AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #1 Skrevet 24. august 2024 Du eller din partner? Hvor langt må dere reise, og hvor lenge blir dere? Jeg har gitt opp å få mannen med noe særlig, den diskusjonen ble egentlig lagt død for en del år siden. Jeg nøyer meg med å fortelle at vi er invitert, og lager ikke dårlig stemning om mannen ikke vil. Det tar oss under en halvtime å dra til mine foreldre, og jeg drar stort sett alene med barna et par ganger i mnd, spiser middag, og er der gjerne i 4-5 timer. Mannen kommer godt overens med mine foreldre, men synes det er kjedelig med slike besøk. Mannen mener jeg har «sladret» til ungene nå, siden de kommenterer at han aldri er med, kanskje to ganger hittil i år. Men jeg har aldri sagt noe, de er jo tenåringer og kan se selv.. Mannens foreldre bor nærmere, men de inviterer aldri, der stikker mannen innom jevnlig, stort sett alene, noen ganger med barn. Jeg kommer om jeg blir invitert, vi har et godt forhold. Mannen mener at vår «ordning» er vanlig, så da ble jeg nysgjerrig på hvordan det er hos andre😊 Anonymkode: 9c5ff...870
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #2 Skrevet 24. august 2024 Vi bor nærme begge sider ( 500 m og 2-3 km) , så vi sees minimum en gang i uka, ofte oftere enn det. Barna ( ungdommene ) sykler bort selv, går ut og inn der som hjemme, det gjør søskenbarna deres også. Anonymkode: c0b96...584
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #3 Skrevet 24. august 2024 Bor nærme svigers, så de ser vi ofte alle sammen. Enten kommer de hit eller så drar vi dit eller så spiser vi ute sammen på restaurant etc. Ser dem minimum annenhver uke som regel. Min familie ser vi ikke så ofte siden vi bor så langt unna, bare noen ganger i året. Anonymkode: 7d690...127
Millinea Skrevet 24. august 2024 #4 Skrevet 24. august 2024 Aldri, 5 timers flytur ++. Kanskje en gang i fremtiden, blir nok 1-2 uker når vi først da drar.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #5 Skrevet 24. august 2024 Til mine endte det til slutt med kun plikt besøk 3 gang i året. De ønsket ikke være besteforeldre for vårw barn. Det var kun barna til min bror som bodde hos dem som betydde noe, ble de bedt var det altid nei bursdag,jul ,påske,konfirmasjon osv. 4 timer kjøre Mens svigers er vi hos fort 2 til 3 ganger i uka 40min å kjøre. Anonymkode: dc413...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #6 Skrevet 24. august 2024 Jeg gjorde en innsats da ungene var små, med å dra på besøk til svigers, holde de oppdatert på telefon og i meldinger. Ble etter hvert lei av at mannen min ikke gjorde det der selv, så jeg slutta da ungene ble ungdommer. Svigermor ringer meg nå sånn ca en gang i mnd, og vi er på besøk til dem når det er noe spesielt slik som jul og bursdag (3-4 ganger i året). De bor 16 mil unna, og vi er vel hos dem i rundt 3 timer når vi først er på besøk. Min side besøker jeg stort sett alene, kaller det da husmorferie, og blir ei natt eller to. 😆Mannen min er med hvis vi er i nærheten av en eller annen grunn, men vil helst slippe hvis det da ikke er snakk om jubileum eller noe "stort". Er han med så er det kun dagstur. De bor 23 mil unna. Jeg har nå overlatt kontakten mellom besteforeldrene og mine barn til dem selv. De snakker på telefon og drar på besøk når det passer for dem. Anonymkode: ba928...d69
SPOCA Skrevet 24. august 2024 #7 Skrevet 24. august 2024 (endret) Mine foreldre bor i kjellerleiligheten vår (de leier av oss for en billig penge), men bor halve året på hytta. Vi besøker gjerne dem. Vi sees alt fra hver dag til annenhver uke, alt ettersom. Mine foreldre avlaster en del når vi har min stesønn (annenhver uke), hvor de f.eks har han på planleggingsdager osv. Ellers snappes og snakkes vi nå og da. Vi har familiechat med svigers og svigersøster, så skrives nesten hver dag. Besøker svigers nesten annenhver helg når vi har min stesønn. I tillegg sees vi utenom dette. De bor noen kilometer fra oss. Vi har veldig godt forhold til hverandres svigerforeldre. Endret 24. august 2024 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #8 Skrevet 24. august 2024 De er våre nærmeste naboer, så snakker med de hver uke. Min familie bor 1 time unna, mannen er med maks 2 ganger i året. Anonymkode: 085e5...1c2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #9 Skrevet 24. august 2024 besøkte eller fikk besøk av svigers ca en helg i måneden da jeg var gift. Bodde 2 timer unna. foreldrene mine treffer vi flere ganger i uka. Vi bor i samme nabolag. Samboeren min er ofte med. Anonymkode: 5f8ca...788
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #10 Skrevet 24. august 2024 Min pappa, så og si aldri. Min mamma, et par ganger i måneden, samme med svigers, da kun vinterstid. De stikker på landstedet sitt fra 1 april til 1 oktober og da får de aldri besøk av oss. Anonymkode: 7149d...beb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #11 Skrevet 24. august 2024 Bor litt over en time unna mine foreldre, er der 1-2 helger i mnd (med overnatting). De besøker oss innimellom, men vi foretrekker egentlig å være hos de siden de har større uteområde med mer skog osv utenfor så barna får litt annet miljø når vi er der😊 Foreldrene hans bor mange timer unna, må fly om vi skal reise dit. Vi er der 1-2 ganger i året, de er her litt oftere. Anonymkode: 8fc56...6b5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #12 Skrevet 24. august 2024 Jeg kan enkelt sykle innom mine foreldre på veg hjem fra jobb. Stikker innom igjen spiser middag en gang annen hver uke. Videre er jeg innom med barna, og av og til mannen, en ettermiddag annen hver helg. Han tar med barna til sine foreldre en gang annen hver helg. Jeg er med hvis jeg ikke har noe annet på programmet. Turen ned t-banen tar ca 15 min. Anonymkode: ce0b6...75d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #13 Skrevet 24. august 2024 Max 1 gang i året. Anonymkode: 7cb91...2b1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #14 Skrevet 24. august 2024 Foreldrene mine bor 30 min unna, vi har vel totalt vært invitert 5-ish ganger de siste to årene, og samboeren min har blitt med to ganger, avlyst tre ganger pga sykdom, som jo har vært litt suspekt 😅 Foreldrene hans bor i et annet land, og vi har fremdeles ikke besøkt dem, men vi har hatt besøk av to av dem to ganger, og to av dem har vært hos oss en gang. Da har de vært hos oss i alt fra tre dager til to uker. Anonymkode: 0db3d...a0c
Fant80 Skrevet 24. august 2024 #15 Skrevet 24. august 2024 Annenhver jul,og gjerne 1-2 ganger utenom det...I året! Føler det er innafor
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #16 Skrevet 24. august 2024 Vi er hos foreldrene til mannen en gang i uken og de bor en halvtime unna😊 Min bor bor langt unna, men hun er på besøk hos oss en gang i måneden. Anonymkode: eff6b...2fd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #17 Skrevet 24. august 2024 Hos svigers: i snitt litt sjeldnere enn en gang i mnd, er der 2-4 netter(avhengig av helg eller langfri). Reiser stort sett begge, men han og barna har av og til reist i forveien om jeg må på jobb. mine: 2-3 ganger i året, minst 3 netter, av og til opp mot litt over ei uke. Alle reiser om vi har mulighet, men jeg har reist alene med ungene når han har vært på jobbreise og jeg har fri. Anonymkode: 9f9c8...3ee
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #18 Skrevet 24. august 2024 Under 500 meter. Sees 3-5 ganger i året ifbm bursdager og høytider. 500+ km unna. Sees rundt 3-4 ganer i året ifbm ferier, bursdager og høytid. Mannen har omtrent like mye kontakt/besøk med engen foreldre som meg. Vi drar som oftest sammen siden det er bursdag o.l. Anonymkode: c8fa5...7b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå