Koskos Skrevet 24. august 2024 #1 Del Skrevet 24. august 2024 Så mye krangling, politikere som gjør det vanskelig for egne innbyggere og som ikke forstår bæret, nå forstår de ikke det høye sykefraværet. https://www.ba.no/hvorfor-ble-kommunen-alvorlig-syk-pa-fire-ar-et-mysterium-og-et-samfunnsproblem/s/5-8-2716705 De skylder på vikarer av alle ting. at de er dyre- samtidig så sliter de ut grunnbemanning som håndterer store grupper-som trenger mye omsorg, hjelp, og tiltak. UTEN at det er nok folk som dekker hele arbeidsdagen en gang. De tar også VEKK parkeringsplasser for folk i jobb, ber folk reise kollektiv men skrur prisene opp i været, evig veiarbeid som skaper massive køer og folk får derfor problemer med å komme seg på jobb. Når folk blir syke fordi det vegre mot å ansatte faste ( de er gjerne dyre ) og ikke setter inn nok folk, må de eventuelle stenge avdelinger, det når media og får avisoppslag. jeg lurer oppriktig på hvordan ledere av viktige samfunnsinstitusjoner egentlig har det i Bergen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 24. august 2024 #2 Del Skrevet 24. august 2024 (endret) Ja sånn går det når man ikke forstår hva som virker og ikke. Når man til stadig skal forandre på ting som før har virket bra. Når man skal effektivisere bort stabiliteten og tryggheten som ansatte og tjenestemottakere opplever. Da trenger man ikke være noe rakettforsker for å sette 2 og 2 sammen, da øker sykefraværet og folk slutter. Jeg er også svært forbauset over måten flere bedrifter styres på. Endret 24. august 2024 av frivis 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 25. august 2024 #3 Del Skrevet 25. august 2024 De fjerner parkeringsplasser og ber folk benytte kollektivtransport samtidig som de skrur prisene opp, i Oslo og… - ikke noe Bergens-fenomen dette. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 25. august 2024 #4 Del Skrevet 25. august 2024 4 hours ago, Fjugur said: De fjerner parkeringsplasser og ber folk benytte kollektivtransport samtidig som de skrur prisene opp, i Oslo og… - ikke noe Bergens-fenomen dette. Sikkert helt riktig, men prisene i Bergen mener jeg er blant de dyreste. https://www.bt.no/byliv/i/o3Ewxj/prisen-for-boligsoneparkering-i-bergen-er-mangedoblet-sjekk-utviklingen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 27. august 2024 #5 Del Skrevet 27. august 2024 Er det ikke vanvittig med ulykker rundt bybanen? Enda en i dag 🤔🤔🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 27. august 2024 #6 Del Skrevet 27. august 2024 (endret) Madame Butterfly skrev (9 timer siden): Er det ikke vanvittig med ulykker rundt bybanen? Enda en i dag 🤔🤔🤔 Ja, det samme reagerte eg på då eg såg saka i dag. Det begynner å bli svært mange ulykker og personskader. Og endå fleire nesten-ulykker. Edit; Kom også på at ei ung kvinne har mista livet etter å ha blitt påkøyrt av Bybanen. Endret 27. august 2024 av Smascha 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koskos Skrevet 30. august 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 30. august 2024 https://www.ba.no/bybanen-sporet-av-etter-krasj/s/5-8-2727821 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 1. september 2024 #8 Del Skrevet 1. september 2024 On 8/28/2024 at 12:21 AM, Smascha said: Ja, det samme reagerte eg på då eg såg saka i dag. Det begynner å bli svært mange ulykker og personskader. Og endå fleire nesten-ulykker. Edit; Kom også på at ei ung kvinne har mista livet etter å ha blitt påkøyrt av Bybanen. Enda en alvorlig ulykke i dag. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 1. september 2024 #9 Del Skrevet 1. september 2024 Det har vel vært tre dødsulykker bare i år. Det er jo litt ekstremt med tanke på at en risikoanalyse har sagt at det kan inntreffe ca hvert 32. år. Har kjørt en del langs bybanen og synes det er skremmende hvor åpen og tilgjengelig sporene er. Ingen sikring, man kan bare spasere over nesten hvor som helst. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 1. september 2024 #10 Del Skrevet 1. september 2024 Du spør hva det er med Bergen, dette er greien med Bergen…. I stedet for politiske kupp og lureri og alt hva de har styret med for å presse mer bane inn på Bryggen, så ville ansvarlige ledere heller rette fokus på hvordan best mulig sikre at alle disse ulykkene ikke fortsetter å skje, det er en del, med ulikt skadeomfang. Kanskje en ny risikoanalyse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mekkapekka Skrevet 2. september 2024 #11 Del Skrevet 2. september 2024 Hensatt skrev (På 1.9.2024 den 3.00): Det har vel vært tre dødsulykker bare i år. Det er jo litt ekstremt med tanke på at en risikoanalyse har sagt at det kan inntreffe ca hvert 32. år. Har kjørt en del langs bybanen og synes det er skremmende hvor åpen og tilgjengelig sporene er. Ingen sikring, man kan bare spasere over nesten hvor som helst. Alt for mange går med øynene ned i telefonen, musikk på ørene og ikke ser seg for. Bybanen kjører så treigt at det skal godt gjøres å bli påkjørt, med mindre man er svært uoppmerksom eller ønsker å bli påkjørt… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 2. september 2024 #12 Del Skrevet 2. september 2024 Mekkapekka skrev (6 timer siden): Alt for mange går med øynene ned i telefonen, musikk på ørene og ikke ser seg for. Bybanen kjører så treigt at det skal godt gjøres å bli påkjørt, med mindre man er svært uoppmerksom eller ønsker å bli påkjørt… Dette. Jeg er ofte i Bergen og har sett mange nestenulykker med Bybanen, særlig utenfor togstasjonen. Føreren bruker bjella og folk ser knapt opp eller har så tro på sine spurtevner at de kan rekke over veien før banen kommer. Ikke nødvendigvis i overgangsfelt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå