AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Skrevet 24. august 2024 Dater en fyr, men tidvis vært litt vanskelig å skjønne seg på han og intensjonene. Tenker det er likså greit å spørre om det enn å sitte å gruble. Men: Hvordan starte en slik samtale? Erfaringer/tips på dette? Anonymkode: 22835...140
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Skrevet 24. august 2024 Fortell om din intensjon først og fremst! Ikke set han i et slags spotlight. Feks kan du starte med at «Jeg har jo datet fordi jeg ønsker meg kjæreste, og har egentlig tenkt at det kommer ganske tydelig frem. Men nå har jeg tenkt at jeg ikke har sett noen klare tegn på hva du er ute etter, så kanskje jeg ikke er så tydelig selv?» Anonymkode: ec5d5...5fc 4 2
Gjest Hoia Skrevet 24. august 2024 #3 Skrevet 24. august 2024 (endret) Jeg ville ikke ha spurt når du ikke vet, og heller ikke skjønner det på det som ikke blir sagt mellom dere. Det tar tiden det tar. Hva skal du med en kjæreste "på papiret" når det er så uklart mellom dere? Endret 24. august 2024 av Hoia
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #4 Skrevet 24. august 2024 Hoia skrev (1 minutt siden): Jeg ville ikke ha spurt når du ikke vet, skjønner det på det som ikke blir sagt mellom dere. Det tar tiden det tar. Det er jo oppskriften på å potensielt kaste bort alt for mye tid på en som ikke er interessert i det samme som en selv, så det å ikke ta det opp er en veldig dårlig ide. Jeg hadde spurt rett ut hva han ser for seg med oss. Anonymkode: 92241...6e5 2 2
Gjest Hoia Skrevet 24. august 2024 #5 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo oppskriften på å potensielt kaste bort alt for mye tid på en som ikke er interessert i det samme som en selv, så det å ikke ta det opp er en veldig dårlig ide. Jeg hadde spurt rett ut hva han ser for seg med oss. Anonymkode: 92241...6e5 Men dere er sammen ofte? Eller sjelden? Klarer du ikke lese noe ut av det uten å sette en merkelapp på det?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #6 Skrevet 24. august 2024 Hoia skrev (1 minutt siden): Men dere er sammen ofte? Eller sjelden? Klarer du ikke lese noe ut av det uten å sette en merkelapp på det? Har du mye erfaring med menn og relasjoner? Det dummeste man gjør er å tolke ting, ønsker man klarhet så er man pent nødt til å kommunisere. Anonymkode: 92241...6e5 3
Gjest Hoia Skrevet 24. august 2024 #7 Skrevet 24. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du mye erfaring med menn og relasjoner? Det dummeste man gjør er å tolke ting, ønsker man klarhet så er man pent nødt til å kommunisere. Anonymkode: 92241...6e5 Jeg har bare sunn fornuft. Det dummeste du gjør er å presse frem noe som ikke er der. Og det trenger en ikke å få inn med teskje. Endret 24. august 2024 av Hoia
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #8 Skrevet 24. august 2024 Hoia skrev (3 minutter siden): Men dere er sammen ofte? Eller sjelden? Klarer du ikke lese noe ut av det uten å sette en merkelapp på det? Det er jo ikke å sette merkelapp hun vil. Tror du misforstår. Hun skriver ingen steder at hun skal spørre om de skal være kjærester! Men det er forskjell på noen som dater for moro/tidsfordriv, og noen som dater for å bli bedre kjent i håp om å bli kjærester etterhvert. Anonymkode: ec5d5...5fc 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #9 Skrevet 24. august 2024 Hoia skrev (Akkurat nå): Jeg har bare sunn fornuft. Det dummeste du gjør er å presse frem noe som ikke er der. Det dummeste man gjør er å bli i en relasjon og ikke ta opp hva den andre ser for seg, for så å finne ut etter et år at personen har null intensjon å satse seriøst på deg. Anonymkode: 92241...6e5 3 2
Gjest Hoia Skrevet 24. august 2024 #10 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke å sette merkelapp hun vil. Tror du misforstår. Hun skriver ingen steder at hun skal spørre om de skal være kjærester! Men det er forskjell på noen som dater for moro/tidsfordriv, og noen som dater for å bli bedre kjent i håp om å bli kjærester etterhvert. Anonymkode: ec5d5...5fc Men det er jo åpenbart et mål hvis dere blir glade i hverandre. Du skaper bare større stress rundt det, forsinker en naturlig utvikling.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #11 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo oppskriften på å potensielt kaste bort alt for mye tid på en som ikke er interessert i det samme som en selv, så det å ikke ta det opp er en veldig dårlig ide. Jeg hadde spurt rett ut hva han ser for seg med oss. Anonymkode: 92241...6e5 Ts her! Ja tenker det samme selv. Ikke lyst til å bruke masse tid og energi på en som kanskje vil noe helt annet. Hoia skrev (4 minutter siden): Men dere er sammen ofte? Eller sjelden? Klarer du ikke lese noe ut av det uten å sette en merkelapp på det? Har ikke lyst til å bare sette en merkelapp på noe uten å ha kommunisert med han. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du mye erfaring med menn og relasjoner? Det dummeste man gjør er å tolke ting, ønsker man klarhet så er man pent nødt til å kommunisere. Anonymkode: 92241...6e5 Veldig enig. Derfor jeg vil ta det opp med han. Blir bare kokko av å gruble selv hahah. Anonymkode: 22835...140 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #12 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo ikke å sette merkelapp hun vil. Tror du misforstår. Hun skriver ingen steder at hun skal spørre om de skal være kjærester! Men det er forskjell på noen som dater for moro/tidsfordriv, og noen som dater for å bli bedre kjent i håp om å bli kjærester etterhvert. Anonymkode: ec5d5...5fc Ts her! Riktig. Det er IKKE det store kjæreste-spørsmålet som er greia, men heller som du skriver. Å vite intensjonen bak datingen. Er det type bare moro/tidsfordriv eller for å bli bedre kjent (og potensielt kjærester en dag). Det er det jeg vil få greie på Anonymkode: 22835...140 1
Irak Skrevet 24. august 2024 #13 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er jo oppskriften på å potensielt kaste bort alt for mye tid på en som ikke er interessert i det samme som en selv, så det å ikke ta det opp er en veldig dårlig ide. Jeg hadde spurt rett ut hva han ser for seg med oss. Anonymkode: 92241...6e5 Enig. Det beste er å bare spørre rett ut 🤗. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #14 Skrevet 24. august 2024 Spør rett ut. Hva er din intensjon med datingen? Anonymkode: 87d4f...191 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #15 Skrevet 24. august 2024 Visst egentlig det var rett da jeg traff en der det ikke var grubling over slikt. Ingen usikkerhet, kun åpenhet. Ingen "vent med å sende melding", eller annet spill. Bare trygghet. Anonymkode: ebce9...9a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #16 Skrevet 24. august 2024 Hoia skrev (34 minutter siden): Jeg ville ikke ha spurt når du ikke vet, og heller ikke skjønner det på det som ikke blir sagt mellom dere. Det tar tiden det tar. Hva skal du med en kjæreste "på papiret" når det er så uklart mellom dere? Det tar den tiden det tar. Men har den andre helt andre intensjoner enn en selv, så er det greit å vite først som sist. De fleste vet jo om de ser etter forhold eller ikke Anonymkode: 1086f...f18 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #17 Skrevet 24. august 2024 Jeg og min kone ble enige på første date for 8 år siden at vi holder på så lenge vi har det fint sammen. Det var alt vi trengte å vite. Anonymkode: 1229d...d54 2
Gjest Hoia Skrevet 24. august 2024 #18 Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det tar den tiden det tar. Men har den andre helt andre intensjoner enn en selv, så er det greit å vite først som sist. De fleste vet jo om de ser etter forhold eller ikke Anonymkode: 1086f...f18 Men hvis en ikke vet, så er det jo oftest fordi det ikke er så god kjemi, så da kan en jo bare sette en tidsfrist for seg selv når en ikke vil gi det mer tid, hvis en lurer. Men nå er det ut her!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #19 Skrevet 24. august 2024 Hoia skrev (14 minutter siden): Men hvis en ikke vet, så er det jo oftest fordi det ikke er så god kjemi, så da kan en jo bare sette en tidsfrist for seg selv når en ikke vil gi det mer tid, hvis en lurer. Men nå er det ut her! Hva med å bare være voksen og kommunisere? Anonymkode: 92241...6e5 2
Gjest Hoia Skrevet 24. august 2024 #20 Skrevet 24. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg og min kone ble enige på første date for 8 år siden at vi holder på så lenge vi har det fint sammen. Det var alt vi trengte å vite. Anonymkode: 1229d...d54 Men var det noe dere trengte å si? Det er jo det alle gjør??. Endret 24. august 2024 av Hoia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå