Anonymkode: 1e43b...b6a

Enig, håpte bare på noen gode/kreative innspill. Noe jeg absolutt har fått!

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Bibliotek, atlier, kontor, treningsrom? Jeg kjenner jeg trenger mange stuer, for jeg vil jo ha spisestue også.

Anonymkode: 418d4...54c

Et bibliotek hadde vært fint. Kanskje kombinert med spisestue eller finstue😅

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har dere ofte middagsbesøk? Er spisestuen i umiddelbar nærhet til kjøkkenet? Har dere god plass til spisebord på kjøkken? 

Om dere har nok plass til spisebord på kjøkken så hadde jeg droppet spisestue. Hadde da valgt å ha en tv stue og en stue med en god sittegruppe rundt et salongbord, med bokhyller, planter og generelt god atmosfære 🤩

Anonymkode: ace64...8bd

Kjøkkenet har en stor kjøkkenøy. Det er i tillegg plass til et enkelt rundt spisebord med plass til kjernefamilien.  Bør kanskje vurdere å skaffe et bord som kan forlenges ved behov for jeg likte veldig godt tanken på å ha et rom uten tv, men hvor familien kan samles.. 

Takk for gode svar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dagligstue og finstue? 

Finstue er vel litt gammeldags?

Skrevet

Man må ikke ha spisestue nei, man kan bruke den ekstra stuen til det man har behov for. Jeg vil ha treningsrom.

Anonymkode: e6364...c15

Skrevet

Vi har ikke egen spisestue. Vi har et stort kjøkken/allrom på 45 m2. Her har vi kjøkken, noen gode stoler, peis og spisestuemøblement. Rommet som er tiltenkt spisestue har vi brukt til treningsrom. Det er veldig deilig å ha 😊

Anonymkode: b29d5...e9e

Skrevet

Ja, spisestue må man ha 

Anonymkode: 30621...0d6

Skrevet

For meg er det en nødvendighet. Men her liker vi å samles rundt bordet, og invitere gjester. Og vi arrangerer ofte ting som jul, samler familie i påsken, inviterer folk fra jobb, og slik. 

Som nyetablert ville svaret mitt vært noe annet. Likte å invitere da og, men da satt jeg for eksempel sushi eller fingermat på kjøkkenbenken, eller et ostefat på stuebordet, og så holdt man tallerkenen i en hand, og spiste med den andre. 

Tilsvarende om man stort sett kun er kjernefamilien og har plass til et bord på kjøkkenet så er jo det nok. 

Anonymkode: ffa95...1fd

Skrevet

Jeg føler ja, men det kommer nok an på størrelsen. Er kjøkkenet 20m2 hadde kanskje ikke behovet meldt seg. Vi har 9m2 kjøkken, så spisestue og tvstue er en nødvendighet. 

Anonymkode: 3b4b8...7e7

Skrevet

Jeg har en egen stue som er min stille frisone. Her er det null tv eller radio, deilig godstol og masse unnslipp av lys fra vinduet. I den ordinære stuen er det tv og gardinene må ofte være igjen pga tvskjermen. Jeg får fnatt av sånt og elsker stillestua mi 🤩

Anonymkode: 5c0a1...310

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en egen stue som er min stille frisone. Her er det null tv eller radio, deilig godstol og masse unnslipp av lys fra vinduet. I den ordinære stuen er det tv og gardinene må ofte være igjen pga tvskjermen. Jeg får fnatt av sånt og elsker stillestua mi 🤩

Edit på skrivefeil, skal være innslipp der det står unnslipp 😄

Skrevet

Nei. Om DU vil og har råd til det så kan du fylle huset ditt med bad uten at noen skal bry seg så nei du må ikke ha spisestue. 

Anonymkode: 8f705...e61

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det høres helt magisk ut 🥹🥰 

Anonymkode: 8f705...e61

Skrevet

Det er jo en luksus da må som regel ha et stort nok hus til det også syns jeg. Men jeg hadde sagt ja takk til det. Er gandke fint når man har middagsbesøk, forhindrer lyder fra kjøkken og leking fra barna etterpå. 

Anonymkode: d78c3...908

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har gjort det samme med det ene gjesterommet, der vi også har fransk balkong - mye lys og luft. 

Satt opp bokhyller, og kjøpte en behagelig sjeselong som kan brettes ut til seng. Det er så godt å ha et rom der man ikke hører hva som skjer i resten av huset. 

Anonymkode: ffa95...1fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...