Gå til innhold

Stemor «mobber» sønnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med sønnen min som er hos sin far denne uken. Han fortalte at de hadde hatt middagsbesøk, så hadde stemor begynt å stille han kunnskapsspørsmål/matteutreginger i plenum. Sønnen min sliter litt på skolen, særlig i matte. Han sier han ble nervøs og usikker siden alle satt og hørte på, og greide ikke å svare på alt. Til slutt hadde stemor sagt «nå må du skjerpe deg så du ikke blir dum!»

Sønnen min syntes dette var veldig ubehagelig, men tør ikke si noe. Faren var ikke hjemme da dette skjedde, men han er samme typen. Jeg kan ikke ta det opp med han, da kommer han bare til å kjefte på meg (historie med psykisk vold der). Er det noe jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 274e3...880

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha han mer hos deg?

Anonymkode: b3841...3ef

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

For et nek av en dame? Så slem..

Jo, du må faktisk ta det opp med han. Drit i om han kjefter - for det er ikke greit at sønnen blir behandlet slik.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

du må få sønnen til å stå opp for seg selv mot slike idioter. sett dama på plass. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun inviterer middagsgjester når stesønn er der, men mannen er ikke hjemme? Er du sikker på at denne historien er sann?

Anonymkode: 468b2...44a

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun inviterer middagsgjester når stesønn er der, men mannen er ikke hjemme? Er du sikker på at denne historien er sann?

Lurte på det samme😅 

Anonymkode: aeee0...9f8

Skrevet

Hvor gammel er gutten? Hvis han er 12 kan han selv velge hvor han vil bo. ❤️ Ville tatt en time på familievernkontoret og støttet gutten 100% på at stemor er ei kjerring og ikke må tas seriøst. ❤️

Anonymkode: e84af...f96

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor er det rart? Middagsgjester trenger ikke være en formell greie heller akkurat, noen som er i området rundt middagstid bare feks. 

Du er litt syk når det er biten du henger deg opp i, ikke at et barn har hatt det ugreit. Mor viser jo til kjennskap med ugreie situasjoner fra stemor og far fra før.

Anonymkode: 162b9...115

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvor gammel er han? Ja du må ta det opp med far. Sønnen opplever jo at hun hakker på han foran andre, når faren ikke er der. 

Anonymkode: f569a...a19

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor er der rart, det gjør jeg også? Bedriver selvfølgelig ikke psykisk vold samtidig. 

Anonymkode: ca28a...14a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Dette er emosjonell mishandling. Enten stemoren er klar over det eller ikke. Det at faren godtar slik oppførsel fra henne (hvis han vet om det) sier jo litt det også. Stakkars gutt, dette kan virkelig sette spor i ham på sikt. Det hjelper nok veldig at du gir ham støtte og omsorg her- men han kan likevel ta skade av hennes oppførsel. Kan han skjermes fra dette på noen måte? Være mer hos deg?

Endret av anonym482
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvor gammel er han? Kanskje han vil være mer hos deg? Høres ikke ut som et sunt miljø det der… 

Anonymkode: 698ee...806

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Snakket med sønnen min som er hos sin far denne uken. Han fortalte at de hadde hatt middagsbesøk, så hadde stemor begynt å stille han kunnskapsspørsmål/matteutreginger i plenum. Sønnen min sliter litt på skolen, særlig i matte. Han sier han ble nervøs og usikker siden alle satt og hørte på, og greide ikke å svare på alt. Til slutt hadde stemor sagt «nå må du skjerpe deg så du ikke blir dum!»

Sønnen min syntes dette var veldig ubehagelig, men tør ikke si noe. Faren var ikke hjemme da dette skjedde, men han er samme typen. Jeg kan ikke ta det opp med han, da kommer han bare til å kjefte på meg (historie med psykisk vold der). Er det noe jeg kan gjøre? 

Synes du skal la sønnen din slippe å forholde seg til to så destruktive voksne som det du beskriver at far og stemor er.. 

• Liker 3
Skrevet

Min mor "mobbet" min sønn. Av helt andre grunner. Og han husker jo ikke noe av dette heldigvis. Jeg sa rett ut til henne: Vet du hva? Om du ikke slutter med dette, så fort som mulig....så kommer vi ikke å besøker deg mer. Dette er min sønn og jeg må tenke på han. Hun var syk og satt i rullestol på den tiden. Vi var de eneste som faktisk besøkte henne. 
Hun gav seg veldig raskt. Jeg har aldri fortalt noen om dette. Min sønn husker henne som en god og snill mormor. Og det skal han få gjøre. 

• Liker 2
Skrevet

Behandler faren han bra da, om det er historikk med psykisk vold?

Skrevet

Du må gi tydelig beskjed om at slikt er helt uakseptabelt. Kan ikke la hun komme unna med slikt, da blir det bare verre 

Anonymkode: 2f22d...783

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (39 minutter siden):

Synes du skal la sønnen din slippe å forholde seg til to så destruktive voksne som det du beskriver at far og stemor er.. 

Hadde det vært så enkelt... Far har dessverre sine rettigheter.

• Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei det skulle tatt seg ut at damen fikk besøk uten at mannen i huset er hjemme.

Anonymkode: b8bce...305

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var hennes familie som var på besøk. Altså en ganske uformell greie, men mange «fremmede» for sønnen min. 
Faren er heller ikke så grei mot sønnen min, og favoriserer andre søsken som er «flinkere» er jeg blitt fortalt av søsknene. Jeg kvier meg veldig for å ta opp noe med far pga PTSD og at han lar det gå utover barna når han blir sint (de får ikke ringe meg/besøke meg etc). 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var hennes familie som var på besøk. Altså en ganske uformell greie, men mange «fremmede» for sønnen min. 
Faren er heller ikke så grei mot sønnen min, og favoriserer andre søsken som er «flinkere» er jeg blitt fortalt av søsknene. Jeg kvier meg veldig for å ta opp noe med far pga PTSD og at han lar det gå utover barna når han blir sint (de får ikke ringe meg/besøke meg etc). 

Det skjønner jeg. Men hvor gammel er han og hvor mye er han der?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...