Gå til innhold

Ved hvilken alder begynte dere å invitere med venner av barna på aktiviteter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For eksempel kino, tivoli, lekeland m.v? Ved hvilken alder begynte dere å invitere med andre barn? Inviterte dere barn som allerede var venner, eller for at ditt barn kunne få venner? Betalte dere alt for den dere inviterte med?

Anonymkode: fb8cd...332

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt fem år. Da har de i alle fall noe begrep om at det skal høres etter hva voksne sier. Mener sønnen vår var fem år da vi første gangen tok med en kompis av han til fornøyelsespark. 

Anonymkode: eff66...44c

Skrevet

Begynte vel med det når barne startet skolen.  Vi har bare invitert barn de kjenner fra før, men hadde selvsagt invitert med nye venner om ungene ønsket det. Vanligvis ber foreldrene oss bare vippse beløpet som er brukt på barnet deres, men om det ikke er tilfellet, så hadde jeg ikke hatt noe problem. Vi har absolutt ikke særlig mye penger å rutte med, men jeg vet at noen familier har mindre og jeg syntes ikke det skal være til hinder for at barna deres kan være med. Min regel er enkel; inviterer vi, så går vi utifra at vi betaler. 

Anonymkode: 05a4c...70b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt usikker, men tenker det var rundt skolestart ja. I utgangspunktet tenker jeg at når vi inviterte , så måtte vi forvente å betale. De aller fleste foreldrene har likevel stort sett sendt med barna sine penger, eller nå i senere år vippset. Feks har de kanskje betalt inngangsbillett og spennepenger selv, mens vi har betalt mat og is vi har kjøpt samlet. Jeg har også alltid sendt med mine penger eller vippset når de er med andre, men latt de spandere is og mat dersom de gir uttrykk for at de ønsker det. På hytteturer har vi ikke spurt om eller sendt med penger til mat, men lommepenger til heiskort feks. Dersom barna har samme venner i mange år ( som mine har hatt), og vi foreldrene har tålig likt syn på slikt, så jevner det seg ut 😊 

Anonymkode: 14eef...4ab

Skrevet

Fra 4 år. Har veldig stor aldersforskjell på barna, så uten venner med ville yngste vært eneste barn hele tiden. Vi er aldri i fornøyelsesparker eller kino da, men tar med oss venner av barnet på skogsturer, bading og slikt. 

Anonymkode: 1a9c6...5b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

For eksempel kino, tivoli, lekeland m.v? Ved hvilken alder begynte dere å invitere med andre barn? Inviterte dere barn som allerede var venner, eller for at ditt barn kunne få venner? Betalte dere alt for den dere inviterte med?

Det kan vi ikke, fordi vi ikke har plass i bilene våre. Men vi avtaler med andre foreldre etter skolestart at de kan kjøre sine barn for felles sosiale ting. 

Anonymkode: caa84...95e

Skrevet

Skolealder

Anonymkode: 9f3ab...11f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan vi ikke, fordi vi ikke har plass i bilene våre. Men vi avtaler med andre foreldre etter skolestart at de kan kjøre sine barn for felles sosiale ting. 

Ikke plass i bilen? 
Tenker du da at dere også tar med søsken? 

Her har vi invitert fra slutten av barnehagen. 

Gjerne storesøster med ett par venninner på kino, eller lillebror med noen venner på lekeland.

Altså - at søsken ikke har vært med om storesøster skal noe med sine venninner etc. 

Vi har brukt å betale, men vi sender alltid barna med penger om de blir invitert med andre.

Anonymkode: 6d33f...207

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke plass i bilen? 
Tenker du da at dere også tar med søsken? 

Her har vi invitert fra slutten av barnehagen. 

Gjerne storesøster med ett par venninner på kino, eller lillebror med noen venner på lekeland.

Altså - at søsken ikke har vært med om storesøster skal noe med sine venninner etc. 

Vi har brukt å betale, men vi sender alltid barna med penger om de blir invitert med andre.

Har man trillinger med seter bak, så har man ikke plass til flere barn i egen bil. Klarte du ikke telle til tre? 
Tre søsken er sammen når de er så små at de må kjøres, og ingen skal måtte gi beskjed om at dete r urettferdig at hen får og ikke vi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har man trillinger med seter bak, så har man ikke plass til flere barn i egen bil. Klarte du ikke telle til tre? 
Tre søsken er sammen når de er så små at de må kjøres, og ingen skal måtte gi beskjed om at dete r urettferdig at hen får og ikke vi.

Ikke meg du siterte, men jeg antok også at det var flere søsken - det er jo uvanlig med trillinger. Så den kan du ikke telle - kommentaren var unødvendig aggressiv 😂

Anonymkode: 14eef...4ab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men selv om de er tre - får de ikke finne på noe med egne venner? 

Skrevet

3 år

Anonymkode: f3d99...a23

Skrevet (endret)

Synes det varierer så veldig på hvor selvgående de er. Vi hadde med noen før dette, men synes i stor grad det var enklest fra 2. klasse da ungene jevnt over kunne kle på seg selv, gå på do selv og holde styr på tingene sine. Vi inviterte med foreldrene i starten. Etter hvert ble det til at de bare sendte med ungene. De betaler for aktivitetene selv eller vippser meg.

Endret av Rosa Dartle
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 18.49):

han var vel rundt 5 år, var ikke så intressert før, vi inviterte stort sett de vennene hadde ,men noen ganger var det nye venner at ville leke mer med, vi betalte alltid

Anonymkode: 2d47d...f27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...