AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #21 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg ville ikke tenkt at det handler om intelligens, faktisk er jeg mer bekymret for mennesker som mener du er dum fordi du ikke vet hvem Ibsen er. Anonymkode: 84c1f...754 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 24. august 2024 #22 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men jeg holde rmuligheten åpen. Bedre det enn å sitte og dømme folk. Anonymkode: bcf79...052 Foretrekker å være realist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #23 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): At de er kronidioter og en skam for landet vært. De vet hvem alle mulige idiotiske influensere er, men ikke Ibsen?! Hmrf Anonymkode: afd9b...43b Ah ja... enten Ibsen eller influensere. Finnes vel ikke noe annet brukbart man kan ha kunnskap opp som gir nytte til livet man levet. Anonymkode: 84c1f...754 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #24 Del Skrevet 24. august 2024 Perle skrev (Akkurat nå): Foretrekker å være realist. Og jeg foretrekker å ikke være dømmende og bruke et litt rart HI til å fantasere litt. Ibsen hadde for øvrig en veldig god fantasi, apropos. Kall deg å følge i hans fotspor, om du vil. Anonymkode: bcf79...052 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 24. august 2024 #25 Del Skrevet 24. august 2024 Blir faktisk litt trist. Men da har jeg gylden mulighet til å kanskje tilegne personen med litt ny kunnskap. Gi h*n Hedda Gabler i gave. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #26 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Altså. Jeg vet jo sån på en måte hvem Henrik Ibsen var. Eller jeg har jo lært om han, navnet ol. Men om du spør meg noe om han, hvilke verk som er hans ol. kunne ikke svart på noe. Jeg absolutt hatet norsk historie på skolen, noe av det værste faget som var sammen med samfunnsfag. Jeg pugget diverse der og da, fikk stort sett greit 5 på slike faktabaserte prøver, men har ikke tatt vare på noe av informasjonen i hjernen. For jeg har absolutt ingen interesse av det. Selv om noen ikke kan si noe spesielt om en relativt kjent person, så betyr ikke det egentlig så mye tenker nå jeg. Anonymkode: b1136...a17 Men når andre ikke vet noe du tenker er almennkunnskap, da er det kanskje rart? Anonymkode: 49310...450 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #27 Del Skrevet 24. august 2024 Cornix skrev (3 minutter siden): Blir faktisk litt trist. Men da har jeg gylden mulighet til å kanskje tilegne personen med litt ny kunnskap. Gi h*n Hedda Gabler i gave. Hvorfor.... håper du tuller. Anonymkode: 49310...450 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #28 Del Skrevet 24. august 2024 At de innså at de har null grunnlag til å kaste bort tiden på å lære om han. Jeg har ikke brukt navnet hans eller kunnskapen om han en eneste gang på 50 år. Bortkastet etter min mening. Anonymkode: 510be...fef 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 24. august 2024 #29 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor.... håper du tuller. Anonymkode: 49310...450 Ble du fornærmet? Beklager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #30 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At de innså at de har null grunnlag til å kaste bort tiden på å lære om han. Jeg har ikke brukt navnet hans eller kunnskapen om han en eneste gang på 50 år. Bortkastet etter min mening. Anonymkode: 510be...fef Jeg tipper det handler om hvor gammel man er. Tenker det ikke har vært så mye Ibsen i skolen de siste tiårene. Mens før hadde vi mye Ibsen, og fikk du ikke med deg det, da er det noe galt. For å si det sånn, jeg har ADHD, og vet godt hvem Ibsen var og kan nevne flere av hans verk. Normale folk burde få med seg mer enn meg. Anonymkode: 49310...450 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #31 Del Skrevet 24. august 2024 Cornix skrev (2 minutter siden): Ble du fornærmet? Beklager Hva har fornærmet med saken å gjøre? Jeg sier jeg håper du skrev det som en spøk. Jeg kjenner godt til Ibsen, men det er helt irrelevant. Anonymkode: 49310...450 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 24. august 2024 #32 Del Skrevet 24. august 2024 At vedkommende er idiot. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #33 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men når andre ikke vet noe du tenker er almennkunnskap, da er det kanskje rart? Anonymkode: 49310...450 Nei, jeg har for mye merkelig oppe i hode som jeg kan tenke at er «noe alle vet», men så vet jeg også at det fort er ting for spesielt interesserte, og ja, ikke alle vet alt. Gitt alt jeg ikke kan, så tenker jeg aldri noe stort over det om det skjer at noen sier at de ikke kan noe 🤷🏼♀️ Anonymkode: b1136...a17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #34 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tipper det handler om hvor gammel man er. Tenker det ikke har vært så mye Ibsen i skolen de siste tiårene. Mens før hadde vi mye Ibsen, og fikk du ikke med deg det, da er det noe galt. For å si det sånn, jeg har ADHD, og vet godt hvem Ibsen var og kan nevne flere av hans verk. Normale folk burde få med seg mer enn meg. Anonymkode: 49310...450 Vel, jeg har også adhd, og jeg har store kunnskapshull, der folk kan le fordi jeg ikke kan helt åpenbare ting. Det har for øvrig ikke noe med intelligens å gjøre, for jeg testet høyt på intelligens under utredning. Men jeg kan Ibsen fordi jeg er glad i litteratur. Normale folk? Tsk. Synes det er befriende med mennesker som ser ut til å ha ramlet ut av den kulturelle kapitalen. Forfriskende. Noen mennesker er rett og slett litt utenfor tidsånden, og det er deilig at det går an. Anonymkode: bcf79...052 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #35 Del Skrevet 24. august 2024 Jeg hadde hatt forståelse hvis en person ikke vet så mye om ibsen. Jeg tror alle eller de fleste kjenner navnet hans og vet at han er berømt å har skrevet/gjort masse greier. Men… mange år etter skolegang, hva er vitsen med å vite eller huske så mye om han? Hva skal jeg liksom bruke den kunnskapen til? Personlig ville jeg vert mer sjokkert om noen ikke hadde hørt om Putin, Kim Jong Un eller Hitler Anonymkode: bd56c...865 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 24. august 2024 #36 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): ? Anonymkode: 5e8ff...91f Jeg tenker at dette er et menneske som ikke er veldig intellektuell. Men kan sikkert være et flott menneske for det om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 24. august 2024 #37 Del Skrevet 24. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde hatt forståelse hvis en person ikke vet så mye om ibsen. Jeg tror alle eller de fleste kjenner navnet hans og vet at han er berømt å har skrevet/gjort masse greier. Men… mange år etter skolegang, hva er vitsen med å vite eller huske så mye om han? Hva skal jeg liksom bruke den kunnskapen til? Personlig ville jeg vert mer sjokkert om noen ikke hadde hørt om Putin, Kim Jong Un eller Hitler Anonymkode: bd56c...865 Delta på en Quiz og du fremstår da som en idiot. Eller i andre sosiale sammenhenger så sier det mye om din karakter. Du trenger ikke vite mye om han, litt holder de viktigste tingene. Men igjen du er jo ikke noe dårlig menneske for det om. Det er bare litt hva du fremstår som. Endret 24. august 2024 av TomKrus 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #38 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde hatt forståelse hvis en person ikke vet så mye om ibsen. Jeg tror alle eller de fleste kjenner navnet hans og vet at han er berømt å har skrevet/gjort masse greier. Men… mange år etter skolegang, hva er vitsen med å vite eller huske så mye om han? Hva skal jeg liksom bruke den kunnskapen til? Personlig ville jeg vert mer sjokkert om noen ikke hadde hørt om Putin, Kim Jong Un eller Hitler Anonymkode: bd56c...865 Når gikk du ut av vdg skole? Bare nysgjerrig 😊 Anonymkode: 49310...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 24. august 2024 #39 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg ville ikke tenkt at det handler om intelligens, faktisk er jeg mer bekymret for mennesker som mener du er dum fordi du ikke vet hvem Ibsen er. Anonymkode: 84c1f...754 Forskjell på dum og lite belest ! Det siste er sier litt om deg og hva du interesserer deg for. En grei allmennkunnskap er noe som gjør at du fungerer i sosiale settinger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #40 Del Skrevet 24. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når gikk du ut av vdg skole? Bare nysgjerrig 😊 2008 Anonymkode: bd56c...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå