Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 jeg er stemor til et barn på 12 år. til hvert eneste måltid så mister barnet mat på gulvet og i sofaen... når det spiser frokost/kvelds så finner jeg brødskorper og osteskiver på gulvet. etter middag finner jeg potetbiter, riskorn, kjøttbiter, pastarør på gulvet. jeg plukker det opp med en gang ellers tråkker de det ned i teppet som er blitt stygt og misfarget. noen ganger sier jeg til sambo "gidder du plukke opp all maten som ligger på gulvet?". så gjør han det, men han sier ingenting. hvorfor ber han ikke ungen om å spise ordentlig? hadde vi hatt større plass skulle vi hatt et ordentlig middagsbord, er vanskeligere å søle da enn når man sitter i sofaen over et lavt salongbord og spiser. men så er jo sambo like avslappet når det gjelder spisestil som sin sønn. han søler minst like mye. ligger gjerne på sofaen også med maten i hånda... hvorfor kan de ikke holde en tallerken under haka når de spiser? skulle tro de var oppdratt av ulver... er det min oppgave å lære dem å spise ordentlig når de er såpass gamle? hva kan jeg som stemor gjøre uten å få stempel som slem og streng?
Gjest Bellatrix Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 Vet ikke, men jeg vet selv at jeg lett søler uten at jeg gjør det med vilje.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 enkelte folk er vel bare uhelbredelig klossete..
la Flaca Skrevet 20. februar 2006 #4 Skrevet 20. februar 2006 Hvis dere er nødt til å spise middagen over stuebordet med teppe under så må samboern din bare ta hensyn til det da; bøye seg over tallerkenen når han spiser eller holde den under haka som du sier. Det samme gjelder sønnen hans selvfølgelig. (Og det er lov å si ifra selv om man bare er stemor. ) Alternativ; kjøpp smekke i plast til dem, med sånn liten "oppsamler" i enden. Datteren min har det, og den gjør nytta!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #5 Skrevet 20. februar 2006 Spis bare ved spisebord/kjøkkenbord og ha ikke teppe under dette. Alternativ: skaff/finn fram et gammelt bort og sag av beina, og legg puter og tepper rundt.. Så kan dere spise på gulvet alle sammen.. Det synes vi er kjempekos..
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #6 Skrevet 20. februar 2006 kjøkkenet er for lite til å ha pass til spisebord, er kun i sofaen rundt salongbordet vi har plass til å sitte. å sitte på gulvet på puter høres ikke aktuelt ut, tenk så skitne putene blir! smekke med oppsamler høres kjempelurt ut så kan de spise det som samler seg i smekka også!
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #7 Skrevet 20. februar 2006 jeg er stemor til et barn på 12 år. til hvert eneste måltid så mister barnet mat på gulvet og i sofaen... når det spiser frokost/kvelds så finner jeg brødskorper og osteskiver på gulvet. etter middag finner jeg potetbiter, riskorn, kjøttbiter, pastarør på gulvet. jeg plukker det opp med en gang ellers tråkker de det ned i teppet som er blitt stygt og misfarget. noen ganger sier jeg til sambo "gidder du plukke opp all maten som ligger på gulvet?". så gjør han det, men han sier ingenting. hvorfor ber han ikke ungen om å spise ordentlig? hadde vi hatt større plass skulle vi hatt et ordentlig middagsbord, er vanskeligere å søle da enn når man sitter i sofaen over et lavt salongbord og spiser. men så er jo sambo like avslappet når det gjelder spisestil som sin sønn. han søler minst like mye. ligger gjerne på sofaen også med maten i hånda... hvorfor kan de ikke holde en tallerken under haka når de spiser? skulle tro de var oppdratt av ulver... er det min oppgave å lære dem å spise ordentlig når de er såpass gamle? hva kan jeg som stemor gjøre uten å få stempel som slem og streng? ← Beordre sølerne til å plukke og tørke opp sitt eget søl - med én gang de er ferdige med å spise. Lar du dem slippe unna vil de aldri lære
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå