Gå til innhold

"Videre" - er det noe som går som en farsott over landet???

Gjest Hoia

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg bare har observert, men mange sier "videre" veldig ofte. Typisk "lykke til videre", "ha en fin dag videre", "god ettermiddag videre", og så videre.

Jeg bruker det selv også, til de som er på telefon, på mail og diverse, er et høflighetsuttrykk, men er "videre" litt overflødig å si her????

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føles jo veldig rart å si "ha en fin dag" til noen når over halve dagen har gått. Og å ønske noen som du ikke skal ha noe mer med å gjøre "lykke til" høres litt nedlatende ut, som om de kommer til å slite, "lykke til videre" passer bare mye bedre til konteksten.

Anonymkode: e386c...a41

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Føles jo veldig rart å si "ha en fin dag" til noen når over halve dagen har gått. Og å ønske noen som du ikke skal ha noe mer med å gjøre "lykke til" høres litt nedlatende ut, som om de kommer til å slite, "lykke til videre" passer bare mye bedre til konteksten.

Anonymkode: e386c...a41

Nei, føles ikke veldig rart.

Anonymkode: e162c...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier God tur videre! over en lav sko. Det er helt normalt, når folk skal videre på tur.

Videre kan jeg si Fortsatt god fredag/bursdag el. 

Anonymkode: 784f0...554

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% har blitt en farsott. "Videre" har jeg ikke hørt brukt mer/annerledes enn før.

Anonymkode: 40208...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har jeg ikke hørt noe særlig mye av. Derimot er det mye «ikke sant» og «syyyyykt» som alle bruker😖

Anonymkode: afc38...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg sier fortsatt. 

Anonymkode: 97824...1e3

Fortsatt er jo ikke så bra da. Tenk om personen ikke har hatt noen fin dag og du sier "ha en fortsatt god dag". Da ville jeg tenkt at personen var helt på jordet. Nei, jeg har ikke hatt en god dag hittil, så å bruke fortsatt da blir jo helt feil. Da er det faktisk bedre å si "ha en god dag videre". 

Anonymkode: 59827...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...