Gå til innhold

Gode eller dårlige erfaringer med Dock boots?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at det reklameres en del for Dock Boots, og Kattnakken skal få sin versjon denne høsten. Men hva er erfaringene? Praktiske og gode som holder barnas føtter varme og tørre? Eller upraktiske som gjør barnas føtter klamme og fuktige? 

Anonymkode: dca52...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som barnehagebarn var vi ikke fornøyd. Men i fjor fant jeg en sherrox variant av dock boots, denne var 9 åringen fornøyd med. Han var alltid kald og klam med de originale dock bootsene.

Anonymkode: 4f7b7...dec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser at det reklameres en del for Dock Boots, og Kattnakken skal få sin versjon denne høsten. Men hva er erfaringene? Praktiske og gode som holder barnas føtter varme og tørre? Eller upraktiske som gjør barnas føtter klamme og fuktige? 

Bruker de mye på høst og vår 😊 Hatt 4 par til barnet nå. 

Anonymkode: bd855...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på det samme og tester de nå, hadde cherrox i fjor.

Har merket meg at de er litt klatte, men mulig det kun er før den blanke overflaten er slitt litt av.

Barnet blir ikke klam eller kald, men har ikke vært så kaldt enda. Blir ikke svett heller, det ble han med cherrox.

De sitter godt på foten og er nok mye mer behagelig å gå i. 

Anonymkode: 0954d...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Lurte på det samme og tester de nå, hadde cherrox i fjor.

Har merket meg at de er litt klatte, men mulig det kun er før den blanke overflaten er slitt litt av.

Barnet blir ikke klam eller kald, men har ikke vært så kaldt enda. Blir ikke svett heller, det ble han med cherrox.

De sitter godt på foten og er nok mye mer behagelig å gå i. 

Glatte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt dock boots i mange år, veldig fornøyd, både jeg og jentungen.

Anonymkode: f4ec5...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er en vintersko, til tross for at de reklamerer med at de holder beina varme i mange minusgrader. Men til høst og vår når det er surt og vått er de fine. De er glatte, ja, så på is er de virkelig ikke gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurfebuss skrev (13 minutter siden):

Jeg synes ikke det er en vintersko, til tross for at de reklamerer med at de holder beina varme i mange minusgrader. Men til høst og vår når det er surt og vått er de fine. De er glatte, ja, så på is er de virkelig ikke gode. 

Her blir det sjeldent op mot -10 og blir det så kaldt bruker man vel vintersko, ikke støvler uansett. Er vel kun til slapseføre og da er det rundt 0 grader og tipper de holder til -5 også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sålen på dockboots fort blir slitt, og da blir de veldig glatte. Men støvler og cherrox som gjerne er alterativet, er jo også glatte. 

En del typer dock boots er tunge, og vanskelig å gå med til de minste. De sies å skal holde føttene varme, selv ved kaldt vær, men det syns jeg ikke. 

Men som alterativ til støvler er de bra. Men ikke som vintersko, som de reklamerer for selv. 

Anonymkode: 162ec...cc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe varierende. Kommer litt ann på barnet. Har ett barn som er veldig varm på beina, ett som er veldig kald på beina og ett som er sånn midt på.  2 liker dem, 1 liker de ikke. Frysepinnen liker de ikke. 

Syns de funker fint som alternativ til støvler, men ikke vintersko. Da er foret cherrox bedre her. 

Anonymkode: ff61c...79c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage og irriterer meg grønn over støvler som ikke har plass til strikken under. Strikken sklir av hele tiden og da sklir jo buksebeina opp og da blir man våt uansett hvor dyr støvelen er.

Anonymkode: 5236e...e42

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber i barnehage og irriterer meg grønn over støvler som ikke har plass til strikken under. Strikken sklir av hele tiden og da sklir jo buksebeina opp og da blir man våt uansett hvor dyr støvelen er.

Anonymkode: 5236e...e42

Det hender aldri på barnet med dock boots her🤔

Strammer du strikken godt nok slik at den ikke er for stor og sitter løst?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde de i tillegg til gode vinterstøvler. Praktiske til sitt bruk men ikke istedenfor ordentlig vintersko.

Anonymkode: 09762...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hender aldri på barnet med dock boots her🤔

Strammer du strikken godt nok slik at den ikke er for stor og sitter løst?

Strikken skal ikke være veldig stram, da ryker den og/eller tråden som holder knappene  fortere. Det beste er hel som holder på halvstram strikk.

Anonymkode: 71c22...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Strikken skal ikke være veldig stram, da ryker den og/eller tråden som holder knappene  fortere. Det beste er hel som holder på halvstram strikk.

Anonymkode: 71c22...d68

Jeg skrev ikke veldig stram men stram nok. De har aldri røket her og strikken sitter under alle slags støvler og sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de er altfor store, tunge og klumpete for et barnehagebarn. Da ville jeg heller gått for overgangssko og vintersko. 

Har hatt det til 8-åringen, men syntes det var klumpete og tungt på foten da også. 

Anonymkode: 75c89...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Cherrox lukter kattepiss, stive og kalde.

Men doc boots var mye bedre bevegelighet, varme osv.

Her passer de best her regner det for det meste.

Anonymkode: ae666...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tenker de er altfor store, tunge og klumpete for et barnehagebarn. Da ville jeg heller gått for overgangssko og vintersko. 

Har hatt det til 8-åringen, men syntes det var klumpete og tungt på foten da også. 

Min på 2,5 år elsker de og de er verken tunge, store eller klumpete.

Jeg tipper du har valgt en alt for stor størrelse.

Dock Boots selv anbefaler voksetillegg på kun 1-1,2 cm i disse støvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min på 2,5 år elsker de og de er verken tunge, store eller klumpete.

Jeg tipper du har valgt en alt for stor størrelse.

Dock Boots selv anbefaler voksetillegg på kun 1-1,2 cm i disse støvlene.

Nei, barnehagen var ikke fan heller. Gir jo lite støtte på hælen til barnet også. Altfor kalde her på vinteren også. Bruker støvler om det regner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, barnehagen var ikke fan heller. Gir jo lite støtte på hælen til barnet også. Altfor kalde her på vinteren også. Bruker støvler om det regner 

Hææ? Dock boots gir jo mye mer støtte ved hælen enn andre støvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...