AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Del Skrevet 24. august 2024 Har sett meg så lei på mye skjermtid og tidsfordriv. Jeg scroller og scroller på IG, TikTok, Snap, Facebook hele dagen. Har tenkt tanken om å slette SoMe apper og bare beholde nødvendige apper som feks: gmail, vipps, bank, digipost, streaming tjenester osv. Tenker det høres sunnere ut og kanskje jeg blir mer tilstede og produktiv 😅 Har ikke gjort det enda, det sitter langt inne. Vet det blir hardt den første tiden. SoMe gir meg ikke mye. Det er unødvendig tidsfordriv i mine øyne. Egentlig, bare søppel? Flere som har vært innom tanken?? Anonymkode: 15b58...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Del Skrevet 24. august 2024 Om man er avhengig er det nok en god ide. Selv har jeg alle disse appene, kan gå lang tid mellom hver gang jeg er innom. Facebook brukes bare for grupper jeg må følge. På IG ser jeg innimellom over stories, særlig om sommeren. Tiktok er underholdende,men går raskt lei etter noen minutter. Anonymkode: 1b6d3...9d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Del Skrevet 24. august 2024 Har aldri hatt Facebook o.l på telefonen, og har aldri savnet det. Har Vipps, EasyPark, Posten, Postnord, Digipost, mobilbank, eTilbudsavis, Tidevann og BoatSpeed på telefonen, andre apper har jeg på iPaden. Anonymkode: 6a366...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #4 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg har gått gjennom flere runder med "avrusning" der jeg har avinstallert alle unødvendige apper. De første par dagene er helt forferdelige, det er da jeg innser hvor ofte jeg plukker opp mobilen uten å tenke på det. Når jeg så tar den daglige sjekken på PC (i tilfelle jeg har fått meldinger jeg må svare på, er en del jeg har jevnlig kontakt med kun på SoMe), så ser jeg hvor lite som faktisk er viktig. Etter en uke kjenner jeg hvor deilig det er å plutselig ha masse tid til overs! (Og så havner jeg på scrollekjøret igjen, bare med andre apper. Så er det ny runde med avrusning. 🤣) Anonymkode: 12074...e6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #5 Del Skrevet 24. august 2024 Ja, har sett på gamle mobiler også, men vil ha Spotify og snap. Og alle de viktige appene. Anonymkode: 879c6...c9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 24. august 2024 #6 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har sett meg så lei på mye skjermtid og tidsfordriv. Jeg scroller og scroller på IG, TikTok, Snap, Facebook hele dagen. Har tenkt tanken om å slette SoMe apper og bare beholde nødvendige apper som feks: gmail, vipps, bank, digipost, streaming tjenester osv. Tenker det høres sunnere ut og kanskje jeg blir mer tilstede og produktiv 😅 Har ikke gjort det enda, det sitter langt inne. Vet det blir hardt den første tiden. SoMe gir meg ikke mye. Det er unødvendig tidsfordriv i mine øyne. Egentlig, bare søppel? Flere som har vært innom tanken?? Anonymkode: 15b58...e64 Jeg har logget ut av snapchat, logget ut i mai og aldri logget inn igjen. Det et så deilig. Serriøst, prøv det i 14 dager ts. Ellers bruker jeg aldri ig, har ikke tiktok, og facebook har jeg pga skole og barnehage grupper. Må passe på de ikke legger ut bilde av barna mine. Men har ikke profilbilde og legget aldri ut noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #7 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg bruker ikke SoMe. Fordi jeg er "livredd" for å bli hekta... (Kjenner en tendens nå, etter å ha joina KG. Plutselig fortrenger det å sjekke/poste her andre ting som egentlig er viktigere. Skummelt!) Anonymkode: 135fc...881 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #8 Del Skrevet 25. august 2024 Aldri hatt noen av dem. Fordrar ikke hysteriet. Anonymkode: 09cf6...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 25. august 2024 #9 Del Skrevet 25. august 2024 Jeg tipper det er flere enn du tror som ikke har disse appene. Selv har jeg bare Snapchat, som knapt er i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #10 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Aldri hatt noen av dem. Fordrar ikke hysteriet. Anonymkode: 09cf6...2d7 For egen del gir det mye glede. Vi har familiegrupper, det er så koselig å følge nær slekt som bor langt unna på den måten. Fra facebook får jeg oppdateringer om skiføre, markedsdager, Reko ring, og annet jeg ønsker å være orientert om i nærmiljøet. Instagram bruker jeg for å lagre bilde av mat (oppskrifter) og reise, mine to store interesser. Messenger er det som brukes når venninnene skal møtes, ville vært sært av meg å kreve å holdes oppdatert per sms. Anonymkode: 1b6d3...9d8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #11 Del Skrevet 25. august 2024 Nettstedet jeg kan surre rundt mest på innemellom er KG. Men generelt har jeg ganske avslappet forhold til sosiale medier. FB er jeg medlem i flere grupper, men ikke noe jeg allikevel bruker enormt mye tid på. IG er jeg innom, men ikke hver dag. Er ikke på TikTok. Snap bruker jeg en del. Har kontakt med venner som bor et stykke unna, så den bruken liker jeg. Ellers brukes lydbok apper mye. Anonymkode: 764f0...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Etk Skrevet 25. august 2024 #12 Del Skrevet 25. august 2024 Ja! Burde sletter FB men pga diverse grupper relatert til jobb så må/bør jeg ha det. Men bruker altfor mye tid der! Har ikke insta, tiktok, snap eller noe annet - og er fast bestemt på å ikke ha det heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 25. august 2024 #13 Del Skrevet 25. august 2024 Er kun på KG jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #14 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har sett meg så lei på mye skjermtid og tidsfordriv. Jeg scroller og scroller på IG, TikTok, Snap, Facebook hele dagen. Har tenkt tanken om å slette SoMe apper og bare beholde nødvendige apper som feks: gmail, vipps, bank, digipost, streaming tjenester osv. Tenker det høres sunnere ut og kanskje jeg blir mer tilstede og produktiv 😅 Har ikke gjort det enda, det sitter langt inne. Vet det blir hardt den første tiden. SoMe gir meg ikke mye. Det er unødvendig tidsfordriv i mine øyne. Egentlig, bare søppel? Flere som har vært innom tanken?? Anonymkode: 15b58...e64 Jeg begynte med å slette facebook appen… For den gav meg minst… Slettet den før ferien.. Sjekker nå facebook en gang om dagen bare, for å se om det er kommet noen bursdagsinvitasjoner eller noe til barna, i klasse gruppene dems.. Så kanskje begynne med den ene SOME appen som føles minst givende? 🤷♀️ Insta bruker jeg nesten aldri.. Type 30 min i måneden eller noe bare… Meningsløs scrolling på tiktok, er min største byrde, så den appen slettes når jeg legger meg 31.08.24!! Anonymkode: 76ecc...61d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #15 Del Skrevet 25. august 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg begynte med å slette facebook appen… For den gav meg minst… Slettet den før ferien.. Sjekker nå facebook en gang om dagen bare, for å se om det er kommet noen bursdagsinvitasjoner eller noe til barna, i klasse gruppene dems.. Så kanskje begynne med den ene SOME appen som føles minst givende? 🤷♀️ Insta bruker jeg nesten aldri.. Type 30 min i måneden eller noe bare… Meningsløs scrolling på tiktok, er min største byrde, så den appen slettes når jeg legger meg 31.08.24!! Anonymkode: 76ecc...61d Hvorfor ikke bare slette den med en gang? Anonymkode: 7ad6a...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 25. august 2024 #16 Del Skrevet 25. august 2024 Har man avhengighetsproblem bør det fjernes, omtrent som alkoholikere ikke bør ha alkohol. Men klarer man å ha et normalt forhold til SoMe er det da ingen grunn til å slette. De SoMe jeg har installert har bruksområder som er praktiske. Følg med på skjermtiden din, så oppdager man fort om man bør ta detox fra noe. TikTok har jeg ikke. Både pga sikkerhet og for mye fjas. Facebook VAR en app jeg hadde litt oppheng i, men mange år siden det var sånn. Nå er den hovedsaklig for praktiske ting som grupper ifm barn, nabolag, venner, og arrangementer. Snapchat bruker jeg til å kommunisere, kikker ikke på reels og følger ikke influencere. Instagram er vel den eneste jeg bruker litt mer for moro. Men deler ikke månedlig en gang, så ikke noe overforbruk. Sånn sett aldri vurdert å slette de. Alle har sitt bruk jeg kan tenke meg å fortsette med. Og det tar ikke altfor mye plass i livet mitt. Det er surfing som er min største nett-tidstyv 😵💫 Forum, nettaviser, vindusshopping i netthandler 🙈 og googler alt mulig rart. Er jo endel læring i det, men kan ta for mye tid… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå