Gå til innhold

Hva er prisen for å lydisolere ett mur tak på ca 15 kvm?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil det ha god effekt mot lyd ovenfra? Det er mur byggning. 

Anonymkode: 5592d...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er å gjøre utbedringer i øverste etasje. Trinnlydplate under parketten. 
Om det er vanskelig monterer du to lag gips på lydbøyle i kjelleren. 
Murtak er sjelden. Sikker på at det ikke er et trebjelkelag med puss? Eller støpt betong? Eller hulldekker? Hvor gammelt er bygget?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
newman01 skrev (På 25.8.2024 den 8.12):

Det beste er å gjøre utbedringer i øverste etasje. Trinnlydplate under parketten. 
Om det er vanskelig monterer du to lag gips på lydbøyle i kjelleren. 
Murtak er sjelden. Sikker på at det ikke er et trebjelkelag med puss? Eller støpt betong? Eller hulldekker? Hvor gammelt er bygget?

Det bor en annen over meg så jeg kan ikke gjøre noen endringer i den boligen. Jeg plages av fryktelig mye trampe lyder.Vil det ha noe effekt å isolere mur taket litt? Hva vil det koste hvis jeg må sette bort alt arbeidet? 

Anonymkode: 37f2c...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en håndverker på befaring, det er ingen her inne som kan gi deg et fornuftig svar, det er for mange variabler, så man må være der fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bare 15 m2? Trinnlyd går ikke bare rett ned, den vandrer også bortover. Så tvert trinnene kommer utenfra disse 15m2 så vil uansett lyden nå deg. Skal du lydisolere bør du ta hele taket. Her ble alle lettvegger revet før hele taket ble lydisolert sammenhengende. Senket taket 20 cm. Så ble lettvegger bygget på nytt opp mot den nye barrieren. 

Noen vegger får man rett og slett ikke revet. Trinnlyden er langt verre rundt disse veggene.

Anonymkode: ee3dd...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...