AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #21 Del Skrevet 25. august 2024 Inviter din søster og ungen til dere heller så får samboeren holde seg hjemme. Bare la vær å forholde deg til han. Men jeg synes du er feig som ikke står opp for egne unger når han er urimelig med dem. Anonymkode: bc425...24b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #22 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres ut som han er lei av å ha deg og barna dine i hus i tide og utide. Og han ikke liker måten de oppfører seg på. Hans hus, hans regler. Bli hjemme. Anonymkode: 41836...65c Ikke hans hus nei, han eier det ikke. Og vi har kun vært der èn gang når han var der. Anonymkode: e1fca...df0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #23 Del Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Inviter din søster og ungen til dere heller så får samboeren holde seg hjemme. Bare la vær å forholde deg til han. Men jeg synes du er feig som ikke står opp for egne unger når han er urimelig med dem. Anonymkode: bc425...24b Du tror jeg ikke sier noe ? Jeg forsvarer jo barna mine, at jeg sier at hun leker bare, hun vil ikke og bare sier ifra. Men han blir sur og grinete. Anonymkode: e1fca...df0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #24 Del Skrevet 25. august 2024 Perle skrev (På 24.8.2024 den 18.07): Eller så skal mødre påtvinge andre de uoppdragne barna sine og være såre og bitre om noen så mye som våger å irettesette «Gullegullet» (hilsen mor til en særdeles «aktiv» fireåring, hvis er takknemlig dersom andre snakker til henne om hun trår over grensene) Leste du det som stod. Han lekesloss med en toåring, og da toåringen slo tilbake fikk han kjeft. Det er ikke normal oppførsel. Anonymkode: 5a60c...52a 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #25 Del Skrevet 25. august 2024 Det jeg tenker her er at søsteren din kanskje utsettes for psykisk vold. Kan det være at han presser/ manipulerer henne til å ta avstand til familien? Lager konflikter for å eskalere situasjonen? Anonymkode: f7fdf...4b2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #26 Del Skrevet 25. august 2024 Akkurvdet med å høre på musikk på telefonen er jeg enig i. Bruk høretelefon/airpods, eller sett deg i et annet rom. Ellers får du bare fortsette som du gjør nå. Det kommer ikke noe ut av å konfrontere han. Anonymkode: 3698b...af7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #27 Del Skrevet 25. august 2024 Off er ikke lett det der. Det er vel ikke så mye du kan si. Jeg orker ikke samboeren til søsteren min heller. Han skal alltid ta på meg eller dra meg i håret eller snu meg opp ned som med et barn. Veldig ubehagelig. Forsetter bare selv om jeg sier jeg ikke synes det er noe gøy Anonymkode: c99a6...281 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #28 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Akkurvdet med å høre på musikk på telefonen er jeg enig i. Bruk høretelefon/airpods, eller sett deg i et annet rom. Ellers får du bare fortsette som du gjør nå. Det kommer ikke noe ut av å konfrontere han. Anonymkode: 3698b...af7 For noe tøv. Hvis ingen står opp mot sånn oppførsel, så får disse dominante typene det som de vil, og det er å isolere konene sine fra den øvrige familien. Da oppnår de enda større makt over kvinnen, og det er starten på masse dritt, både for kvinnen og for barna. Det er klassiske tegn han viser. Anonymkode: 8cd35...da2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #29 Del Skrevet 26. august 2024 Tipper han finner på ting om dere i familien siden du sier at hun er begynt å bli mer som ham nå. Anonymkode: af973...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #30 Del Skrevet 26. august 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Ikke hans hus nei, han eier det ikke. Og vi har kun vært der èn gang når han var der. Anonymkode: e1fca...df0 Slutt å invitere ham da. Anonymkode: 41836...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 26. august 2024 #31 Del Skrevet 26. august 2024 (endret) Han er ivertfall møkk lei ungene dine. Ikkje utsett de for å reise dit å bli passet på. Finn andre barnevakter, Kan hende de har godt av litt tilsnakk, kanskje ikkje. Men uansett ikkje snilt av deg å sende de dit når han sannsynligvis nhar de langt oppi halsen. Endret 26. august 2024 av Pilleville 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #32 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Leste du det som stod. Han lekesloss med en toåring, og da toåringen slo tilbake fikk han kjeft. Det er ikke normal oppførsel. Anonymkode: 5a60c...52a Man slår ikke når man lekesloss. Da er det slutt på lekeslossinga. Det er vel typisk at man springer etter hverandre, og bryter litt og herjer. Men man slår ikke. De fleste barn forstår dette, og kanskje TS sitt barn er litt lite sosialisert der? Det er jo positivt at han ville herje og leke med barnet. TS er konfliktsky, så da er hun gjerne konfliktsky med eget barn også, og ikke en person som setter ordentlige grenser? Dette kan være veldig irriterende for andre folk som kanskje har grenser for sine barn. Men jeg forstår det slik at dette er noe nytt hun har tatt med seg i hus- denne samboeren? I så fall, så høres det jo ut som han styrer voldsomt for å være en ny mann i forholdet, og skal bestemme veldig mye i din søsters hus. Du får møte din søster uten samboer, og så heller støtte henne hvis det kommer fram flere ting om denne mannen, Men det kan jo også være at du har irriterende unger og ikke setter grenser for dem. Anonymkode: abd63...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #33 Del Skrevet 26. august 2024 1 hour ago, Pilleville said: Han er ivertfall møkk lei ungene dine. Ikkje utsett de for å reise dit å bli passet på. Finn andre barnevakter, Kan hende de har godt av litt tilsnakk, kanskje ikkje. Men uansett ikkje snilt av deg å sende de dit når han sannsynligvis nhar de langt oppi halsen. Presis. Mannen liker ikke barna. Barna liker ikke mannen. Derfor skal de ikke utsettes for ham. Anonymkode: 41836...65c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #34 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 16.47): Datteren min fikk ikke lov å høre på musikk på telefonen fordi han ikke likte musikken (det var lavt ). Dette skjønner jeg godt. Hvorfor oppdrar du ikke barna dine? Musikk utenfor hodetelefoner skal bare skje når alle er enige om det. Høres ut som du er veldig mye hos dem. Inviter heller til deg selv. Anonymkode: 04ea1...155 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 27. august 2024 #35 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (På 24.8.2024 den 16.47): Jeg synes det er så vanskelig med søsters samboer, de har vært sammen i to, tre år nå. Vi flyttet litt nærmere for en stund siden og jeg merker nå hvor spesiell han er. Hovedsakelig passer ting aldri når han er hjemme. Søstera mi har måttet avlyse besøk av barna eller barnevakt om han kommer hjem fra jobb og er sliten. Han er sur og negativ mot barna hvis de ikke tar spøkene hans, og forventer alt for mye av dem. Typ at de må svare på en viss måte eller være på en viss måte fordi han blir såra. Datteren min fikk ikke lov å høre på musikk på telefonen fordi han ikke likte musikken (det var lavt ). Han ble sur på meg fordi han ikke skjønte hvorfor yngste barnet mitt trengte noe sikkerhetsutstyr fordi det tok for mye plass mente han (det gjorde ikke det). Han gadd ikke ta med noe som var deres fra bilen min fordi det lå en sekk over det. Da jeg sa at jeg kunne hjelpe han, ble han sur. Han er veldig sår, og blir sur for at barna mine ikke liker å bli herjet med fordi han er hardhendt, sier hun. Da sønnen min var to, lekesloss de, og da sønnen min slo, ble han snakket så hardt til at han begynte å gråte. Eldste har begynt å si at hun ikke vil dra dit om han er der fordi han er så sur. Søsteren min kan verken snakke i telefonen eller finne på noe med oss når han er der, og snakker hun, er det gjerne på hans måte som er litt nedlatende og hånlig.. Barna mine liker å leke og eldste vil gjerne ha ekstra oppmerksomhet, det er noe vi trener på at hun må tåle og ikke være i sentrum hele tiden, men han begynner alltid å snakke hardt til henne. Det er ikke nødvendig fordi hun tar beskjed. Pga han så orker vi ikke familiesammenkomster lenger, men vi møtes gjerne om jeg og søsteren min har fri på dagtid og han er på jobb... Hun sier hun føler hun står i midten fordi hun ser greia, men nå har det liksom blitt en greie at vi aldri møtes når han er der lenger.. Jeg er ganske konfliktsky, hvordan kan jeg si ifra til han uten at det blir ubehagelig? Anonymkode: e1fca...df0 hun må jo komme seg vekk fra han og du bør hjelpe til på hvem enn måte du kan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #36 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 21.58): Off er ikke lett det der. Det er vel ikke så mye du kan si. Jeg orker ikke samboeren til søsteren min heller. Han skal alltid ta på meg eller dra meg i håret eller snu meg opp ned som med et barn. Veldig ubehagelig. Forsetter bare selv om jeg sier jeg ikke synes det er noe gøy Anonymkode: c99a6...281 Men du må jo si fra ordentlig! Bli sint. Ikke bare sånn «hahah, neeei, ikke gjør det…» med søt pikestemme. Bli sint! Og hvis det ikke hjelper, får du sette neglene i ham. Evt bite, hardt, eller klype, hvis du ikke har negler. Og så, når han slipper, går du din vei. Anonymkode: f578c...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå