Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på om dette er normalt

Par på 26 år

Vi har en datter på 1 år og 3 måneder som går i barnehagen og begge har starter å jobbe igjen.

vi har hatt ett litt dårlig år hvor samboer mistet følelser og litt sånn, men nå virker det som alt er tilbake til «normalen».

for 4 uker siden hadde vi sex 3 kvelder på rad hvor det var 2 runder hver kveld.

det var første gang vi hadde sex på over 1 år…

men nå har det ikke vært noe sex på de 4 ukene, når jeg prøver så får jeg til svar «du tenker bare på sex»  «tenker du bare på pupper og fitte» «jeg er sliten» «orker ikke»

ja tar jo mye energi å være mamma det vet jeg, men de dagene jeg har prøvd har det vært jeg som har levert i bhg, og lagt jentungen på kvelden, og gjort alt som har med barnet å gjøre.

er det vanlig at det kan gå 4 uker mellom hver gang man har sex når man har små barn? Eller kan det være at følelsene fortsatt ikke er helt der dem skal være?

Anonymkode: 5f104...fcc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjedde som gjorde at hun mistet følelsene for deg? Høres ut som en veldig vond situasjon for dere begge.

Kvinner er som du vet veldig forskjellige, og det finnes ikke en fasit på dette. Men mange mødre føler de blir spist opp både fysisk og mentalt, og orker ikke tanken på intimitet. 

Jeg er ikke slik, men jeg har høy sexlyst, og tar aldri til takke med en partner. Jeg er sammen med en som matcher meg, som passer meg godt og som jeg har lyst på både med og uten klær. Da står lysten seg i de mer krevende fasene av livet også.

Anonymkode: d29c6...4f7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva skjedde som gjorde at hun mistet følelsene for deg? Høres ut som en veldig vond situasjon for dere begge.

Kvinner er som du vet veldig forskjellige, og det finnes ikke en fasit på dette. Men mange mødre føler de blir spist opp både fysisk og mentalt, og orker ikke tanken på intimitet. 

Jeg er ikke slik, men jeg har høy sexlyst, og tar aldri til takke med en partner. Jeg er sammen med en som matcher meg, som passer meg godt og som jeg har lyst på både med og uten klær. Da står lysten seg i de mer krevende fasene av livet også.

Hverdagen mye jobb at vi bare møttes i døra, men alt det er forandra nå…

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Såpass ja ;) Du må ha mange partnere? 

Anonymkode: 5b096...a0d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hverdagen mye jobb at vi bare møttes i døra, men alt det er forandra nå…

Hva sier hun når du prater med henne? Og alltid lurt å prate en gang dere begge har god tid og er i godt humør. 

Skrevet

«de dagene du prøver så er det du som har gjort alt», vel, hvor mye gjør du ellers? Skjønner godt at hun reagerer om de gangene du trår til skikkelig forventer sex etterpå. 

Anonymkode: da2c7...62b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

«de dagene du prøver så er det du som har gjort alt», vel, hvor mye gjør du ellers? Skjønner godt at hun reagerer om de gangene du trår til skikkelig forventer sex etterpå. 

Anonymkode: da2c7...62b

Det samme tenkte jeg, hun kan ha lagt merke til et mønster. 

TS; kanskje hun føler at du har en forventning de dagene du har gjort alt som har med barnet å gjøre? Dessuten er det jo mer som må gjøres i en husholdning. Gjør du ting hjemme uoppfordret, eller må hun be deg om å gjøre ting? Har dere delt ansvar for logistikken hjemme, alt fra hva jenta deres må ha med seg til bhg, planleggingsdager, timer på helsestasjon, hva som må handles inn i butikken? Klarer du å gi kos og nærhet, uten at du etterhvert prøver deg på sex? 

Anonymkode: 40b51...3c8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Såpass ja ;) Du må ha mange partnere? 

Forskjell på en og én 🙂 

Jeg er sammen med en mann som matcher på viktige områder, som sexlyst. 

Skrevet

Jeg var en som var mye «sliten» for sex… hadde to små barn under 3 år. Når kvelden kom hadde jeg bare lyst å være for meg selv. Ønsket helst ikke at noen skulle snakke til meg for jeg var møkklei av alle inntrykk den dagen. Følte mannen maste veldig på sex, og det gjorde at jeg trakk meg mer unna. Jeg veik unna når han prøvde å gi meg en klem, veik unna alt av berøringer. Ble bare mer og mer irritert på han. Klarte ikke å sette fingen på hvor sliten og hvorfor jeg var så sliten når vi sto midt oppi det. Men ser i etterkant hvorfor ting var som de var. 

jeg var dødssliten. Følte alle forventet for mye av meg. Barna, mannen, jobben, det sosiale (som forsvant 100% i den samme tida), oppfølging osv osv. følte jeg ble spist opp i alle kanter, og ikke klarte å møte noen forventninger godt nok. Følte jeg hadde mistet meg selv totalt etter barna kom. I tillegg gjorde spiralen jeg hadde fått satt inn slik at all libido forduftet, så det hjalp heller ikke på. 

det jeg ser i etterkant at jeg savnet fra mannen var at han så meg. At han ikke maste om sex, at han ikke alltid skulle være borti meg. Jeg skulle ønske at han ba meg gå en tur mens han la barna. Skulle ønske at han bare satt ved siden av meg i sofaen, men ikke forventet verken samtale eller noe mer. Skulle ønske at han uten at jeg ba om det lagte en god kveldsmat til meg, fant frem

noe godt å drikke til meg osv, uten at jeg sa noe. Trengte rett og slett å bli sett uten at det ble gjort et nummer ut av det. 

hos oss kunne det gå mye lenger enn 4 uker mellom hver gang, og jeg måtte tvinge meg til å bli med de gangene det skjedde noe. Veldig trist! Men ungene ble større, og jeg byttet prevensjon. Og da endret ting seg veldig! I perioder kan det gå lang tid mellom enda, men som regel er det lett å se at det er en travel hverdag som gjør oss slitne og andre ting blir prioritert. Men vi har mer fokus på nærhet nå. Feks som regel legge oss samtidig. Kan være nok å bli strøket litt på Armen eller ryggen etter en lang dag. Bare få pustet ut sammen. 

så for å svare deg på det du spør om: det kan være følelsene hennes, men det kan også være at hun trenger deg på en helt annen måte nå. Hun trenger kanskje at HUN blir sett, og det er ikke nødvendigvis at du tar barnet heller. Kjøp favorittbladet hennes uten at hun vet det (eller ansiktsmaske, sjokolade eller hva som helst hun setter pris på), og gi til henne uoppfordret. Og ikke lag noe nummer ut av noe som helst. Stryk henne på ryggen i kveld før dere sovner. Smør føttene hennes etter hun har dusjet. Lag noe god mat til henne til kvelds, og la henne sitte i sofaen i fred. Og gjør det flere ganger, ikke bare en kveld. Se henne. Hør på henne. Og for en periode la dine behov bli satt til sides (iallefall ikke mas på henne om de) og ha kun fokus på henne. Tenk på hvilken manne du ønsker at dattera di skal ende opp med som voksen, og vær Den mannen for dama di. 

lykke til, og husk at dette bare er en kort, men utrolig slitsom periode av livet deres

Anonymkode: 01c93...379

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg var en som var mye «sliten» for sex… hadde to små barn under 3 år. Når kvelden kom hadde jeg bare lyst å være for meg selv. Ønsket helst ikke at noen skulle snakke til meg for jeg var møkklei av alle inntrykk den dagen. Følte mannen maste veldig på sex, og det gjorde at jeg trakk meg mer unna. Jeg veik unna når han prøvde å gi meg en klem, veik unna alt av berøringer. Ble bare mer og mer irritert på han. Klarte ikke å sette fingen på hvor sliten og hvorfor jeg var så sliten når vi sto midt oppi det. Men ser i etterkant hvorfor ting var som de var. 

jeg var dødssliten. Følte alle forventet for mye av meg. Barna, mannen, jobben, det sosiale (som forsvant 100% i den samme tida), oppfølging osv osv. følte jeg ble spist opp i alle kanter, og ikke klarte å møte noen forventninger godt nok. Følte jeg hadde mistet meg selv totalt etter barna kom. I tillegg gjorde spiralen jeg hadde fått satt inn slik at all libido forduftet, så det hjalp heller ikke på. 

det jeg ser i etterkant at jeg savnet fra mannen var at han så meg. At han ikke maste om sex, at han ikke alltid skulle være borti meg. Jeg skulle ønske at han ba meg gå en tur mens han la barna. Skulle ønske at han bare satt ved siden av meg i sofaen, men ikke forventet verken samtale eller noe mer. Skulle ønske at han uten at jeg ba om det lagte en god kveldsmat til meg, fant frem

noe godt å drikke til meg osv, uten at jeg sa noe. Trengte rett og slett å bli sett uten at det ble gjort et nummer ut av det. 

hos oss kunne det gå mye lenger enn 4 uker mellom hver gang, og jeg måtte tvinge meg til å bli med de gangene det skjedde noe. Veldig trist! Men ungene ble større, og jeg byttet prevensjon. Og da endret ting seg veldig! I perioder kan det gå lang tid mellom enda, men som regel er det lett å se at det er en travel hverdag som gjør oss slitne og andre ting blir prioritert. Men vi har mer fokus på nærhet nå. Feks som regel legge oss samtidig. Kan være nok å bli strøket litt på Armen eller ryggen etter en lang dag. Bare få pustet ut sammen. 

så for å svare deg på det du spør om: det kan være følelsene hennes, men det kan også være at hun trenger deg på en helt annen måte nå. Hun trenger kanskje at HUN blir sett, og det er ikke nødvendigvis at du tar barnet heller. Kjøp favorittbladet hennes uten at hun vet det (eller ansiktsmaske, sjokolade eller hva som helst hun setter pris på), og gi til henne uoppfordret. Og ikke lag noe nummer ut av noe som helst. Stryk henne på ryggen i kveld før dere sovner. Smør føttene hennes etter hun har dusjet. Lag noe god mat til henne til kvelds, og la henne sitte i sofaen i fred. Og gjør det flere ganger, ikke bare en kveld. Se henne. Hør på henne. Og for en periode la dine behov bli satt til sides (iallefall ikke mas på henne om de) og ha kun fokus på henne. Tenk på hvilken manne du ønsker at dattera di skal ende opp med som voksen, og vær Den mannen for dama di. 

lykke til, og husk at dette bare er en kort, men utrolig slitsom periode av livet deres

Anonymkode: 01c93...379

Takk for svar.

det var ett utfyllende og bra svar ;)

er nok litt av det samme som har skjedd her hjemme også.

er bare jeg som blir usikker på alt når henne ikke vil ha sex, jeg forstår nok ikke helt hva henne går igjennom.

veldig beroligende at flere har hatt det sånn

Skrevet

Hei fortsatt ts her :) har prøvd å bare kose idet siste men hu har ikke vært interessert idet heller. 😛 

visste seg i går at når jeg koste henne på hånda så ville hu at jeg bare skulle holde helt rolig… henne følte seg overstimulert, så det kan jo være litt av svaret på alt dette her :)

Dere som har barn når går alt tilbake til normalen?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei fortsatt ts her :) har prøvd å bare kose idet siste men hu har ikke vært interessert idet heller. 😛 

visste seg i går at når jeg koste henne på hånda så ville hu at jeg bare skulle holde helt rolig… henne følte seg overstimulert, så det kan jo være litt av svaret på alt dette her :)

Du må la kroppen hennes være i fred. Akkurat nå henger det så mange krav på henne og kroppen at et lite kosestryk fra deg er rene provokasjonen. Hun er overstimulert av å dosere ut til alle som krever noe av henne. Pusle rundt og gjør som du har fått råd på. Ikke rør henne, bare fyll behovene hennes for de tingene hun setter pris på. Det er utrolig sexy å tydde og tilrettelegge i hverdagen. Gjør det uten å mukke og ikke forvent «flink gutt» som respons. Bare gjør det. Og ønsker hun sex fordi du har vasket og ryddet dropper du anledningen. Det er en syretest på motivene dine for å bidra med ditt i hverdagen. 

Anonymkode: 6628c...77a

• Liker 2
Skrevet

Min erfaring er at jeg også trenger kroppskontakt på mitt initiativ, uten at han har seksuelle baktanker. Spoon meg, men uten å legge penis mellom rumpeballene. Klem meg, men uten å forvente klining. 

Det kan oppleves som et press selv om det ikke er ment slik. Især om hun er sliten og lei, og det går ikke over etter en dag. 

Anonymkode: 6d3b3...514

• Liker 1
Skrevet

Hadde dere mye sex før graviditeten?

Vi hadde mye sex før, og det har vi hatt etter også. Begge er glad i sex. 

Anonymkode: 34a40...d5e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 3.30):

Ja det kan nok være svaret. Veldig vanlig også. 

Om slikt går tilbake til normalen kommer nok veldig ofte an på hvordan man takler slike situasjoner. Veldig lett for at sex vedvarende kan bli noe negativt dersom det blir mas og press i situasjoner der man sliter med lysta. 

Livet er dynamisk bestandig, og både barn og annet kan medføre at lysta går i kjelleren em periode. Vi har hatt flere slike perioder, og har bestandig gått tilbake til normalen (som også er litt variabel egentlig), men så har det heller aldri blitt ugreit press, krangling og ubehag ved å slite litt med lyst i perioder. Det har møtt forståelse og omtanke, og dermed var det ikke vanskelig å komme i gang igjen når overskuddet var tilbake. Det hadde jo ikke blitt til noe vondt og vanskelig mellom oss. 

Vi har faktisk hatt en slik periode nå nettopp. Kikhoste medføre at min lyst gikk rett i kjelleren. Er jo ikke akkurat spesielt sexy å hoste så man brekker seg og å ha følelse av å ikke få puste skikkelig. Fikk mer eller mindre klaustrofobi bare av at han holdt rundt meg innimellom, for følelsen av å få lite luft var ikke noe særlig god. Veldig glad for at jeg har partner som ikke laget press og skapte sur stemning på grunn av dette, men som forsto at dette ikke var noe særlig. Nå er jeg bedre, og vips...

Så hvordan du takler dette betyr nok mye for hvor lett det blir å bare gå tilbake til normal når overskuddet er der. Vet at slikt fort skaper sår og konflikter som blir hengende i når det utløsende problemet forsvinner, og det er jo fryktelig dumt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...