AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Skrevet 24. august 2024 Har nå vært helt uten koffein i en uke, fra og drikke 3 kopper kaffe pr dag. Føler mef utrolig rolig, mindre angst i stressende situasjoner. Det er jo bare fantastisk? Flere opplevd slikt? Anonymkode: cfd17...761 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Skrevet 24. august 2024 Nei å ungå koffein har ingen slike virkninger på meg. Å ungå alkohol derimot har den effekten på meg. Bare det å ta seg en øl gjør at angsten min blusses opp. Men koffein har det ingen positiv effekt av å slutte med Anonymkode: 902a1...5b2 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei å ungå koffein har ingen slike virkninger på meg. Å ungå alkohol derimot har den effekten på meg. Bare det å ta seg en øl gjør at angsten min blusses opp. Men koffein har det ingen positiv effekt av å slutte med Anonymkode: 902a1...5b2 Merkelig. Koffein øker jo pulsen, og deretter angsten. Men folk er jo ulike! Anonymkode: cfd17...761
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #4 Skrevet 24. august 2024 Ja, absolutt. Har sluttet helt med koffein og det hjelper meg mye! Hvis jeg tar bare en kopp kaffe i en stressende periode så blir jeg så urolig og får så mye ubehag at det er rett og slett vondt. Ser alkohol blir nevnt og jeg holder meg unna det også. Merker stor forskjell bare av et par glass! Anonymkode: d2ed8...45f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #5 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, absolutt. Har sluttet helt med koffein og det hjelper meg mye! Hvis jeg tar bare en kopp kaffe i en stressende periode så blir jeg så urolig og får så mye ubehag at det er rett og slett vondt. Ser alkohol blir nevnt og jeg holder meg unna det også. Merker stor forskjell bare av et par glass! Anonymkode: d2ed8...45f Ja, ikke sant! Føler du deg roligere i daglige situasjoner? Anonymkode: cfd17...761
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #6 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har nå vært helt uten koffein i en uke, fra og drikke 3 kopper kaffe pr dag. Føler mef utrolig rolig, mindre angst i stressende situasjoner. Det er jo bare fantastisk? Flere opplevd slikt? Anonymkode: cfd17...761 Veldog forskjellig. Når jeg drikker kaffe slapper jeg av. Elsker å våkne til en kaffekopp og begynne dagen rolig! Forbinder kaffe med avslapping ikke angst og stress! Men det tuller jo med kroppen så mulig noen er mer sårbare ang det? Anonymkode: 1f635...52e 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #7 Skrevet 24. august 2024 Jeg valgte å ikke kutte koffein selvom jeg slet med angst. Fordi da ville jeg ikke lære å håndtere den. Det ble en ungåelsesstrattegi. Men jeg kuttet alkohol fordi jeg fikk dårlig forhold til det. Da fikk jeg det bedre. Anonymkode: 8d650...e19 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #8 Skrevet 24. august 2024 Jeg har trappa kraftig ned på vanlig kaffe den siste tiden, og jeg har en helt annen ro i kroppen. Har heldigvis funnet en god koffeinfri kaffe så får fortsatt kaffekosen 😊 Anonymkode: fee1a...aa5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #9 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har nå vært helt uten koffein i en uke, fra og drikke 3 kopper kaffe pr dag. Føler mef utrolig rolig, mindre angst i stressende situasjoner. Det er jo bare fantastisk? Flere opplevd slikt? Anonymkode: cfd17...761 Ja opplever det samme. Jeg må bruke fløte i kaffen for å ikke få koffeinkræsj fett motvirker det betraktelig! Jeg blir nervevrak uten. Anonymkode: 2cef4...7b2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #10 Skrevet 25. august 2024 Jeg har alvorlig angst. Jeg har kuttet nikotin og koffein som følge av at det utløser fysiske angstsymptomer hos meg og kan utløse panikkangst anfall. Men det er ikke grep som kurerer meg på noen måte. Det er stimuli som kan forverre en situasjon. Jeg tror ikke det er skrevet i stein at koffein er negativt. Jeg tror det er litt tilfeldig hvordan folk reagerer på stimuli. Alkohol virker f.eks utelukkende beroligende på meg, mens det gir angst hos mange. Anonymkode: 50150...7c4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #11 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg valgte å ikke kutte koffein selvom jeg slet med angst. Fordi da ville jeg ikke lære å håndtere den. Det ble en ungåelsesstrattegi. Men jeg kuttet alkohol fordi jeg fikk dårlig forhold til det. Da fikk jeg det bedre. Anonymkode: 8d650...e19 Hvis du måtte ha i deg koffein for å kunne lære å håndtere angst da tror jeg ikke at du kan ha hatt noen angstdiagnose. Å ikke drikke kaffe er ikke noen unngåelsesstrategi... Dette var absurd lesning, rett og slett. Anonymkode: d2ed8...45f 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #12 Skrevet 25. august 2024 Jeg har ikke sluttet helt med kaffe, men drikker maks to kopper om dagen, før drakk jeg 4. Merker absolutt forskjell. Anonymkode: 56c8c...c47
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #13 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvis du måtte ha i deg koffein for å kunne lære å håndtere angst da tror jeg ikke at du kan ha hatt noen angstdiagnose. Å ikke drikke kaffe er ikke noen unngåelsesstrategi... Dette var absurd lesning, rett og slett. Anonymkode: d2ed8...45f jeg fikk angstdiagnosen hos DPS. Og har fått behandling. Jeg sa ikke at jeg måtte ha koffein for å lære å håndtere angst. Jeg sa at jeg ikke sluttet med å drikke koffein bare pga. angsten. Fordi jeg ville heller lære meg å håndtere angsten. Noe jeg gjør nå. Nå kan jeg drikke kaffe uten å få angst. Det er hardt arbeid og vondt. Men det å unngå det for min del var en unngåelsesstrategi. Skjønte du det nå? Anonymkode: 8d650...e19 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #14 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke sluttet helt med kaffe, men drikker maks to kopper om dagen, før drakk jeg 4. Merker absolutt forskjell. Anonymkode: 56c8c...c47 På hvilken måte? Roligere? Anonymkode: cfd17...761
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #15 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har trappa kraftig ned på vanlig kaffe den siste tiden, og jeg har en helt annen ro i kroppen. Har heldigvis funnet en god koffeinfri kaffe så får fortsatt kaffekosen 😊 Anonymkode: fee1a...aa5 Samme her, har du merker fler effekter? Lettere for og snakke med folk? Anonymkode: cfd17...761
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #16 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): På hvilken måte? Roligere? Anonymkode: cfd17...761 Ja, mindre hjertebank blant annet. Jeg går generelt med mye angst i kroppen, uten at jeg nødvendigvis er klar over det selv, men hjertebanken har blitt borte. Anonymkode: 56c8c...c47
Fant80 Skrevet 25. august 2024 #17 Skrevet 25. august 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Nei å ungå koffein har ingen slike virkninger på meg. Å ungå alkohol derimot har den effekten på meg. Bare det å ta seg en øl gjør at angsten min blusses opp. Men koffein har det ingen positiv effekt av å slutte med Anonymkode: 902a1...5b2 100% samme.
123fir Skrevet 25. august 2024 #18 Skrevet 25. august 2024 Jeg måtte også slutte med kaffe. Angst ble betydelig bedret etter jeg sluttet. Lettere å få sove også. I tillegg får jeg ikke så mye ekstraslag lenger, da jeg drakk kaffe var det: normalt slag, ekstraslag, normalt slag, ekstraslag.. altså annenhvert slag. Koffein er no dritt
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #19 Skrevet 25. august 2024 Sluttet med koffein i noen uker tidligere dette året. Jeg følte meg skikkelig deprimert første uka! Og selvsagt hodepine, som jeg var forberedt på. Innså det var avhengigheten som var årsak. Depresjon og hodepine ga seg etter ca 1 uke, men etter det følte meg veldig "flat" uten koffein. Liksom uinspirert. Positivt: litt roligere i kroppen, mindre "sammenpresset" følelse, om det gir mening? Jeg har ADHD, så dette var en test for å se hvordan jeg er uten, etter å ha drukket kaffe i nesten 20 år. Jeg ble ikke roligere av det, har mye hyperaktivitet. Så etter første uka kjørte hyperaktiviteten i gang likevel, uten koffein. Før jeg hadde begynt på medisiner. Merkelige greier. Nå drikker jeg kaffe igjen. Morgenkaffe gir meg en piff før medisinene virker, og ettermiddagskaffe gir meg en piff når medisinen går ut..... 😅 Noen gange blir det for mye med 2 kopper, andre ganger har jeg det nydelig med 4.... helt umulig å forstå seg på. Anonymkode: 4a36f...0af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå