AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Skrevet 24. august 2024 Mannen min har ganske brått endret seg til å bli veldig negativ, mutt og umulig å snakke med. Har prøvd å snakke med han flere ganger både muntlig men også på sms når vi er på jobb i håp om at han syntes det er lettere å prate der, men nei. F.eks. bursdagen min så han gratulerer med dagen, men det var det. Vi har to små barn og før har de f.eks. komt med gave på sengen/ laget kaffe eller noe til jeg stod opp. I år gikk jeg ingenting. har spurt om han ikke vil mer men sa får han veldig i forsvar med « har jeg sagt det?» vi skulle også ha til parterapi to ganger ( jeg sa det var et krav for at vi skulle være sammen) men da avlyser han rett før timen .. tenker på om han er deprimert, hva er tegnene der? mer så sliten og lei meg, og føler jeg blir en dårlig mamma i denne situasjonen Anonymkode: 85d06...766 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Skrevet 24. august 2024 Tenker det er på tide å slippe fokuset på hva som feiler ham og la han ta ansvar for sine behov selv. Se vekk fra ham, og heller inn i deg selv og ut mot verden. Rett og slett ignorer ham litt oftere. Du har prøvd å spørre ham hva det er, tatt initiativ til terapi mm. På tide å slutte initiativet. Alle råd til pårørende av deprimerte går ut på det samme: Ta vare på deg selv. Gjør deg selv lykkelig og glad, uten ham. Nei; ikke flørt og slikt men lat som om dere ikke kan kommunisere om forholdet akkurat nå. Dere er "uten dekning", som om han var på et fly eller på høyfjellet. Du skal ta vare på deg selv- og barna - enten han "drar tilbake" eller ikke. Gå i terapi om du selv har nytte av det. Den største måten å lette hans problemer på, er å ta vare på deg. Hilsen en med definitivt deprimert mann Anonymkode: 553f8...c88 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Skrevet 24. august 2024 Det er greit å være deprimert, men selvinnsikten må være på plass veldig vanskelig å ha en deprimert partner som ikke skjønner at det går utover dama. Tenk på deg selv. Anonymkode: 6b75d...460
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #4 Skrevet 24. august 2024 Å ha en deprimert ektemann er utfordrende. Vær tålmodig med han, lytt uten å dømme, og oppmuntre til profesjonell hjelp. Støtt små fremskritt, oppretthold kommunikasjon, og ta vare på deg selv. Unngå kritikk og skyldfølelse, og vær oppmerksom på faresignaler. Sunne vaner kan hjelpe, men husk at du ikke kan fikse alt alene. Dere må prate seriøst sammen. Anonymkode: 1e4ff...ee2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå